برای کسی که به راستی شیعۀ زهرا باشد، جهنّم معنا ندارد

مرجع عالیقدر شیعه و رییس حوزه علمیه اصفهان گفت: فاطمه را فاطمه گفته‌اند برای اینکه شیعۀ او به جهنّم نمی‌رود؛ مسلّم است اگر کسی به راستی شیعۀ زهرا باشد، جهنّم معنا ندارد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر آیت‌الله مظاهری، این مرجع عالیقدر در باز خوانی درس اخلاق، به مناسبت فرارسیدن سال‌روز شهادت حضرت فاطمۀ زهرا«سلام‌الله‌علیها» اظهار کردند: آیۀ تطهیر می‌گوید زهرا«سلام‌الله‌علیها» آلودگی و نقص و عیب، چه در ظاهر و چه در باطن نداشت. از نظر علم،‌ علم ماکان و مایکون و ما هو کائن داشت و ذرّه‌ای جهل در زهرا نبود. آیۀ تطهیر می‌گوید چیزی پیدا نمی‌کنید که زهرا نداند. ذرّه‌ای نقص در زهرا نبود.

ایشان افزودند: چیزی پیدا کنیم که برای کسی نقص باشد چه در زن و چه در مرد، در زهرا نبود. چیزی پیدا کنیم که حضاضتی پیش مردم داشته باشد، در زهرا نبود و بالاخره از نظر ظاهر و از نظر باطن، پاک و طاهر و مطهر بود و آیۀ تطهیر از نظر ذوقی معنای بالایی برای شیعه دارد و از نظر استدلال هم استدلال بالایی است. لذا پیغمبر اکرم این معنا را خیلی دوست داشت.

آیت الله مظاهری تأکید کردند: معنای دیگر، «سُمِّیَتْ فِی الْأَرْضِ فَاطِمَةَ لِأَنَّهَا فَطَمَتْ شِیعَتَهَا مِنَ‏ النَّار فاطمه را فاطمه گفته‌اند برای اینکه شیعۀ او به جهنّم نمی‌رود. مسلّم است اگر کسی به راستی شیعۀ زهرا باشد، جهنّم معنا ندارد. اصلاً گفتم در روز قیامت سعۀ وجودی امیرالمؤمنین محشر را می‌گیرد و مهر ولایت به پیشانی شیعه می‌زنند و او را به لب حوض کوثر می‌آورند و حوض کوثر حقیقت زهراست. وقتی آوردند در حوض کوثر، در آنجا به دست ولایت و گاهی به دست زهرا یا به دست امیرالمؤمنین یا به دست یکی از ائمۀ طاهرین، آبی می‌نوشد که حقیقت زهراست.

ایشان افزودند: حضرت زهرا«سلام‌الله‌علیها» سه حرکت دارد. قوس صعودی، قوس نزولی و قوس اولش در ازل که تجلی خداست. به قول حضرت امام«رضوان‌الله‌تعالی‌علیه» خدا تجلّی کرد با همۀ اسماء و صفاتش در ازل،‌ حتی اسماء‌ و صفات مستأثره‌اش و ولایت پیدا شد و چهارده معصوم پیدا شد. تجلّی دیگر کرد با همۀ اسماء و صفاتش حتّی اسماء ‌و صفات مستأثره‌اش و قرآن پیدا شد: «فَجَعَلَکُمْ‏ فِی‏ بُیُوتٍ‏ أَذِنَ‏ اللَّهُ‏ أَنْ‏ تُرْفَعَ‏ وَ یُذْکَرَ فِیهَا اسْمُهُ‏».

این مرجع عالیقدر شیعه خاطر نشان کردند: به قول زیارت جامعه، اینها از ازل در عرش خدا با خدا بودند تا اینکه مقدّر شد یکی پس از دیگری به دنیا بیایند و این تجلّی خدا با همۀ اسماء‌ و صفات، مربوط به زهراست.

آیت الله مظاهری اظهار کردند: برای اینکه چهارده معصوم نور واحدند و همینطور که در زیارت جامعه داریم، قوس نزولی آنها را چهارده تا کرده است. آنگاه یک قوس نزولی دارد و اینکه آمد در دنیا و هیجده سال عالم را تکان داد و هیجده سال علم و قدرت خدا را فهماند.

ایشان افزودند: بعد هم قوس دیگری به نام قوس صعودی است و آن «إِنَّا أَعْطَیْناکَ الْکَوْثَرَ» و حوض کوثر پیدا شد و شیعه از این حوض کوثر به دست زهرا و به دست بچه‌های زهرا و به دست شوهر زهرا می‌نوشد.

کد خبر 367199

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.