پهپادهای جدید در رزمایش اصفهان عملیاتی شدند

فرمانده نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران اعلام کرد که پهپادهای جدید این نیرو به تازگی در یک رزمایش نظامی که در اصفهان برگزار شد، عملیاتی شده‌اند.

به گزارش ایمنا، امیر سرتیپ «کیومرث حیدری» اظهار کرد: در رزمایشی که نیروی زمینی اوایل بهمن ماه در اصفهان برگزار کرد، از قابلیت‌های جدید یگان‌های این نیرو رونمایی شد. با توجه به تغییراتی که در نیروی زمینی ارتش به وجود آمده است، قابلیت‌های یگان‌ها نیز افزایش پیدا کرده‌اند که از جمله این قابلیت‌ها می‌توان به افزایش قدرت تحرک و تهاجم نیروی زمینی ارتش اشاره کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش عنوان کرد: در این رزمایش از پهپادهای جدید نیروی زمینی ارتش رونمایی کردیم و این پهپادها عملیاتی شدند. به گفته امیر حیدری، قابلیت‌های جدیدی نیز به بالگردهای نیروی زمینی و توپخانه‌ها اضافه شده که آن‌ها نیز رونمایی و عملیاتی شده‌اند.

وی تاکید کرد: موضوع تقویت توان دفاعی همواره در نیروی زمینی ارتش دنبال می‌شود و در این زمینه از هیچ تلاشی کوتاهی نخواهیم کرد. نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی، پنجم و ششم بهمن رزمایش اقتدار ۹۷ را در منطقه عمومی رزمایش اصفهان برگزار کرد.

قابل ذکر است که نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران از دهم بهمن ماه، نمونه پهپادهای خود را در قالب نمایشگاه‌های توانمندی نیروهای مسلح به نمایش گذاشته و دو نمونه جدید را رونمایی کرده اند. از جمله پهپادهایی که در این مدت نمایش داده شد، می‌توان به نمونه‌های شبیه‌سازی شده ایرانی پهپاد RQ۱۷۰، پهپادهای مهاجر، شاهد ۱۲۹، کرار، ابابیل، صاعقه، انتحاری و انواع دیگری از پهپادهای مختلف شناسایی اشاره کرد.

منبع:ایرنا

کد خبر 367197

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.