صدور مجوز فعالیت برای ۱۰ واحد صنعتی در خوانسار

خوانسار- رییس اداره صنعت، معدن و تجارت خوانسار گفت: دولت در سال ۹۷ مبلغ سه هزار میلیارد تومان جهت اشتغالزایی در قالب طرح فراگیر و روستایی اختصاص داد که از این رقم سهم شهرستان خوانسار ۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، علی نجاتیان امروز(شنبه) در جمع اصناف و صنعتگران شهرستان اظهار کرد: دولت در سال ۹۷ مبلغ سه هزار میلیارد تومان جهت اشتغالزایی در قالب طرح فراگیر و روستایی اختصاص داد که از این رقم سهم شهرستان خوانسار ۱۴ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان بود، اما با رایزنی انجام شده بالغ بر ۱۶ میلیارد تومان تخصیص داده شد.​ 

وی افزود: از این میزان بخشی از آن به دلیل اینکه واحدهای صنعتی مشکل داشتند محقق نشده است، اما به دلیل اقدامات خوب و موثر در سطح شهرستان سال جاری برای ۱۰ واحد صنعتی جواز تأسیس صادر شد که شامل دو واحد صنعتی لامپ کم مصرف و بسته بندی مواد غذایی با رقم  بالغ بر پنج و نیم میلیارد تومان سرمایه گذاری و با اشتغال زایی ۶۹ نفر به بهره برداری رسید.

 رییس اداره صنعت، معدن و تجارت خوانسار گفت: حدود هشت واحد صنعتی مانند تولید ورق ام دی اف و واحدهای تولید مواد بهداشتی و مواد غذایی در سال آینده به بهره برداری می‌رسد تا زمینه اشتغال جوانان شهرستان فراهم شود.

وی افزود: تولیدی ویستاویژن قلم مربوط به موسسه گاج است که مدت طولانی راکد و بلااستفاده  مانده بود، اما با رایزنی که ا نجام گرفته شد این شرکت توسط کانون بازنشستگان صدا و سیما خریداری  و با تغییر نام و تغییر خط بنام فراز باطری راه اندازی می شود.

نجاتیان ادامه داد: پیش بینی می‌شود در فاز نخست که در نیمه اول سال آینده به بهره برداری خواهد رسید سالانه دو میلیون دستگاه باطری اتومبیل تولید و اشتغال پایدار برای ۳۷۰ نفر ایجاد می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: اکنون ۲۵ واحد صنعتی در زمینه نساجی، غذایی، صنایع پیش تنیده و شیمایی در شهرستان با اشتغال زایی ۵۰۰ نفر در شهرستان در حال فعالیت هستند.

کد خبر 367187

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.