مبارزات سیاسی حضرت زهرا(س) در دفاع از ولایت بود

گلپایگان- امام جمعه گلپایگان با بیان اینکه حضرت فاطمه الزهرا(س) حفظ دین و حمایت از ولایت و امامت را وصیت کردند، گفت: امروز تلاش های حضرت الزهرا(س) برای حفظ ولایت و امامت باید سرلوحه زنان و زمینه یک زندگی شرافتمندانه در مسیر این حضرت قرار گیرد.

حجت الاسلام محمدتقی کرامتی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان گلپایگان با تسلیت شهادت حضرت فاطمه الزهرا(س) اظهار کرد: شرکت در مجالس سوگواری حضرت فاطمه الزهرا(س) از مصادیق تقوای انسان است.

وی افزود: انسان‌های مومن و خدا ترس و با تقوا شعائر الهی را بزرگ می‌شمارند و تعلیم می‌کنند که این مهم نشان از رسوخ ایمان و خداترسی و باورهای عمیق انسان به خدا است.

امام جمعه گلپایگان با اشاره به مبارزات حضرت الزهرا(س)، افزود: یکی از مصادیق مهم حضرت مبارزات سیاسی علیه جریان نفاق و انحراف بود، هر چند حضرت الزهرا(س) عمرش کوتاه بود، اما در همین عمر کوتاه بخش مهم و فصلی برجسته در زندگی آن حضرت می‌بینیم.

وی با بیان این‌که مبارزات سیاسی این بانوی بزرگ اسلام در دفاع از مقام و حریم ولایت و امامت بود، تصریح کرد: جریان انحراف و نفاقی که بعد از رحلت نبی مکرم اسلام بروز و ظهور کرد همان چیزی بود که اسلام پیش بینی کرده بود و آن بازگشت تفکرات و اندیشه‌های جاهلییت در بین مردم بود.

کرامتی افزود: انحراف از دین در جامعه دوران حضرت الزهرا(س) آشکار شد و مشکلاتی را برای مسلمین پدید آورد، شهادت حضرت الزهرا(س) و شهادت حضرت علی(ع)، امام حسن(ع) و امام حسین(ع) و محرومیت ائمه از خلافت نتیجه برگشت تفکرات جاهلیت بود.

وی گفت: این بانوی بزرگ به شکل‌های مختلف با جریان نفاق و انحراف مقابله کرد، مهم ترین ابزار رسانه‌ای آن دوران شعر و منبر بود، حضرت الزهرا(س) با درک عمیق از میزان تأثیر گذاری خودش روی مردم و افکار عمومی از ابزار منبر استفاده کرد.

امام جمعه گلپایگان تاکید کرد: این بانوی بزرگ از ابزار خطابه و منبر به عنوان ابزار موثر برای روشنگری و رساندن ندای مظلومیت اهل بیت(ع) استفاده کردند که نمونه آن خطبه فدکیه است که این خطبه بسیار عمیق از لحاظ محتوا و استناد به آیات و روایات است.

وی افزود: خطبه‎‎ای که با توجه به فنون بهره‌گیری از فصاحت و بلاغت و سخنان امیرالمومنین به بهترین شکل در خطبه فدکیه حضرت دیده می‌شود.

کرامتی خاطرنشان کرد: تبلیغ چهره به چهره و خانه به خانه در تبیین و روشنگری و دفاع از ولایت و امامت به عنوان خلیفه برحق  از دیگر اقدامات حضرت الزهرا(س) بود.

وی افزود: همین مبارزات با جریان نفاق و انحراف تاجایی رسید که به بیت حضرت الزهرا(س) حمله کردند و بازوان آن حضرت را شکستند و فرزندش را سقط کردند و حضرت الزهرا(س) به شهادت رسید.

امام جمعه گلپایگان گفت: حضرت الزهرا(س) در بستر بیماری در حین ملاقات زنان با ایشان از امر به معروف و نهی از منکر و دفاع از ولایت و امامت دست برنداشت.

کد خبر 367185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.