۲۰ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۶
چگونه صورتی چاق داشته باشیم؟

صورت، بدون شک یکی از مهم‌ترین بخش‌های بدن در زیبایی و جذابیت است و لاغری بیش از حد آن نقش بسزایی در کاهش جذابیت و به دنبال آن پایین آمدن اعتماد به نفس دارد.

به گزارش ایمنا، صورت لاغر معمولا حالتی خسته، بیمارگونه و بی‌حال را تداعی می‌کند و تا حد قابل توجهی از زیبایی می‌کاهد. به همین دلیل بسیاری از افراد برای رفع این مشکل به عمل‌های جراحی بر روی گونه‌ها و قسمت‌های استخوانی صورت روی می‌آورند. نکته جالب توجه اینجاست که با چند راهکار ساده می‌توان از این عمل‌ها صرف نظر کرد و صاحب صورتی به اصلاح "پر" شد. این شیوه‌ها می‌توانند شامل استفاده از ماسک‌های خانگی و یا مصرف خوراکی‌های مناسب باشد.  در ادامه به معرفی چند راهکار ساده برای پر نشان دادن صورت و چاقی آن می‌پردازیم.

خوراکی‌های چاق کننده صورت

غذاها و نوشیدنی‌ها نقش مؤثری در چاقی دارند و برخی از آن‌ها، می‌توانند در طراوت و شادابی پوست تأثیر قابل توجهی داشته باشند. از جمله مهم‌ترین این خوراکی‌ها که رابطه‌ای مستقیم با چاقی صورت دارد می‌توان به آب اشاره کرد. نوشیدن هشت لیوان آب در طول شبانه روز و آبرسانی به بدن از طریق مصرف میوه‌ها و سبزیجات تازه تأثیری معجزه‌آسا در چاقی صورت دارد. از طرفی فیبر موجود در میوه و سبزی کمک بسزایی در مسیر چاقی صورت به حساب می‌آید.

نوشیدنی مفید دیگر در این زمینه نیز شیر است. از آنجایی که کربوهیدرات‌ها تأثیر بسیار بارزی در چاقی دارند، نوشیدن یک تا دو لیوان شیر در روز می‌تواند در عرض دو تا سه ماه صورتی چاق و باطراوت به ارمغان بیاورد. همچنین مصرف کربوهیدرات‌های دیگر از جمله پاستا، ماکارونی و سیب زمینی آب پز برای افزودن لایه‌های چربی زیر پوست بسیار توصیه می‌شود. مصرف سالاد کاهو و جوانه گندم خصوصا در وعده غذایی شام نیز بسیار مؤثر است.

ماسک‌های مناسب برای پر کردن صورت

یکی از مؤثرترین ماسک‌ها برای چاقی صورت، ماسک خیار است چرا که این میوه با وجود آب فراوان، به کمک افزایش آبرسانی سلول‌های پوست به حجم گرفتن صورت بسیار کمک می‌کند. بهترین شیوه استفاده از خیار به صورت رنده شده و گذاشتن آنبه مدت ۲۰ دقیقه روی صورت است. استفاده از ماسک آب سیب زمینی رنده شده به علاوه چند قطره گلاب و قرار دادن آن به مدت ۲۰ دقیقه روی پوست نیز روشی بسیار مؤثر به حساب می‌آید.

 یکی دیگر از مؤثرترین و قدیمی‌ترین شیوه‌های چاقی صورت نیز استفاده از خمیر گل رس و گلاب به مدت ۱۵ دقیقه در روز است. نکته مهم در استفاده از این ماسک‌ها، تمیز کردن صورت قبل از استفاده و شستن آن با آب سرد، پس از استفاده است. استفاده از ماسک سیب له شده به مدت ۴۰ دقیقه نیز شیوه مؤثر دیگری در این راه محسوب می‌شود. البته پس از استعمال این ماسک صورت باید با آب ولرم شسته شود.

ماساژ دایره‌ای صورت با ژل آلوئه‌ورا و استراحت آن روی صورت به مدت ۳۰ دقیقه، ماساژ پنج تا ۱۰ دقیقه‌ای صورت با روغن زیتون، ۲۰ دقیقه ماساژ با شیر و پنج دقیقه استراحت آن و در نهایت انجام حرکات ورزشی با غنچه کردن لب‌ها و حرکت آن‌ها به طرفین، باد کردن لپ‌ها و حرکت دورانی انگشتان روی صورت نیز تأثیر بسزایی برای رسیدن به نتایج مورد نظر دارد. پس از تمامی این عملیات شستشوی صورت با آب گرم ضروری است.

کد خبر 367168

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.