بیعت همافران با امام(ره)، نقطه عطفی در تاریخ انقلاب بود

شهرضا - معاون عملیات تیپ شکاری پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان گفت: بیعت تاریخی و شگفت‌انگیز کارکنان نیروی هوایی با امام راحل(ره)، در اوج دوران خفقان رژیم ستم‌شاهی نقطه عطفی در تاریخ انقلاب بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، علیرضا شیرپور در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه این هفته این شهرستان، با اشاره به نام گذاری ۱۹ بهمن‌ماه به عنوان روز نیروی هوایی، اظهار کرد: چهل سالگی انقلاب اسلامی از بسیاری جهات دارای ارزش‌های ماندگاری است که اصالت و هویت این جنبش عظیم را آشکار می‌کند.

وی تصریح کرد: دادخواهی ملتی ستم‌دیده از باج‌خواهی دو قرن استبداد قاجار و نیم قرن استبداد رضاخانی سرانجام به بار نشست و با پیروزی انقلاب اسلامی، به ظهور رسید.

معاون عملیات تیپ شکاری پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان خاطرنشان کرد: بارور شدن اندیشه انقلابی ملت ایران، محصول اتحاد همه نیروهایی است که دل در گرو حفظ باورهای دینی و منافع همگانی کشور داشتند و تلاش کردند تا ارزش‌های مردم را از دست‌برد بیگانگان، حفظ کنند.

شیرپور با بیان اینکه دورنگری و شهامت از عناصر مؤثر در پیروزی ملت ایران است و همواره جایگاه والایی دارد، اظهار کرد: نیروی هوایی که همواره با تکیه بر کارکنان پاک‌نهاد و دانش‌محور خود، اسباب مزاحمت طاغوت شده بود، این بار نیز با هوشیاری و درک صحیح، منویات امام راحل(ره) را پذیرفت و بدینوسیله از پیشگامان مبارزه با صاحبان زر و زور و تزویر شد.

وی یادآور شد: بیعت تاریخی و شگفت‌انگیز کارکنان نیروی هوایی با امام راحل(ره)، در اوج دوران خفقان رژیم ستم‌شاهی و پس از آن ایستادگی در برابر تجاوز ارتش بعث عراق، دوران طلایی فعالیت این نیرو را رقم زد.

معاون عملیات تیپ شکاری پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان با بیان اینکه نیروی هوایی در طول چهار دهه حیات انقلابی خود، کوله‌باری از افتخار را اندوخته است، تصریح کرد: در دورانی این گونه تصور می‌شد که نیروی هوایی و تجهیزات فرسوده آن، سیر نزولی را می‌پیماید، اما برگزاری رزمایش‌های مختلف تصویری از اقتدار آن برجای گذاشت.

شیرپور خاطرنشان کرد: در دوران جنگ تحمیلی این نیرو رشادت‌های زیادی از خود برجا گذاشت و پس از آن دوران نیز، دستاوردهای زیادی کسب کرد و امروز به یکی از قدرتمندترین نیروهای نظامی کشور تبدیل شده است.

وی اضافه کرد: فرود اجباری هواپیمای حامل عبدالمالک ریگی، هرچند اقدام چندان مهمی در برابر توان خلبانان کشور نبود، اما توانست بخشی از اقتدار بازدارنده کشور را به نمایش بگذارد.

معاون عملیات تیپ شکاری پایگاه هوایی شهید بابایی اصفهان اظهار کرد: در زمان تحریم‌های دشمنان، نیروهای ما دستاوردهای زیادی به دست آوردند که از آن جمله می‌توان به اورهال همه هواپیماها در داخل کشور، تمرین طرح‌های آفندی با برد بیش از دو هزار و ۵۰۰ کیلومتر و استفاده از بمب‌های هوشمند پرنده، اشاره کرد.

شیرپور یادآور شد: تاریخ ایران در ۴۰ سال گذشته، شاهد ایثارگری کارکنان نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران بوده است تا آنجا که از ۴۸ هزار شهید ارتش، ۲۱۰ نفر از خلبانان بودند.

کد خبر 367126

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.