آماده همکاری با دولت در تنظیم بازار هستیم

رییس اتاق اصناف اصفهان گفت: دولت در زمینه کالاهای اساسی مردم به اصناف اعتماد کند، ما نیز در تنظیم بازار اعلام آمادگی می‌کنیم تا از این مرحله سخت اقتصادی عبور کنیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول جهانگیری در جمع اعضای اتحادیه خدمات خودرویی سبک اصفهان با بیان اینکه انقلاب اسلامی از جنس مردم بوده و حامیان سنتی آن اصناف هستند، اظهار کرد: معاندین نظام هر زمان تجمع اعتراضی از سوی اصناف می‌بینند می‌گویند جمهوری اسلامی حامیان خود را ازدست داده و همین امر نشانگر جایگاه ویژه اصناف در حمایت از انقلاب است.

وی افزود: در اوایل انقلاب که هنوز دولتی تشکیل نشده بود، همین اصناف و کسبه به مردم خدمت رساندند و در زمان جنگ و در دوران بازسازی و سازندگی نیز همواره حضور داشته‌اند.

رییس اتاق اصناف اصفهان با تاکید بر اینکه اصناف هیچ‌گاه در خدمات خود جناحی نگاه نکردند، ادامه داد: در زمان هدفمندی یارانه‌ها که همه ارگان‌ها و ادارات از مردم هزینه گرفتند اصناف از مردم حمایت کردند و اکنون نیز که تحریم‌ها اصناف را هدف گرفته است، آنان همچنان جزء حامیان اصلی انقلاب خواهند بود.

وی تصریح کرد: در سال‌های اخیر دولتمردان صدای بخش خصوصی را شنیده و می‌دانند اگر از بخش دولتی عبور نکنند توان عبور از مشکلات وجود ندارد و در این برهه زمانی، همراهی اصناف گره گشا خواهد بود.

جهانگیری اضافه کرد: در استان اصفهان نظارت به سطح عرضه به اصناف سپرده شده و اصناف خود به تخلف‌ها رسیدگی می‌کند به گونه‌ای شایسته‌تر از کسانی که پیش از این از بیرون اصناف با متخلفان برخورد می‌کردند.

وی با اشاره به اینکه اصناف کمک نمی‌خواهند اما انتظار دارند سدی بر سر راه آنان گذاشته نشود تا به وظیفه خود عمل کنند، افزود: اصناف دولت‌ها را یاری کرده‌ و در این مسیر روی پای خود ایستاده‌ است؛ بنابراین اگر دولت در زمینه کالاهای اساسی مردم به اصناف اعتماد کند، ما نیز در تنظیم بازار اعلام آمادگی می‌کنیم که صنوف مختلف ظرفیت کمک رسانی در سطح عرضه را دارند تا از این مرحله سخت اقتصادی عبور کنیم.

وی خاطرنشان کرد: صاحبان مشاغل اطمینان داشته باشند که مشکلات آنان در زمینه تعرفه حامل‌های انرژی، دارایی، ارزش افزوده و سایر مطالبات را به نمایندگی از آنان مطرح کرده و پیگیر این حقوق هستیم.

کد خبر 367096

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.