۲۰ خانه تاریخی تیران و کرون احیا می‌شود

تیران-سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تیران‌وکرون گفت: ۲۰ خانه تاریخی تیران و کرون برای اجرای طرح بوم‌گردی و اقامتگاه گردشگران مرمت و احیا می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران، محسن مظاهری در آیین بازدید و افتتاح نخستین اقامتگاه تاریخی تیران اظهارکرد: ۲۰ خانه تاریخی تیران‌وکرون برای اجرای طرح بوم گردی و اقامتگاه گردشگران توسط مالکان و سرمایه گذاران این بخش مرمت و احیا می‌شود.

وی افزود: خانه میرزا یکی از این مراکز است که با هزینه شش میلیارد ریال مالکان مرمت و احیا شده و به عنوان اقامتگاه بوم گردی و گردشگری مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

سرپرست میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تیران و کرون با بیان اینکه پس از احیا و مرمت منازل تاریخی فرآیند اخذ مجوز نیز انجام می شود، خاطرنشان‌کرد: چهارباب خانه تاریخی برای اخذ مجوز در حال پیگیری است که پیش‌بینی می‌شود بزودی این کار انجام شود.

وی با اشاره به فرصت‌های گردشگری در این شهرستان یادآورشد: برای اجرای طرح‌های گردشگری تسهیلات بانکی نیز پیش‌بینی شده و سرمایه گذاران قادر به استفاده از این تسهیلات خواهند بود که فرصت خوب اقتصادی برای اجرای طرح‌های گردشگری وجود دارد.

کد خبر 367090

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.