از حیات شبانه تهران تا بودجه شهرداری سمنان

آغاز طرح آزمایشی حیات شبانه در اردیبشهت ۹۸ در تهران، عدم اجرای ادغام سازمان‌های وابسته به شهرداری اهواز، کمک به تیم‌های ورزشی در شیراز و تقدیم بودجه شهرداری سمنان از مهمترین اتفاقات هفته گذشت شوراهای اسلامی بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، اعضای شوراهای سراسر کشور در هفته‌ای که گذشت علاوه بر حضور در مراسم‌های چهلمین سالگرد انقالاب اسلامی، حضور در مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌های شهری به منماسبت این ایام و دیدار با خانواده شهیدان انقلاب، در نشست‌های علنی خود به بررسی لوایح مختلف پرداختند که مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر است:

تهران؛ طرح آزمایشی حیات شبانه به تصویب رسید

شورای اسلامی شهر تهران در صدوبیست‌ویکمین نشست علنی خود "طرح الزام شهرداری تهران به برنامه‌ریزی و انجام اقدامات لازم برای زمینه‌سازی و احیاء حیات شبانه پایتخت" را مورد بررسی قرار داد؛ به دلیل آنکه تا زمان تهیه لایحه، شش‌ ماه اول سال که زمان مناسبی برای اجرای این طرح است از دست می‌رود، تبصره‌ای به این لایحه افزوده شد که بر اساس آن شهرداری تهران برنامه‌ای کوتاه‌مدت، در یک دوره سه‌ماهه از ابتدای اردیبهشت ۹۸ به‌طور آزمایشی از این طرح را اجرا کند.

در این طرح آزمایشی که مصادف با نیمه شعبان و متصل به ماه رمضان بوده و در واقع شهر تهران در شب زنده‌تره است، حداقل پنج میدان

پررفت‌وآمد پایتخت را تا شعاع ۵۰۰ متری تحت پوشش قرار می‌دهد به نحوی که کلیه مراکز خرده فروشی و خدماتی و فرهنگی، مجاز به ارائه خدمات از ساعت ۲۴ تا ۳ بامداد باشند.

در این نشست همچنین شورای شهر، شهرداری تهران را موظف کرد حداقل یک دهم درصد از درآمد ناشی از اجرای طرح "کاهش ترافیک و

آلودگی هوا در محدوده‌های مرکزی شهر تهران در سال ۹۸" را در قالب به‌کارگیری ارزیابی شخص ثالث اختصاص دهد به این منظور شهرداری موظف است شیوه‌نامه انتخاب، به‌کارگیری و خرید خدمات شخص ثالث را تهیه و به تأیید کمیسیون‌های مشترک حمل و نقل و بودجه برساند

پنجاه‌ونهمین جلسه کمیته شفافیت و شهر هوشمند با موضوع بررسی وضعیت سازمان مدیریت میادین میوه و تره‌بار در برقراری شفافیت اطلاعاتی و همچنین برنامه‌های این سازمان برای هوشمندسازی فرایندهای مربوط به مدیریت غرف و ارائه خدمات به شهروندان برگزار شد.

اصفهان؛ افزایش سرمایه و ادامه فعالیت شرکت اتوبوسرانی

جلسه مجمع عمومی عادی به صورت فوق‌العاده برای شرکت واحد اتوبوسرانی اصفهان و حومه با حضور قدرت‌الله نوروزی، شهردار اصفهان در شصت و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان برگزار شد.

نوروزی در این نشست از پیگیری رفع مشکلات بین سازمان اتوبوسرانی با تامین اجتماعی خبر داده و گفت: زیان انباشته شرکت اتوبوسرانی ۵۰ میلیارد و دارایی این شرکت ۲۵۸ میلیارد تومان برآورد شده است.

در پایان، فعالیت سازمان اتوبوسرانی شهرداری اصفهان به مدت هشت سال تمدید شد.

اهواز؛ ادغام سازمان‌های شهرداری رای نیاورد

پس از آنکه وزارت کشور طرح ادغام سازمان‌های شهرداری را به دلایل مختلف از جمله جلوگیری از فساد و کوچک سازی بدنه شهرداری مطرح کذد، در شصت و ششمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اهواز، ادغام سازمان‌های وابسته به شهرداری مورد بررسی قرار گرفت.

مخالفان معتقد بودند این لایحه نمی تواند بار مالی بسیاری را از دوش شهرداری بردارد زیرا ثمره آن تنها جابه‌جایی نیروهای انسانی در سازمان‌های شهرداری است و موافقان ادغام سازمان‌های شهرداری نیز کاهش هزینه حراست فیزیکی، آب و برق و مسکن را از مزایای آن نام بردند.

در این جلسه علاوه بر آنکه طرح عدم اجرای ادغام سازمان‌های وابسته به شهرداری به تصویب اعضای شورای شهر اهواز رسید، اعضای شورای شهر به استفاده از بیلبوردهای تبلیغاتی در سطح شهر برای استهلاک تمام یا بخشی از سرمایه گذاری اختصاصی و فقط جهت قراردادهای مشارکتی، لایحه ترک تشریفات واگذاری مناقصه قرارداد نگهداری ۲۰۰ هکتار از فضای سبز پارک شهروند به شرکت مهدی ساز مسجدسلیمان و لایحه اصلاح ردیف بودجه مصوب سال ۹۷ به تصویب اعضای شورای شهر اهواز رسید.

شیراز؛ کمک ۷۰۰ میلیونی به تیم فوتسال ارژن

در هفتاد و دومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر شیراز، اعضای این شورا با اهدا کمک ۷۰۰ میلیون تومانی و نیز به ازا هر برد ۱۰۰ میلیون به تیم فوتسال لبنیات ارژن این شهر موافقت کردند.

در این جلسه همچنین یک فوریت طرح پیشنهادی اعضای شورای شهر مبنی بر کمک به تیم فوتبال بانوان شیراز برای بررسی بیشتر به کمیسیون فرهنگی و اجتماعی بازگردانده شد.

شورای اسلامی شهر شیراز همچنین با لایحه شهرداری درخصوص نحوه محاسبه عوارض پروانه ساختمانی اراضی معوض ۱۲۰ هکتار از پلاک پروژه کسری واقع در بلوار حسینی الهاشمی موافقت کرد.

اردبیل؛ تقدیم بودجه ۵۵۰ میلیاردی به شورا

لایحه بودجه ۵۵۰ میلیارد تومانی شهرداری اردبیل و سازمان‌ها و مناطق تابعه در حالی تقدیم شورای شهر شد که این لایحه بودجه نسبت به متمم سال قبل ۲۲ درصد رشد داشته است.

حمید لطف‌اللهیان، شهردار اردبیل در این مراسم گفت: بودجه سال ۹۷ شهرداری بیش از ۵ هزار میلیارد ریال بود که تحقق بیش از ۷۰ درصدی آن را اعلام می‌کنم.

سمنان؛ تقدیم بودجه ۵ هزار میلیاردی شهرداری به شورا

در یکصد و چهل و هشتمین جلسه شورای شهر سمنان بودجه ۵ هزار میلیارد ریالی شهرداری سمنان در سال ۹۸ با ۸۵ درصد رشد نسبت به سال ۹۷ جهت بررسی و تصویب نهایی تقدیم شورای اسلامی شهر سمنان شد.

سید محمد ناظم رضوی، شهردار سمنان در این جلسه با اشاره به نگاه متوازن و عادلانه در گستردگی فعالیت های عمرانی و خدماتی در بودجه سال ۹۸ اظهار کرد: بودجه ۵ هزار و ۶۸ میلیارد ریالی شهرداری سمنان

با اولویت اتمام پروژه های نیمه تمام و انجام ۱۴۰ پروژه شهری که در پنجمین دوره مدیریت شهری تعریف شده است تحقق خواهد پذیرفت.

وی افزود: توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی، آغاز فعالیت منطقه ۳ و ساخت نواحی مناطق، توسعه زیرساخت‌های حوزه گردشگری و تبدیل شهر سمنان به عنوان مقصد گردشگری مسافران و تاکید بر سیاست های بازآفرینی شهری با رویکرد عملکردی از جمله سر فصل هایی است که در بودجه ی سال آینده دیده شده است.

شهردار سمنان با اشاره به بهینه سازی هزینه های جاری شهرداری سمنان، بیان کرد: بودجه جاری به عمرانی در سال آینده از نسبت ۳۰،۷۰ به ۲۳، ۷۷ تغییر پیدا کرده و با کاهش هزینه های جاری، بودجه ی بیشتری را در فعالیت های عمرانی اختصاص خواهیم داد.

وی تصریح کرد: در شهرداری سمنان بودجه ۲ هزار و ۷۰۰ میلیارد ریالی سال ۹۷ به طور کامل محقق شده است و امیدواریم در سال آینده نیز بودجه پیش بینی شده، محقق گردد.

کرج؛ لوایح شهرداری کرج چکش کاری و بررسی شد / تعیین تکلیف ارضی صوفی آباد

در صد و بیست و سومین جلسه علنی شورای اسلامی شهر کرج، لوایح شهرداری مورد بررسی قرار گرفت؛ یکی از این لوایح، لایحه پرداخت سنوات خدمتی کارکنان شهرداری فردیس توسط شهرداری کرج نام داشت که در کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر بررسی و به تصویب رسیده بود و در نشست علنی مورد بحث قرار گرفت که به تصویب نرسید.

درخصوص لایحه صدور پروانه با اخذ اقرار نامه به مالکین اراضی کشاورزی صوفی آباد، شورای شهر به شهرداری کرج اجازه داد نسبت به صدور پروانه با اخذ اقرار نامه از مالکین اقدام نماید.

کد خبر 367077

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.