تعداد گردشگران خارجی به ۶ میلیون نفر رسید/تولید ۴.۵ درصد محصولات کشاورزی در قزوین

در بسته خبری امروز از کلنگ زنی مرکز بزرگ تحقیقات ژنتیکی بانوان در گرم‌دره تا بازگشایی پیست شمشک و افزایش شمار گردشگران خاجی را بخوانید.

هفته گذشته شهرهای مرکزی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود که می توان گفت هفته پر خبری را پشت سر گذرانده است، در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

عضویت بیش از ۲۲ هزار نفر در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر

یزد: حسن ابراهیمی، مدیر صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر استان یزد، قشر کشاورز و روستایی را جامعه هدف صندوق اجتماعی روستاییان، عشایر و کشاورزان برشمرد و از عضویت بیش از ۲۲ هزار نفر در صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر یزد خبر داد.

برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه شهرهای میراث جهانی برای نخستین بار در یزد

یزد: عباس ملازینلی، رییس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد از برگزاری جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه شهرهای میراث جهانی برای نخستین بار در یزد خبر داد.

توزیع لاستیک سهمیه در ابرکوه به مدت ۳ روز با ارائه مدارک

یزد: سید مسعود میرحسینی، رییس اداره صنعت، معدن و تجارت ابرکوه گفت: از تاریخ ۲۳ بهمن به مدت ۳ روز لاستیک‌های سهمیه در ابرکوه با رؤیت مدارک متقاضیان در بین آنان توزیع می‌شود.

**************************************************************

قاتل نامرئی جان ۲ نفر را در شهر مهاجران گرفت

مرکزی: محمود خلجی، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مرکزی گفت: ۲ جوان در یک آپارتمان مسکونی در شهر مهاجران به علت مسمومیت ناشی از گاز مونوکسیدکربن جان خود را از دست دادند.

توضیحات لاریجانی درباره اصلاح ساختار بودجه‌ای کشور در ۴ ماه نخست سال ۹۸

مرکزی: علی لاریجانی، رییس مجلس شورای اسلامی در پاویون استانداری مرکزی در جمع خبرنگاران گفت: در چهار ماه نخست سال آینده اصلاح ساختار بودجه ای کشور متناسب با شرایط کشور و به نفع مردم و ساماندهی بودجه عمرانی کشور لحاظ می‌شود.

عامل توزیع ۱۵۰۰ کیلوگرم کله‌پاچه غیربهداشتی در شازند دستگیر شد

مرکزی: محمد عقیل سلگی، فرمانده انتظامی شهرستان شازند گفت: عامل توزیع ۱۵۰۰ کیلوگرم کله‌پاچه غیربهداشتی در شازند دستگیر شد.

**************************************************************

کمبود فضای آموزشی در البرز/ میانگین کلاس ها ۳۵ تا ۴۵ دانش آموز

البرز: سالار قاسمی، مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز گفت: تراکم دانش‌آموزان در سطح استان بالا است و در هر کلاس میانگین ۳۵ تا ۴۵ نفر حضور دارند.

تجهیز سازمان‌های تابعه شهرداری به سیستم پرداخت الکترونیکیِ عوارض

البرز: محمود دهقان، رییس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری کرج با اشاره به اینکه طرح پرداخت الکترونیکی عوارض با هدف تسریع در امر خدمت رسانی به شهروندان اجرایی شده است، گفت: در حال حاضر ۵ سازمان تابعه شهرداری مجهز به این سیستم شده است.

مرکز بزرگ تحقیقات ژنتیکی بانوان در گرم‌دره کلنگ زنی شد

البرز: سومین «مرکز تحقیقات ژنتیکی بانوان» کشور با اختصاص اعتباری بالغ‌بر یک‌میلیون دلار امروز در گرم‌دره کلنگ زنی شد.

**************************************************************

بیش از ۸۶ درصد جمعیت روستاهای قزوین از نعمت گاز برخوردارند

قزوین: منوچهر حبیبی، معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری قزوین گفت: بیش از ۸۶ درصد از جمعیت روستاهای استان قزوین از نعمت گاز برخوردارند که این مهم از دستاوردهای انقلاب به شمار می‌آید.

برگزاری ۳۸ انتخابات، نمایش دموکراسی در نظام اسلامی است

قزوین: محمدمهدی زاهدی، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی در همایش نکوداشت چهل سالگی انقلاب اسلامی که در سالن علامه رفیعی دانشگاه آزاد قزوین برگزار شد ، گفت: مردم در این ۴۰ سال با آزادی کامل و برمبنای فکری خود در انتخابات شرکت کرده‌اند و این نمایشی از یک نظام دموکراتیک است.

چهار و نیم درصد محصولات کشاورزی کشور در قزوین تولید می‌شود

قزوین: عبدالمحمد زاهدی،  استاندار قزوین گفت: باوجود اینکه استان قزوین کمتر از یک درصد مساحت کشور را دارد، چهار و نیم درصد محصولات کشاورزی کشور در این استان تولید می شود.

**************************************************************

آرادان در سال ۱۴۰۰ به‌عنوان شهرستان بدون بیکار معرفی شود

سمنان: علیرضا آشناگر، استاندار سمنان گفت: مسؤولان تلاش و هدف‌گذاری کنند تا آرادان در سال ۱۴۰۰ به‌عنوان شهرستان بدون بیکار معرفی شود.

مشعل گازرسانی به روستاهای بیارجمند روشن شد

سمنان: در هفتمین روز ایام‌الله دهه فجر، مشعل گازرسانی به روستاهای دزیان، گیور، قلعه احمد و یزدو بیارجمند رسید.

اعزام ۲۰ جودوکار سمنانی به رقابت‌های قهرمانی کشور

سمنان: سعید کرکه‌آبادی، رییس هیأت جودوی استان سمنان، اظهار کرد: ۱۲ جودوکار در قالب تیم بزرگ‌سالان مردان استان سمنان و تیم هشت‌نفره جودوی بزرگ‌سالان بانوان استان، به مسابقات قهرمانی کشور به میزبانی زنجان اعزام شدند.

**************************************************************

پیست شمشک بازگشایی شد

تهران: جواد شمشکی رییس شورای شهر شمشک گفت: پیست شمشک بعد از دو سال و نیم وقفه بازگشایی شد چراکه رونق اقتصادی منطقه در گرو فعالیت این پیست‌های منطقه است.

تشکیل کمیته نظارت بر توزیع کالاهای اساسی

تهران: رحیم علیشپور، دادستان پاکدشت با اشاره به کمیته نظارت بر کالاهای اساسی گفت: عمده فعالیت این کمیته نظارت بر واحدهای صنفی و رسیدگی فوری به تخلفات در محل است.

رفع تصرف از ۱۳ هزار مترمربع از اراضی ورامین

تهران: حسین تاجیک، رییس جهاد کشاورزی ورامین گفت: ۱۰ مورد قلع و قمع اراضی کشاورزی به مساحت ۱۳هزار متر که توسط افراد سودجو تغییر کاربری داده شده بود به حالت اولیه بازگشت.

**************************************************************

جشنواره چله‌ سرو یادمانی برای بلوغ چهل‌سالگی انقلاب است

قم: سید مرتضی سقائیان‌نژاد، شهردار قم گفت: جشنواره چله سرو یادمانی برای بلوغ چهل‌سالگی انقلاب اسلامی است تا بتوانیم نشانه‌هایی ازظرفیت‌های عظیم انقلاب در سال‌های اخیر داشته باشیم.

تعداد گردشگران خارجی به ۶ میلیون نفر رسید

قم: علی‌اصغر مونسان، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در دیدار با آیت‌اله سبحانی گفت: سال گذشته پنج میلیون و ۱۰۰ هزار گردشگر خارجی در کشور داشتیم، ولی تعداد گردشگران خارجی در ۹ ماه نخست سال جاری از ۶ میلیون گذشت.

تاکید آیت‌الله سبحانی بر تداوم طرح تحول سلامت

قم: آیت الله جعفر سبحانی صبح امروز در دیدار سعید نمکی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی با وی، با اشاره به خدمات صورت گرفته در حوزه بهداشت و درمان، خواستار تداوم اجرای طرح تحول سلامت شد.

**************************************************************

آماده سپردن پروژه‌های نیمه تمام به بخش خصوصی هستیم

فارس: عنایت‌الله رحیمی، استاندار فارس گفت: در سطح استان فارس بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ پروژه نیمه تمام وجود دارد که از واگذاری آن به بخش خصوصی استقبال می‌کنیم.

ضرورت ورود متولیان به رفع معضل بیکاری و گرانی‌ها

فارس: محمدرضا رضایی، نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی گفت: مسوولان و متولیان امر باید برای رفع معضل بیکاری و گرانی‌ها اقدام لازم کنند.

دستور نقشه بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی تأمین اجتماعی از سوی شهرداری ارایه نشده است

فارس: اکبر امیری، مدیر درمان تأمین اجتماعی استان فارس گفت: چون هنوز بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی تأمین اجتماعی در طرح جامع شهری شیراز تعریف نشده، شهرداری به ما دستور نقشه نداده است اما علیرغم همه این مسائل پیمان‌کار در حال فعالیت است.

**************************************************************

افتتاح ۱۴ طرح کشاورزی و عمرانی در چادگان

اصفهان: بختیار حاجتی، رییس جهاد کشاورزی چادگان خبر از افتتاح ۱۴ طرح کشاورزی و عمرانی در سطح این شهرستان داد.

بهره‌برداری از دو پروژه انتقال و شبکه‌ آبیاری در مبارکه

اصفهان: کیومرث خاکی، رییس اداره جهادکشاورزی مبارکه گفت: پروژه تجهیز و نوسازی شبکه آبیاری اراضی بااعتبار بالغ‌بر ۵ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی شبکه‌های آبیاری و زهکشی حوزه زاینده‌رود اجرا شده است.

۳۳ پروژه آبرسانی روستایی در استان افتتاح شد

اصفهان: محمدحسین قرائتی، مدیرکل امور آب و فاضلاب روستایی استان اصفهان گفت: در دهه فجر امسال ۳۳ پروژه آبرسانی با صرف اعتبار ۲۱ میلیارد تومان در کل استان به بهره‌برداری رسید.

کد خبر 367058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.