بهترین زمان برای پیاده‌روی/رابطه تماشای تلویزیون و سرطان روده در زنان

مناسب‌ترین زمان برای پیاده روی، رژیم غذایی مناسب برای مبارزه با افسردگی و تاثیر تماشای تلویزیون در ابتلا به سرطان روده را در بسته خبری سلامت ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهترین زمان برای پیاده روی،هر زمانی است که شما آن را ترجیح بدهید و احساس راحتی داشته باشید و بدانید مثلا در صبح،انرژی بیشتری برای انجام این کار دارید. بستگی به افراد متفاوت از شحصی به شخص دیگر تغییر می کند، بستگی به میل و تمایلات شما دارد.

تاثیر میوه و سبزیجات در کاهش ریسک مرگ در بیماران دیالیزی

یافته های مطالعاتی نشان می دهد مصرف بیشتر میوه و سبزیجات با کاهش ریسک مرگ زودهنگام در بیماران دیالیزی مرتبط است.

معمولا بیماران مبتلا به نارسایی قلبی که تحت دیالیز هستند به دلیل تشکیل پتاسیم از مصرف میوه و سبزیجات اجتناب می کنند.

نتایج مطالعه محققان دانشگاه سیدنی نشان می‌دهد اگرچه مصرف بیشتر میوه و سبزیجات با کاهش ریسک مرگ و میر ناشی از بیماری قلبی-عروقی و مرگ به هر علتی در همه افراد مرتبط است، اما مصرف بیشتر آن با کاهش مرگ و میر به هر علتی در بیماران دیالیزی هم مرتبط است.

در این مطالعه، محققان ۸۰۷۸ بیمار دیالیزی را مورد بررسی قرار دادند. یافته ها نشان داد بیمارانی که کمتر از ۱۰ وعده میوه و سبزیجات در هفته مصرف می کردند ۱۰ درصد کمتر با مرگ به هر دلیلی و ۱۲ درصد کمتر با ریسک مرگ ناشی از علل غیرقلبی-عروقی روبرو بودند.

به علاوه بیمارانی که بیش از ۱۰ وعده میوه در هفته مصرف می کردند ۲۰ درصد کمتر با مرگ به هر دلیل و ۲۳ درصد کمتر با ریسک مرگ ناشی از علل غیرقلبی-عروقی مواجه بودند.

جلوگیری از افسردگی با رژیم غذایی مناسب

رژیم غذایی سالم می‌تواند به میزان چشمگیری علائم افسردگی را تسکین دهد. این یافته نتیجه قطعی به دست آمده از آزمایش‌ها و بررسی‌های موجود است.

گروهی از متخصصان انگلیسی به منظور بررسی دقیق تأثیر رژیم غذایی سالم بر بهبود اختلال‌های روحی به ارزیابی اطلاعات نزدیک به ۴۶ هزار نفر پرداختند و مشخص شد هر گونه تغییر مثبت در رژیم غذایی می‌تواند علائم افسردگی را به طور چشمگیری کاهش دهد. هرچند، این تغییر در رژیم غذایی بر کاهش اضطراب اثربخش نیست.

تغییرات تغذیه‌ای که علائم افسردگی را تسهیل می‌کند شامل رژیم‌های غذایی کاهنده وزن و چربی و رژیم‌های غذایی سرشار از مواد مغذی است.

به گفته متخصصان وعده‌های غذایی سرشار از فیبر خوراکی و سبزیجات در کنار کاهش مصرف فست‌فودها و خوراکی‌های حاوی مواد قندی در رفع علائم افسردگی می‌توانند مؤثر باشد.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، متخصصان انگلیسی همچنین مشاهده کردند تغییرات تغذیه‌ای در کنار ورزش کردن، روند بهبود علائم افسردگی را در بیماران تقویت می‌کند. علاوه بر این، تأثیر بهبود رژیم غذایی بر سلامت روان زنان چشمگیرتر است.

هشدار برای عوارض بوتاکس در آرایشگاه ها

رییس انجمن جراحان پلاستیک و ترمیمی ایران، نسبت به عوارض انجام بوتاکس در آرایشگاه ها هشدار داد.

علی بیژنی افزود: امروزه برخی افراد که تمایل به انجام کارهای زیبایی و پلاستیک دارند، بدون آگاهی و تحقیق، و بدون اینکه به توصیه های پزشکی توجه داشته باشند که انجام جراحی حتی از نوع غیرتهاجمی نباید توسط افراد غیرپزشک وغیرحرفه‌ای صورت گیرد، سراغ افراد غیر مجاز و غیر حرفه ای می روند.

وی ضمن هشدار در مورد عوارض بوتاکس در برخی از آرایشگاه‌ها، گفت:‌ این مسئله سلامت مردم را به خطر می‌اندازد و عوارض زیادی را می‌تواند به همراه داشته باشد، بنابراین پیشگیری از این مسئله امری ضروری به شمار می‌رود.

عامل سرطان روده در زنان را بشناسید

تماشای پشت سر هم سریال‌های مختلف شاید کار لذت‌بخشی باشد اما یک پژوهش تازه می‌گوید پای تلویزیون نشستن به مدت دو ساعت در روز، احتمال سرطان زودرس روده را در زنان ۷۰ درصد افزایش می‌دهد.

پژوهشگران در گزارشی اعلام کرده‌اند در این پژوهش حوزه سلامت، داده‌های مربوط به ۸۹ هزار زن میانسال آمریکایی را به مدت دو دهه بررسی کرده‌اند و ۱۱۸ مورد سرطان زودرس روده بزرگ را یافتند که پیش از پنجاه سالگی رخ داده بود.

این پژوهش نحوه ارتباط این عامل با ابتلا به سرطان را اثبات نکرده اما نشان داده زنانی که بیش از یک ساعت در روز تلویزیون نگاه می‌کردند ۱۲ درصد بیشتر احتمال ابتلا به سرطان روده بزرگ داشتند. اما هشدار اصلی برای کسانی است که بیش از دو ساعت تلویزیون نگاه کرده بودند و بر اساس این پژوهش احتمال سرطان در آنان به بیش از ۷۰ درصد افزایش یافته است.

این روند حتی پس از بررسی پیشینه و عادت‌های زنان دیگری که سرطان روده داشتند نیز تأیید شده است.

یین سیاو دستیار این پژوهش و استاد جراحی در دانشگاه واشینگتن گفت: نتایج این پژوهش نشان داد که زمانی که پای تلویزیون می‌نشینیم به تنهایی یک عامل مستقل و متمایز در میزان ابتلا به سرطان زودرس روده بزرگ است.

آن‌گونه که پژوهشگران می‌گویند ارتباط میان تماشای تلویزیون و سرطان راست‌روده از سرطان روده بزرگ هم بیشتر بوده است.

سرطان زودرس روده بزرگ نوعاً تهاجمی‌تر است و در سراسر جهان رواج رو به افزایشی دارد. البته در حال حاضر غربالگیری بهتر نسبت به دهه‌های گذشته، منجر به کاهش جدی سرطان‌های روده بزرگ و راست‌روده در افراد مسن شده است.

انجمن سرطان آمریکا سال گذشته دستورالعمل‌های غربالگیری سرطان روده را تغییر داد و پیشنهاد کرد که سن مناسب برای آغاز کولونوسکوپی از ۵۰ به ۴۵ کاهش یابد.

دکتر آرون سوامیناث مدیر برنامه بیماری‌های التهابی روده در بیمارستان لنوکس هیل نیویورک نیز تأکید می‌کند: تحلیل یک مجموعه داده‌ معتبر دیگر ارتباط میان تماشای طولانی‌مدت تلویزیون و سرطان راست‌روده را در یک گروه سنی به جوانی ۲۵ سال نیز تأیید می‌کند.

کد خبر 367057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.