مردم پشتکوه گاز ندارند/راه کلوسه چه زمانی باز می‌شود؟

فریدونشهر- نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت با طرح این پرسش که راه کلوسه چه زمانی باز می‌شود؟ گفت: مردم پشتکوه گاز ندارند و نفت را نیز به سختی منتقل و توزیع می‌کنند و درمان هم مشکلات خودش را دارد و دارو به سختی تامین می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان فریدونشهر، اکبر ترکی امروز( پنچشنبه) در جلسه شورای اداری شهرستان فریدونشهر اظهار کرد: این اعتقاد استاندار مبنی بر اینکه مسائلی که نیاز نیست در استان تمرکز داشته باشد به شهرستان‌ها تفویض اختیار شود، درست است.

وی با بیان این‌که اصلی ترین مشکل شهرستان آب شرب است، گفت: این برف دو یا سه متری آب می‌شود و به حوضه آبریز دز، کارون و زاینده رود می‌ریزد، اما ۸۰ روستای این شهرستان با تانکر آبرسانی می‌شود.

در سرچشمه تشنه هستیم

وی افزود: سد کارون و دز را باز کردند و مزارع خوزستان را آب می‌برد، اما ما در سرچشمه تشنه هستیم، ۴۴۰ میلیون متر مکعب برای کشاورزی، گردشگری و اشتغال رها سازی می‌شود، اما برای چهار شهرستان شش میلیون مترمکعب آب تخصیص داده شده است.

ترکی با بیان این‌که مطالبه مردم کلنگ زنی طرح‌های آبرسانی و تخصیص اعتبارات آن است، گفت: آب باز کردن در رودخانه جفا در حق مردم فریدونشهر است،

نباید بگویند که چاه را کم کنند!

وی افزود: سال زراعی جاری بیشتر از سال گذشته بارندگی داشتیم، اما سال گذشته کشاورز به دلیل خشکسالی از کشت منع شد، اما امسال نمی تواند کشت نکند و کسی نیاید که چاه آب را کم کند.

 نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت گفت: کشاورزی در بحث آمایش سرزمینی فریدونشهر دیده شده و این به معنای آن است که آب شرب و کشاورزی این شهرستان تامین شود، باید گلخانه و صنایع تبدیلی تقویت و اجازه تاسیس مرغداری و پرورش گوسفند در روستاهای شهرستان داده شود.

وی خاطرنشان کرد: فاضلاب فریدونشهر باید مورد توجه قرار گیرد زیرا منطقه، کوهستانی است و امکان زدن چاه وجود ندارد و پیش از این ۶.۵ میلیارد تومان اعتبار برای داران و فریدونشهر جذب کردیم، اما در سال جاری اختصاص نیافته است.

گرفتن عوارض گاز بی عدالتی است

ترکی گفت: عوارض گاز رسانی که از اهالی منطقه می‌گیرند را در اختیار شهرستان‌ها قرار دهند تا مشکل گاز رسانی به ۵۰ منطقه چهار شهرستان رفع و این بی‌عدالتی نیز برطرف شود.

وی با بیان این‌که برای جذب گردشگر باید بوم گردی مورد توجه قرار گیرد، ادامه داد: کمک کنیم تا کمپین بزرگ چادگان و فریدونشهر ایجاد شود در غیر این صورت فعالیت‌ها چیزی جز گل بازی نیست.

نماینده مردم فریدن، فریدونشهر، چادگان و بویین میاندشت گفت: در بودجه سال ۹۸ مبلغ ۲۰۰ میلیون دلار برای آبیاری تحت فشار، ۱۵۰ میلیون دلار برای آب روستایی از محل صندوق توسعه ملی اختصاص داده شده است.

وی افزود: نمی خواهیم کسی را زیر سوال ببریم، اما حرف این است که سد سراب که روستای آن زیرآب می‌رود، با لوله به سرچشمه زاینده رود برود ایرادی ندارد، مسئولان نیز در سد میدانک و بُلطاق مشارکت کنند که برای این سد ۱۵ سال پیش بودجه تصویب شد، اما امسال اعتبارش صد هزار تومان تخصیص شده است.

ترکی گفت: اعتبار ملی شهرستان را در اختیار شهرستان قرار دهید تا با ۳۰ درصد کمتر از آن برای رفع مشکلات آب فریدونشهر اقدام شود.

وی افزود: در سال ۹۸ اولویت شهرستان آب شرب است و ظلم است که مردم سختی‌های زمستان آن را بچشند، اما در تابستان با کمبود آب شرب مشکل داشته باشند.

کد خبر 367050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.