کاهش تولید گوشت قرمز در پاییز امسال

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های کشور در پاییز سال‌جاری با عملکرد فصل مشابه سال قبل نشان‌دهنده کاهش ۲۰ درصدی مقدار تولید گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور است.

به گزارش ایمنا بر اساس گزیده نتایج منتشر شده فصل پاییز از آمارگیری کشتار دام کشتارگاه‌های کشور از سوی مرکز آمار ایران، وزن گوشت قرمز تولید شده انواع دام‌های ذبح‌شده در کشتارگاه‌های کشور در فصل پاییز امسال در مجموع ۸۴٫۲ هزار تن گزارش شده که سهم گوشت گاو و گوساله بیش از سایر انواع دام بوده است.

بر اساس نتایج این آمارگیری گوشت گاو و گوساله با وزن ٤٦,٦ هزار تن، ۵۵٫۳ درصد از کل وزن گوشت قرمز تولید شده را به خود اختصاص داده است. گوسفند و بره به وزن ۲۸٫۲ هزار تن، بز و بزغاله با ۷٫۶ هزار تن و سایر انواع دام‌ها با دو هزار تن، به‌ترتیب ۳۳٫۵ درصد، ۹ درصد و ۲٫۲ درصد از کل وزن گوشت قرمز تولید شده را به خود اختصاص داده‌ است.

مقایسه عملکرد کشتارگاه‌های کشور در پاییز سال‌جاری با عملکرد فصل مشابه سال قبل نشان‌دهنده کاهش ۲۰ درصدی مقدار تولید گوشت قرمز در کشتارگاه‌های رسمی کشور است. کاهش مقدار تولید گوشت نسبت به فصل مشابه سال قبل برای گوسفند و بره ۲۲ درصد، برای بز و بزغاله ۱۴ درصد، برای گاو و گوساله ۱۸ درصد، برای گاومیش و بچه گاومیش ۲۳ درصد، و برای شتر و بچه شتر ۴۴ درصد بوده است.

کد خبر 367016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.