گام بزرگ زیست محیطی شهرداری اصفهان در دفن پسماندها

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان از آغاز عملیات اجرایی ساماندهی لندفیل سایت پسماند شرق اصفهان خبر داد و گفت: احداث دفن‌گاه به منظور دفن ضایعات پسماند شهری و کنترل شیرابه تولیدی سایت شرق در دستور کار قرار دارد.

علی دهنوی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بخشی از پسماندها و ضایعاتی که در کارخانه پردازش پسماند قابلیت استفاده در فرآیند تهیه کمپوست را ندارد برای دفن به سایت شرق اصفهان منتقل می‌شود. با توجه به پر شدن ظرفیت لندفیل‌های موجود و امکانپذیر نبودن کنترل شیرابه، احداث دفن‌گاه مناسب و بهبود یافته جهت دفن ضایعات پسماند شهری و کنترل شیرابه تولیدی سایت شرق در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون عملیات ساماندهی آن آغاز شده است.

وی با اشاره به جزییات این طرح افزود: پس از سلول‌بندی برنامه‌ریزی شده جهت دفن به منظور عدم نفوذ شیرابه در خاک و آب‌های زیرزمینی این لندفیل با خاک رس کوبیده و کف‌سازی شده و سپس شیب‌بندی مناسب جهت هدایت جریان شیرابه صورت گرفته تا شیرابه تولیدی از طریق کف شورهای تعبیه شده و لوله‌های انتقال شیرابه به مخازن جمع‌آوری منتقل شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری اصفهان با تأکید بر نقش ساماندهی لندفیل شرق اصفهان در بهبود شرایط دفن پسماند و کنترل و ساماندهی شیرابه اضافه کرد: این لندفیل با مساحت ۲۰ هزار مترمربع، دارای ۱۶ سلول به ابعاد ۵۰*۱۰۰ متر است و به ازای هر چهار سلول هم یک مخزن جمع آوری شیرابه با ظرفیت ۲۰ هزار لیتر تعبیه شده است.

دهنوی با بیان اینکه چهار سلول اول این پروژه تا پایان اسفند ماه سال جاری به پایان خواهد رسید، گفت: بخشی از شیرآبه‌های جمع آوری شده تبخیر و بخشی دوباره به مخزن انتقال می‌یابد. با باز چرخانی چندین بار،  شیرابه ها مدیریت شده و از نفوذ آنها به آب و خاک محل دفن جلوگیری می‌شود.

کد خبر 367012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.