کار در اصفهان بسیار خوب بود

رویا نونهالی در حاشیه اکران فیلم "وقت رویا" گفت: امسال به دلیل مشغله کاری اولین تجربه حضورم در جشنواره فیلم فجر در اصفهان رقم خورد. بسیار در جشنواره فیلم دیدن را دوست دارم و برایم لذت بخش است همچنین شور و هیجان و اتفاقات که در جشنواره رخ می‌دهد، تuیین کننده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پردیس سینمایی سیتی سنتر در روز ششم جشنواره فیلم فجر میزبان بازیگر نام آشنای سینما، تلویزیون و تئاتر کشور "رویا نونهالی" بود. رؤیا نونهالی که برای حضور در اکران مردمی فیلم "وقت رویا" ساخته امیرحسین عنایتی در سیتی سنتر به همراه دیگر عوامل فیلم حضور یافته بود، این فیلم در اصفهان ساخته شده و جز فیلم‌های اصفهان جشنواره است. نونهالی در حاشیه اکران مردمی فیلم "وقت رویا" در جشنواره فیلم فجر اصفهان گفت‌وگوی کوتاهی داشت که مشروح آن را در زیر می‌خوانیم:

جشنواره سی و هفتم فیلم فجر امسال را چگونه دیدید؟

امسال به دلیل مشغله کاری اولین تجربه حضورم در جشنواره فیلم فجر در اصفهان رقم خورد. بسیار در جشنواره فیلم دیدن را دوست دارم و برایم لذت بخش است همچنین شور و هیجان و اتفاقات که در جشنواره رخ می‌دهد تعیین کننده است.

کار با اصفهانی‌ها چطور بود؟

یک درصد فکرش را بکنید که اینجا بگویم کار با اصفهانیها خوب نبود، بحث سانسور جدا است و بحث فرهنگ جدا. حتی اگر در یک جمعی قرار بگیریم که پاره‌ای از چیزها را دوست نداشته باشیم، مسلماً اینطور نیست که دست به نقد بزنیم و بگوییم چنین بود و چنان بود. حدود ۱۸ روز در این شهر بودم و صد البته که کار در اصفهان بسیار خوب بود.

شما شرطی گذاشته بودید که پس از ساخت فیلم اگر فیلم مورد تأیید شما نبود، هیچگاه پخش و اکران نشود.

کارگردان فیلم "وقت رویا" امیرحسین عنایتی را اکنون می‌شناسم و ایشان را به عنوان یکی از بهترین دوستان خود می‌دانم. ولی وقتی می‌خواهم به اصفهان بیایم و فیلمی را بدون شناخت بازی کنم شما جای من باشید چه می‌کنید؟ شرط کیفیت به هر حال مهم است.

شما قسط آخر دستمزد خود برای بازی در "وقت رویا" را دریافت نکردید این درست است؟
در جامعه ما همه درباره اخلاق صحبت می‌کنند اما واقعاً اخلاق در جامعه و سینما چه جایگاهی دارد؟ در جایی خواندم احوال هر جامعه را می‌توان از رانندگان آن فهمید، در رانندگی بحث برخورد انسان با انسان است و این رفتار در چهارچوب تعریف خود رعایت نمی‌شود. همه ما در برابر انسان مسئولیت‌ها و حقوقی داریم. اگر هم قسط آخر را نگرفتم به قول معروف قابل دار نبوده است.

بعد از سریال "خواب و بیدار" و بازی در نقش "ناتاشا"، چرا در تلویزیون فعالیت درخشانی نداشتید؟

یک اثری ساخته شد که استاد مهدی فخیم‌زاده آن را هدایت می‌کردند و حاصل فیلمنامه، کارگردانی و بازیگری خوب بود، دلیل دیده شدن و درخشان بودن آن اثر هم همین مسئله بود. بعد از "خواب و بیدار" در سریال "ساعت شنی" بازی کردم که این اثر دچار مشکلاتی مانند حذف برخی صحنه‌ها شد اما باز هم بسیار جلوتر از زمان خودش بود.

درباره بازیگران جدید که وارد عرصه هنر می‌شوند نظرتان چیست؟

کاری به اینکه چه کسی وارد شده و چه کرده ندارم، واقعاً فکر می‌کنم این عرصه نباید عرصه آزمون و خطا باشد. ولی گویا این دری است که باز می‌باشد و آدم‌ها پیش از اینکه بیاموزند وارد عرصه فیلم و از آن مهم‌تر به تئاتر وارد شدند. تئاتر به بدن و تکنیک نیاز دارد و باید پیش از ورود به صحنه تئاتر آموخت. امیدوارم دوستانی که وارد این عرصه می‌شوند، بیاموزند و یاد بگیرند.

بردن دو سیمرغ از جشنواره فیلم فجر چه تاثیری در زندگی شما داشت؟

مسلماً گرفتن جایزه یک تشویق رسمی است و در زندگی هنری آدمی تأثیر دارد؛ اما هیچگاه از کسی نمی‌توان پرسید چرا جایزه گرفتی و یا چرا نگرفتی. زیرا در همه جشنواره‌ها جایزه‌ای هم که گرفته می‌شود عده‌ای می‌گویند به حق بود و عده‌ای می‌گویند نبود.

آیا جشنواره ملاکی است که چه کسی بهتر است؟

واقعیت این است که در جشنواره و داوری‌ها با سلیقه آدمی‌ طرف هستیم و درصدی خطا وجود دارد ضمن اینکه همیشه عده‌ای راضی و ناراضی وجود دارد. اما به هر حال جایزه گرفتن جذاب است اما من چشمم دنبال این نیست که جایزه‌ای بگیرم مگر یک نفر قرار است چقدر جایزه بگیرد. به عنوان یک پیشنهاد به بچه‌های جدیدی که وارد عرصه شدند می‌گویم به جای اینکه بی‌تاب دریافت جایزه و تندیس باشند به فکر کیفیت کار باشید.

کد خبر 367009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.