نرخ سالمندی کشور ۹ درصد است

بویین میاندشت- مدیر شبکه بهداشت و درمان بویین میاندشت گفت: نرخ سالمندی در کشور ۹ درصد است، اما نرخ سالمندی در بویین میاندشت ۱۹ درصد است این یعنی یک پنجم جمعیت شهرستان بالای ۶۰ سال سن دارند.

به گزاش خبرنگار ایمنا از شهرستان بویین میاندشت، رضا کیخائی  امروز( چهارشنبه) در مراسم افتتاح دفتر کانون بسیج جامعه پزشکان اظهار کرد: اقدامات بسیار خوبی در سطح شهرستان و کشور در عرصه بهداشت و درمان انجام شده است که با چهل سال قبل قابل مقایسه نیست.

وی گفت: شاخص امید به زندگی در ابتدای انقلاب رتبه ۱۸۴ داشت که اکنون به رتبه بیستم در میان کشورهای جهان رسیدیم،

مدیر شبکه بهداشت و درمان بویین میاندشت خاطرنشان کرد: پزشکان در صحنه جنگ اقدامات پزشکی موثری انجام دادند و اکنون میدان مبارزه تغییر کرده است.

وی گفت: نرخ سالمندی در کشور ۹ درصد است اما نرخ سالمندی در بویین میاندشت ۱۹ درصد است این یعنی یک پنجم جمعیت شهرستان سالمندان بالای ۶۰ سال سن هستند که خدمات و مراقبت های مخصوصی را نیاز دارند و برای خدمات بهتر طرح "هُمکر" یعنی خانه به خانه را اجرا کردیم.

اجرای طرح شهید"رهنمون با هدف محرومیت زدایی

در ادامه زهرا داوری، مسئول کانون‌ بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان اظهار کرد:  نظام اسلامی با قانون اساسی شکل گرفت و ایجاد دولت اسلامی از نظام نوین اسلامی ایران است، شاخص یک دولت اسلامی ایجاد عدالت اجتماعی در زیر مجموعه‌های آن است.

وی با بیان این‌که ایجاد عدالت در حوزه سلامت و خدمت به مناطق محروم از اهداف بسیج جامعه پزشکی است، گفت: بسیج باید فراجناحی عمل کند و کسی که منافع شخصی را از منافع جمع جدا کند بسیجی نیست و هرکسی که منافع خودش را درراستای نظام قرار دهد یک بسیجی است.

مسئول کانون‌ بسیج جامعه پزشکی استان اصفهان با بیان این‌که بسیج  یک سرمایه انسانی فعال، پویا و قانونمند است که خودش را خرج مرم می‌کند، افزود: طرح شهبد رهنمون با هدف محرومیت زدایی اجرا شده است.

وی افزود: قبل از اجرای طرح "شهید رهنمون" تیم‌ها به طور موقت برای درمان در مناطق محروم حضور پیدا می‌کردند، اما در این طرح یک تیم از پزشک عمومی، پرستاری، ماما، کارشناس بهداشت محیط و روانشناس تشکیل شده و فعالیت های گسترده ای دارد.

داوری با اشاره به این‌که اولویت دوم پس از اجرای این طرح "شهید رهنمون"سبک  زندگی اسلامی است، گفت: این شهرستان کمبودهایی در خدمات پزشکی دارد و مردم توانایی هزینه برای دکتر رفتن در شهرهای دیگر را ندارد، خدمات رسانی کادر پزشکی دراین شهرستان محروم و کمتر توسعه یافته کمک کارکنان را در زمینه مادی و پزشکی می‌طلبد.

کد خبر 366994

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.