مکتب موسیقی اصفهان در معرض نابودی است

رییس حوزه هنری استان اصفهان گفت: مکتب موسیقی اصفهان با پیشینه قابل توجهی که دارد در معرض نابودی قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگارایمنا، مهدی احمدی‌فر عصر امروز (چهارشنبه) در همایش خوشنویسی و نگارگری، اظهار کرد: بررسی‌های انجام شده حاکی از آن است که متاسفانه نگارگری اصفهان که مکتب تعریف‌ شده‌ای در اصفهان بوده مثل بسیاری از مکاتب هنری اصفهان رو به فراموشی است.

وی گفت: مکتب موسیقی اصفهان با پیشینه قابل توجهی که دارد در معرض نابودی قرار گرفته است.

رییس حوزه هنری استان اصفهان تصریح کرد: از این برنامه استقبال کردیم و امید است که این حرکت در زمینه‌ علمی بتواند بستر یک حرکت گسترده در حوزه نگارگری و خوش‌نویسی باشد.

همچنین خسروی، دبیر علمی این همایش با بیان اینکه در حال حاضر همایش نگارگری و خوشنویسی 13 حامی علمی و معنوی دارد، اظهار کرد: کمیته علمی از شناخته شده‌ترین اساتید پژوهشگر در زمینه‌ خوش‌نویسی و نگارگری در سطح دانشگاه‌های ایران انتخاب شده‌ است.

وی با بیان اینکه بخش نگارگری و خوشنویسی در دو سطح مجزا برگزار خواهد شد، ادامه داد: این همایش محکی برای مباحث بین‌المللی است و با توجه به اینکه فقدان منابع مکتوب و به روز در زمینه خوش‌نویسی و نگارگری وجود دارد، برگزاری همایش دو سالانه را در دستور کار داریم تا در چندسال آینده یک آرشیو مدون شبه دایرة المعارف از این دو هنر در دست داشته باشیم.

دبیر علمی همایش نگارگری و خوشنویسی خاطرنشان کرد: بیش از 50 درصد از پژوهش‌های خوشنویسی مربوط به خواندن کتیبه‌ها است و کمتر از 10 درصد در زمینه زیبایی شناسی و خوشنویسی مطرح است.

خسروی ارتباط تنگاتنگ نگارگری و خوشنویسی را دلیل قرار گرفتن این دو هنر در این همایش علمی اعلام کرد و ادامه داد: تا کنون بیش از ۸۰ نفر در سامانه ثبت نام کردند و با توجه به زمان پایانی دریافت مقالات تصور این است که تعداد به ۲۰۰ نفر هم برسد.

همایش خوشنویسی و نگارگری در روزهای 28 و 29 فروردین در اصفهان برگزار خواهد شد.  

کد خبر 366990

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.