سراهای "هشت بهشت" و "عباسی"اصفهان به عنوان گذرهای فرهنگی کشور انتخاب شدند

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: دو سرای هشت بهشت و عباسی در خیابان چهارباغ عباسی به عنوان گذرهای فرهنگی شهر اصفهان انتخاب شدند و به هنرمندانی که جهت استقرار در این مجموعه انتخاب می‌شوند از محل صندوق مالی و اعتباری هنر مساعدت‌هایی تخصیص می یابد.

فتح‌الله معین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان جزییات جلسه شهرداران و روسای شوراهای شهر هشت کلانشهر کشور با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص راه‌اندازی گذرهای فرهنگی در کشور اظهار کرد: این جلسه صبح امروز (چهارشنبه) به دعوت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به جهت راه اندازی گذرهای فرهنگی تشکیل شد.

وی با بیان اینکه وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی هدف  از برگزاری این جلسه را ایجاد گذرهای فرهنگی با هدف توسعه اقتصاد هنر و توسعه زیرساخت‌های هنر در کشور اعلام کرد، افزود: بنا بر اظهارات وی این گذرها به منظور زنده نگه داشتن برخی از مشاغلی که جنبه فرهنگی و یا تاریخی دارد، پیش بینی شده است.

رییس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بنا بر گزارش وزیر ارشاد نمایندگان این وزارتخانه با توجه به بازدید از سراهای تاریخی اصفهان دو سرای "هشت بهشت" و "عباسی" را در خیابان چهارباغ عباسی به عنوان گذرهای فرهنگی شهر اصفهان انتخاب کرده‌اند، ادامه داد: از این رو شهرداری و شورای اسلامی شهر اصفهان به منظور رونق بازار هنر و کمک به اقتصاد هنرمندان برای عرضه تولیدات فاخر هنری و صنایع دستی و کالاهایی با سابقه تاریخی آماده هر نوع همکاری با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مجموعه هنرمندان هستند.

وی ادامه داد: قرار است در این گذرهای فرهنگی کالاهای هنری تولید خط و  نقاشی، صنایع دستی فاخر، غذاهای سنتی، لباس‌های طراحی شده با فرهنگ ایرانی – اسلامی و لوازم دکوری منزل و محل کار که دارای جنبه‌های هنری باشد به نمایش  درآمده و به فروش برسد.

معین افزود: بر اساس اعلام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به هنرمندانی که جهت استقرار در این مجموعه انتخاب می‌شوند از محل صندوق مالی و اعتباری هنر مساعدت‌هایی تخصیص یافته است و تسهیلاتی نیز برای آنها در نظر گرفته شده است.

به گزارش ایمنا، مراسم راه‌اندازی گذرهای فرهنگ و هنر در هشت شهر کشورمان با حضور سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، روسای ادارات و مدیران کل فرهنگ وارشاد اسلامی استان ها، روسای شورای شهر و شهرداران ٨ شهر انتخاب شده در ساختمان وزارت ارشاد برگزار شد.

اصفهان، شیراز، کرمان، سنندج، سبزوار، نیشابور، بم و اوز از جمله شهرهایی است که گذرهای فرهنگ و هنر در آن‌ها راه‌اندازی شده و کار خود را آغاز کرده اند.

هدف از ایجاد گذر فرهنگ و هنر در شهرها رونق بخشیدن به اقتصاد فرهنگی و هنری و ایجاد روحیه نشاط و شادی و نیز امیدبخشی به شهروندان است.

گذرهای فرهنگ و هنر طرحی دو وجهی است که در یک سوی آن راسته و بازاری هنری راه‌اندازی می‌شود و در سوی دیگر، از اماکن تاریخی برای ایجاد این گذرها استفاده خواهد شد که پیوندی میان مردم و میراث فرهنگی برقرار می‌کند.

وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از همه افرادی که علاقه‌مند به حضور در گذر فرهنگ و هنر هستند، حمایت مالی و معنوی خواهد کرد و تسهیلات مناسبی به آنان ارایه می‌کند.

کد خبر 366989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.