پیش‌بینی بسته‌های حمایتی گمرک برای تسهیل واردات به استان

مدیرکل گمرک اصفهان در خصوص تسهیل واردات به ویژه برای واحدهای تولیدی و فعالان اقتصادی، گفت: بسته های حمایتی برای این منظور در گمرک پیش بینی شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از روابط عمومی اداره کل گمرک اصفهان، اسداله احمدی ونهری اظهار کرد: در راستای رائه این بسته‌های حمایتی، در ۱۴ واحد تولیدی استان ،انبار اختصاصی زیر کلید گمرک راه‌اندازی شد و تمهیداتی نظیر معافیت حقوق ورودی خطوط تولید، ارزیابی در محل و ترخیص نسیه و یا با اخذ ضمانت نامه بانکی کمک شایانی به ترخیص کالاها صورت پذیرفته است.

اسداله احمدی ونهری اعلام کرد: ۶۷ هزار و ۷۴۰  تن کالا به ارزش ۳۰۹ میلیون و ۴۸۲ هزار دلار به گمرک اصفهان وارد شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از نظر وزن ۶ درصد و از حیث ارزش ۵ درصد کاهش  یافته است.

 مدیر کل گمرک اصفهان افزود: در راستای اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی با راه اندازی و استفاده از سامانه‌های امور گمرکی و  پنجره تجارت فرامرزی؛ این اداره کل با داشتن ۱۴۰ کارمند، در طول ۱۰ ماهه امسال بالغ بر دو هزار و ۹۰ میلیارد و ۷۲۰ میلیون ریال درآمد کسب و به خزانه واریز نموده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۶ درصد افزایش داشته است .

احمدی ونهری در خصوص مهمترین کالاهای وارداتی گمرک اصفهان در این مدت، گفت: ماشین آلات مکانیکی ۱۲۹ میلیون دلار، ماشین آلات برقی ۳۲ میلیون دلار، اجزا و قطعات منفصله خودرو ۲۸ میلیون دلار بوده است، همچنین عمده ترین کشورهای صادرکننده به مقصد گمرک اصفهان؛ ایتالیا با ۲۰ درصد، چین با ۱۹ درصد، آلمان با ۱۳ درصد، فرانسه ۹ درصد و  ترکیه با ۸ درصد، از کل واردات به مقصد گمرک اصفهان را به خود اختصاص داده‌است.

مدیرکل گمرک اصفهان گفت: در ۱۰ ماهه نخست امسال، بالغ بر دوهزار میلیارد ریال درآمد توسط گمرک اصفهان کسب و به خزانه واریز شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۶ درصد رشد داشته است .

وی بیان کرد: شعار سال ۲۰۱۹ سازمان جهانی گمرک "مرزهای هوشمند برای تجارت، مسافرت و حمل و نقل بدون وقفه " است که گمرک جمهوری اسلامی ایران در چند سال اخیر با راه‌اندازی سامانه جامع امور گمرکی و پنجره تجارت فرا مرزی در تسهیل، شفاف سازی تجارت خارجی، مبارزه با قاچاق کالا و ارز اقدامات موثری انجام داده است.

احمدی ونهری افزود: استان اصفهان با داشتن توانمندی‌های گوناگون تولیدی، کشاورزی، صنایع تبدیلی و صنایع دستی  در کشور به غیر از مهمترین استان‌ها در زمینه صادرات کالا محسوب می شود به طوری‌که در ۱۰ ماهه سال ۱۳۹۷ بالغ بر چهار میلیون و ۱۰۶ هزار تن کالا به ارزش یک میلیارد و ۹۹۱ میلیون دلار استان اصفهان به مقصد ۹۷ کشور جهان صادرات داشته و نسبت به مدت مشابه سال قبل از نظر وزن شش درصد و از لحاظ ارزش ۵۱ درصد رشد داشته است .

وی اضافه کرد: عمده‌ترین کالاهای صادراتی از استان اصفهان را، آهن و فولاد به ارزش ۶۱۶ میلیون دلار، محصولات پتروشیمی ۹۳۴ میلیون دلار، فرش ۱۷۳ میلیون دلار و محصولات شیمی آلی ۱۲۷ میلیون دلار برشمرد و  اظهار کرد: مهمترین کشورهای مقصد کالاهای صادراتی استان اصفهان، عراق با ۶۸۰ میلیون دلار و ۳۴ درصد، افغانستان با ۲۷۵ میلیون دلار و ۱۴ درصد، امارات متحده عربی با ۱۹۹ میلیون دلار و ۱۰ درصد، پاکستان با ۱۵۹ میلیون دلار و هشت درصد و عمان با ۱۲۲ میلیون دلار و شش درصد سهم از کل صادرات استان  دارا است.

مدیرکل گمرک اصفهان افزود: در این مدت ۴۷۷ بسته هدیه و سوغات ورودی به ارزش ۹ میلیارد و ۵۱۸ میلیون ریال از طریق گمرک پست اصفهان وارد و هشت هزار و ۵۳۴ بسته هدیه و سوغات خروجی به ارزش ۵۳ میلیارد و ۶۹۳ میلیون ریال از طریق گمرک پست اصفهان صادر شده است.

احمدی ونهری گفت: در مدت ۱۰ ماهه سال‌جاری ابتدای سال  ۹۷ تعداد ۱۹۴ هزار و ۳۰۵ نفر مسافر ورودی و خروجی، تشریفات امور مسافری آنها در گمرک فرودگاه بین المللی شهید بهشتی انجام پذیرفته که به نسبت مدت مشابه سال قبل ۵۱ درصد کاهش داشته است.           

کد خبر 366974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.