غربالگری تنبلی چشم برای ۴ هزار کودک سمیرمی

سمیرم- رییس اداره بهزیستی شهرستان سمیرم گفت: با غربالگری تنبلی چشم سه هزار کودک در سمیرم تعداد ۱۰۰ نفر در این طرح شناسایی، تشخیص و پیشگیری لازم انجام شد.

زهرا سادات داودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از شهرستان سمیرم با اشاره به اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم در شهرستان اظهار کرد: این طرح بالغ بر ۲۰ سال است که در کشور برای کودکان در سنین سه تا پنج سال اجرا می‌شود.

وی افزود: یک مرحله غربالگری دیگر نیز در زمان ورود به مدرسه برای دانش آموزان انجام می‌شود که این موضوع تا حد زیادی از مشکلات چشمی به شناسایی و روند پیشگیری و درمان را بهتر می‌کند.

رییس اداره بهزیستی شهرستان سمیرم خاطرنشان کرد: بالغ بر ۳۳۰۰ نفر در این طرح شرکت کرده و ۷۰۰ نفر دیگر نیز در سال جاری برای غربالگری، مراحل مورد نیاز را انجام خواهند داد.

وی از اطلاع رسانی در سطح شهر و آگاه‌سازی خانواده‌ها در این رابطه خبر داد و گفت: در این طرح برای سه هزار نفر از کودکان سه تا شش سال سمیرمی غربالگری تنبلی چشم انجام شده است که ۱۰۰ نفر از آنان تشخیص و پیشگیری شده‌اند.

داودی ادامه داد: ۴۰ نفر از افرادی که در این طرح شرکت کردند نیاز به عمل جراحی داشته و سایر افراد برای معاینات بیشتر به چشم پزشکی معرفی شده‌اند.

وی در همین رابطه افزود: لازم است ما غربالگری چشم را یک بار در ابتدای تولد، یکبار در ۳ تا ۵ سالگی و یکبار هم هنگام ورود به مدرسه انجام دهیم تا با تشخیص زود هنگام مشکلات چشمی از عوارض آتی آن بکاهیم.

رییس اداره بهزیستی شهرستان سمیرم با تأکید بر اهمیت دادن خانواده‌ها به غربالگری چشم در کودکان سنین سه تا شش سالگی خاطرنشان کرد: با توجه به شیوع تنبلی چشم و درمان آسان‌تر در این سنین خانواده‌ها باید نسبت به غربالگری چشم فرزندان اهمیت دهند.

داودی خاطرنشان کرد: تعداد یک هزار نفر از کودکان هنوز مراجعه نکرده‌اند که تا پایان بهمن ماه فرصت دارند به اداره بهزیستی مراجعه کنند.

کد خبر 366959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.