تعاریف نمادین ورودی‌های شهر، گردشگری را رونق می‌بخشد

یک کارشناس طراحی شهری گفت: با توجه به اینکه شهر اصفهان در مرکز فلات ایران قرار دارد و به عنوان شاهرگ حمل و نقل شمال به جنوب و شرق به غرب کشور محسوب می‌شود، سیما و منظر ورود به این شاهرگ از اهمیت بالایی برخوردار است.

فرزاد مومنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: اصفهان پتانسیل بالای گردشگری تاریخی دارد که لازم است در راستای تقویت هویت ورودی‌ های شهر توجه بیشتری شود، زیرا ورودی‌ها، نخستین عنصر در دید گردشگر است.

وی اضافه کرد: برای ایجاد ورودی‌های مناسب علاوه بر به وجود آوردن الگوهای زیباشناختی، استفاده از عناصر هویت بخش الزامی است؛ متاسفانه ورودی های شهر اصفهان به جز ورودی شاهین‌شهر از شمال غرب به سمت میدان استقلال و خیابان امام خمینی کیفیت پایینی دارد. 

این کارشناس طراحی شهری با تاکید بر اینکه مدیریت شهری باید با برنامه‌ریزی و ایده‌پردازی، ورودی‌های شهر اصفهان را بهبود بخشد، خاطرنشان کرد: اصلاح ورودی‌های شهر باید بر اساس فرهنگ و سنت‌های مردم اصفهان در طول تاریخ طراحی و اجرا شود، این مهم می‌تواند تاثیری بسیار ارزنده‌ای بر ذهن گردشگران حک کند. 

مومنی ادامه داد: ایجاد دروازه‌ سیاست در ورودی پل اشکاوند از شرق همگام با پروژه سالن اجلاس و یا دروازه مذهب در شمال شرقی، یا دروازه هنر در شمال و ...  می توانند به عنوان راهکارهایی قوت بخش برای  ورودی‌های شهر به حساب آید؛ این‌گونه تعاریف نمادین موجب رشد و رونق صنعت گردشگری در شهر اصفهان خواهد شد و به طبع آن رشد اقتصاد شهری را همراه خواهد داشت.

کد خبر 366947

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.