پیش بینی احداث ۲ ایستگاه آتش نشانی در منطقه ناژوان

مدیرعامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان گفت: در حدود ۷۰ درصد از فرآیند کاری برای تامین تجهیزات مورد نیاز سازمان آتش نشانی انجام شده است و به محض در اختیار داشتن این تجهیزات، اطلاع رسانی انجام می‌شود.

محسن گلابی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهارکرد: نیاز نقاط مختلف شهر به ایجاد ایستگاه آتش‌نشانی با نقشه پهنه‌بندی خطر مشخص و در این راستا هماهنگی لازم با شهرداری‌های مناطق برای انتخاب نقاط پراهمیت برای استقرار ایستگاه آتش‌نشانی انجام شده است تا در یک بازه زمانی مشخص با آزادسازی زمین، ساخت ایستگاه انجام شود.

وی با اشاره به ترافیک و توسعه فیزیکی شهر افزود: مدت زمان دسترسی به محل حادثه از اهمیت بالایی برخوردار است، بنابراین باید تعداد ایستگاه‌های آتش‌نشانی بیشتر، تا دسترسی به نقاط مختلف شهر آسان شود؛ در حال حاضر نیز ۲۴ ایستگاه آتش‌نشانی در شهر اصفهان وجود دارد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: همزمان با تلاش برای افزایش تعداد ایستگاه‌ها، راهکارهایی از جمله آموزش شهروندان، بررسی ساختمان‌ها از نظر پیشگیری و فراهم آوردن تجهیزات اعلام و اطفاء بنا بر قوانین ملی ایمنی ساختمان نیز بررسی و انجام می‌شود.

گلابی درباره ایمنی و اهمیت استقرار ایستگاه آتش‌نشانی در منطقه ناژوان گفت: این منطقه به دلیل تراکم و حجم بالای رفت و آمد در طول سال، استقرار مراکز تفریحی و قرارگیری در حاشیه رودخانه نیازمند استقرار ایستگاه آتش‌نشانی است و در حال حاضر ایجاد دو ایستگاه در ضلع جنوبی و ضلع شمالی این منطقه پیش‌بینی شده است.

وی خاطرنشان کرد: در منطقه هشت و ۱۴ شهر اصفهان نیز سال آینده کلنگ زنی برای احداث ایستگاه آتش‌نشانی انجام می‌شود و در سایر مناطق که کمبود یا نبود ایستگاه محرز باشد، فرآیند ساخت ایستگاه آتش‌نشانی در دستور کار قرار خواهد گرفت.

کد خبر 366933

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.