با نان خالی تمرین می‌کردم

ملی‌پوش اصفهانی پاراتیراندازی بانوان گفت: برخی مواقع ورزشکاران معلول به‌قدری مشکلاتشان را بزرگ می‌کنند که توانایی‌های خودشان را فراموش می‌کنند اما باید با عشق و علاقه کار کرد.

زیور فدایی در گفت‌وگو با  خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه در آخرین مرحله اردوی تیم ملی تیراندازی جانبازان و معلولین دعوت‌شده است، اظهار کرد: این آخرین اردویی است که قبل از اعزام به مسابقات جام جهانی امارات داریم؛ این رقابت‌ها از  ۲۴ بهمن ماه تا چهارم اسفند ماه در شهر العین امارات برگزار می‌شود و نفرات برتر می‌توانند سهمیه المپیک ۲۰۲۰ توکیو را به دست آورند.

وی با اشاره به اینکه در آمادگی کامل به سر می‌برد، خاطرنشان کرد: اطمینان دارم با مدال به ایران باز می‌گردم و اگر مقامی کسب نکنم پایم را در ایران نمی‌گذارم؛ تمام این تلاش‌ها و زحماتم برای گرفتن مدال طلای المپیک است و اگر به این مهم دست یابم به آرزوی ورزشی‌ام رسیده‌ام.

ملی‌پوش اصفهانی پاراتیراندازی با بیان اینکه هزینه ساچمه و سلاح بسیار گران شده است، خاطرنشان کرد: خوشبختانه رسیدگی هیئت جانبازان و معلولین و اداره کل ورزش و جوانان استان اصفهان خوب بوده و هر زمان نیاز به تجهیزات یا امکانات داشته‌ام در اختیارم قرار داده‌اند؛ پشت مدال‌هایی که یک ورزشکار به دست می‌آورد، افرادی هستند که دیده نمی‌شوند و تلاش پشت صحنه آن‌ها تا حدود زیادی در موفقیت یک ورزشکار تأثیرگذار است.

با بزرگ کردن مشکلاتشان، توانایی‌هایشان را فراموش می‌کنند 

فدایی با بیان اینکه تنها ورزشکار معلول ایران است که در تیراندازی با افراد عادی (از لحاظ جسمانی)، رقابت کرده و دارای مدال در لیگ برتر تیراندازی است، گفت: تنها معلول کشور هستم که در مسابقات معلولین و ورزشکاران سالم مقام دارم؛ معلولان برای پیشرفت و رسیدن به موفقیت به خودباوری نیاز دارند که متأسفانه در کشور ما بیشتر آن‌ها اعتماد به نفس‌شان از بین می‌رود.

وی اضافه کرد: برخی از مواقع بازیکنان معلول آنقدر مشکلاتشان را بزرگ می‌کنند که توانایی‌های خودشان را فراموش می‌کنند؛ نداشتن اعتماد به نفس تنها عاملی است که جلوی پیشرفت معلولان را گرفته است.

این ملی‌پوش بانوان پاراتیراندازی در پاسخ به این سوال که آیا مسئولان بین ورزشکاران معلول و سالم تبعیض قائل می‌شوند یا خیر؟ تصریح کرد: از سوی مسئولان اصلاً تبعیض ندیده‌ام و همان سالن و امکاناتی که در اختیار ورزشکاران سالم قرار می‌دهند، در اختیار ورزشکاران معلول هم می‌گذارند.  

وی ادامه داد: کسی به هدفش می‌رسد که با عشق و علاقه، حرفه‌اش را ادامه دهد؛ گاهی اوقات در رفت و آمد و تأمین غذای روزانه‌ام مشکل داشته‌ام و حتی نان خالی خوردم تا بتوانم تمرین کنم، اما عشقی که به ورزشم داشتم باعث شد تا به فعالیتم ادامه دهم.

به گزارش خبرنگار ایمنا،  تیم ملی پارا تیراندازی ۲۴ بهمن جهت شرکت در مسابقات جام جهانی کشور را به مقصد امارات ترک خواهد کرد و جام‌جهانی پاراتیراندازی ۲۰۱۹ از ۲۵ بهمن تا ۵ اسفند در العین امارات برگزار خواهد شد.

کد خبر 366930

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.