آینده روشنی پیش روی میراث فرهنگی وجود دارد

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان گفت: در حال حاضر توجه مردم و رسانه‌ها نسبت به میراث فرهنگی در قیاس با گذشته بیشتر شده است و از همین رو معتقدم آینده روشنی در پیش روی میراث فرهنگی وجود دارد.

فریدون الهیاری در حاشیه نمایشگاه دستاوردهای انقلاب در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: میراث فرهنگی در دوران چهل ساله انقلاب تحولات گسترده و پیشرفت‌های زیادی داشته‌است.

وی در خصوص آمار میراث فرهنگی دوران قبل از انقلاب و حال حاضر افزود: قبل از انقلاب آثار ثبت شده در اصفهان حدود ۲۳۰ اثر بود و این آمار اختلاف چشمگیری با ۲۳۰۰ اثر ثبت شده در میراث فرهنگی اصفهان و هزار اثر ثبت شده در میراث فرهنگی ایران دارد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان ادامه داد: در حال حاضر اصفهان هفت اثر ثبت شده جهانی دارد که همه این موارد محصول تلاش بعد از انقلاب هستند.

وی در خصوص حمایت‌ها از میراث فرهنگی در دوران پس از انقلاب گفت: طبیعی است بعد از انقلاب توجه ها به میراث فرهنگی بیشتر شد و این حمایت نشان از دو موضوع است اول اینکه نگاه جهانی به میراث فرهنگی اصفهان بیشتر شده و دوم اینکه همین انقلاب اسلامی به میراث فرهنگی کمک کرده‌ است تا نگاه‌ها به میراث فرهنگی بیشتر شود زیرا حمایت از آنها جزو سیاست‌های انقلاب است.

الهیاری با بیان اینکه آینده میراث فرهنگی آینده روشنی خواهد بود اظهار کرد: در حال حاضر توجه مردم و رسانه‌ها نسبت به میراث فرهنگی در قیاس با گذشته بیشتر شده است و از همین رو معتقدم آینده روشنی در پیش روی میراث فرهنگی وجود دارد.

کد خبر 366909

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.