محرومیت‌زدایی روستایی از مهمترین دستاوردهای انقلاب است

شهرضا – بخشدار شهرضا گفت: محرومیت‌زدایی از روستاها و مناطق محروم، از مهمترین دستاوردهای انقلاب بوده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، حسین بهزادفر پیش از ظهرامروز (چهارشنبه) در جمع اهالی روستاهای "هوک" و "کهرویه" این شهرستان، با اشاره به فرا رسیدن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و ایام شهادت حضرت زهرا(س)، اظهار کرد: نقش زنان روستایی در دوران مبارزات انقلابی و هشت سال جنگ تحمیلی، ستودنی و غیرقابل انکار است.

وی ادامه داد: زنان روستایی با همه سختی‌ها، برای استحکام نهاد خانواده تلاش می‌کنند.

بخشدار شهرضا با بیان اینکه در سال ۹۷ با پیگیری بخشداری و نماینده مردم در مجلس، زیرسازی و جدول‌گذاری ۱۴ هزار متر از معابر روستای هوک انجام شد، یادآور شد: پیش از این آب شرب اهالی و ساکنان و عشایری که وارد منطقه می‌شدند، با تانکرهای سیار تأمین می‌شد، اما با حفر و تجهیز چاه و مرمت قنات روستا، بخشی از این مشکلات برطرف شده است.

بهزادفر اظهار کرد: از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون، در جهت رفع محرومیت از این روستا، اقدامات عمرانی و زیرسازی مانند آسفالت جاده ۱۳ کیلومتری روستا تا محور اصلی، برق‌رسانی، آبرسانی، ساخت استخر ذخیره آب و بند خاکی برای جلوگیری از هدر رفت آب، انجام شده است.

وی همچنین با بیان اینکه محرومیت‌زدایی از روستاها و مناطق محروم، از مهمترین دستاوردهای انقلاب بوده است، یادآور شد: در دهه اول انقلاب، برای بیش از ۷۰۰ خانوار روستای کهرویه، خدمات آب و برق و تلفن تأمین شد.

بخشدار شهرضا از تصویب طرح‌ هادی روستای کهرویه خبر داد و افزود: اصلاح محور حادثه خیز شهرضا - سمیرم با دوبانده‌سازی آن از تحولات در حوزه حمل و نقل این روستا بوده است.

بهزادفر با بیان اینکه این روستا ۳۱ شهید را به انقلاب اسلامی تقدیم کرده است، اظهار کرد: در گذشته امکان ادامه تحصیل دانش‌آموزان روستای کهرویه تنها تا ششم ابتدایی وجود داشت، اما اکنون این امکان تا پایان دوره متوسطه برای دختران و پسران این روستا فراهم شده است.

وی گفت: در دو سال اخیر، زیرسازی و جدول گذاری ۲۷ هزار متر و آسفالت ۱۰ هزار متر از معابر این روستا، انجام شده است.

بخشدار شهرضا درخصوص وضعیت دفع آب‌های سطحی روستای کهرویه خاطرنشان کرد: حفر چاه فاضلاب در این روستا به دلیل موقعیت کوهستانی ناشدنی است، اما برای اصلاح دفع آب‌های سطحی بیش از هزار و ۵۰۰ متر لوله‌گذاری انجام شده و همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایمنا، روستاهای هوک و کهرویه، به ترتیب در فاصله ۷۰ و ۳۵ کیلومتری از مرکز شهرستان شهرضا و هر دو در مجاورت محور شهرضا – سمیرم قرار دارند.

کد خبر 366904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.