تعطیلی بیش از ۱۳ هزار کارگاه ساختمانی متخلف در اصفهان

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان گفت: در ۹ ماه سال جاری، ۱۳ هزار و ۳۴۶ کارگاه ساختمانی متخلف و فاقد مجوز در شهر اصفهان تعطیل شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از اداره ارتباطات رسانه ای شهرداری اصفهان، حسن محمدحسینی با بیان اینکه برای مأموران رفع تخلفات شهری دوره‌های آموزشی متعددی اعم از ضوابط شهرسازی، کنترل خشم و هوش هیجانی برگزار شده است، اظهار کرد: مدیریت بدون زور و اجبار ویژه مسئولان پیشگیری و رفع تخلفات مناطق، انگیزش شغلی و ارتباط مؤثر از جمله کلاس‌هایی است که در آینده برگزار می‌شود.  

وی ادامه داد: همچنین در آینده دوره آشنایی و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی، مهارت‌های خودآگاهی، مقررات ملی ساختمان، تهیه و تنظیم گزارشات و صورت جلسه حقوقی، آیین دادرسی، آشنایی با مراجع قضایی و حقوق شهروندی ویژه کارشناسان این اداره کل برگزار خواهد شد.

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان افزود: طی یک سال گذشته بیش از ۱۰ دوره آموزشی به صورت تخصصی برای کارکنان این اداره برگزار شده است؛ دوره آموزشی ضمن خدمت شامل مباحث رعایت اصول در محیط کار، دوره اخلاق و مناسبات اداری و دوره آموزش نظام جامع آماری (فرآور) از دیگر آموزش‌های ارائه شده به کارکنان در یک سال اخیر است.

محمدحسینی همچنین از تشکیل پرونده سلامت جسمی و روانی برای همه پرسنل اداره کل پیشگیری و رفع تخلفات شهری خبر داد و گفت: این طرح در چند مرحله عملی خواهد شد که در مرحله نخست از ۱۹۲ نفر پرسنل اداره تست و آزمایش‌های مخصوص گرفته خواهد شد.

وی با بیان اینکه در ۹ ماه امسال ۱۳ هزار و ۳۴۶ از کارگاه های ساختمانی متخلف و فاقد مجوز تعطیل شده‌اند، اظهار کرد: ۷۶۰ مورد ساختمان رها شده در سطح مناطق ۱۵ گانه شناسایی شده است که بر اساس بند ۱۴ ماده ۵۵ و ماده ۱۱۰ قانون شهرداری ها برای رفع خطر و ایمنی شهروندان و حفظ منظر شهری در حال پیگیری جهت رفع تخلف و تعیین تکلیف آنها هستیم.

رفع تخلف خودروهای فرسوده

مدیرکل پیشگیری و رفع تخلفات شهری شهرداری اصفهان اظهار کرد: بر اساس تبصره یک بند دو ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، سد معابر عمومی و اشغال پیاده روها و استفاده غیرمجاز از آنها ممنوع و شهرداری مکلف است از آنها جلوگیری و در رفع موانع موجود و آزاد کردن معابر و اماکن مذکور اقدام کند، طبق همین وظیفه ذاتی و قانونی تا پایان آذر سال ۹۷، یک هزار و ۱۱۵ اخطاریه و تذکر برای پیشگیری و رفع تخلف جهت جمع آوری خودروهای فرسوده در شهر اصفهان صادر شده است.

وی تصریح کرد: همچنین در این مدت ۵۱۲ خودرو فرسوده جمع آوری و بیش از ۸۰ درصد آن توسط مالکان رفع تخلف شده است.

محمدحسینی افزود: هم اکنون بیش از ۵۰ اکیپ ویژه رفع تخلف ساختمانی در سطح شهر مشغول خدمت رسانی هستند و همین تعداد اکیپ نیز در قسمت سدمعبر فعال است که در مواقع نیاز و بحران در کنار یکدیگر درصدد رفع مشکل یا تخلف فعالیت می‌کنند.

کد خبر 366901

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.