بخشودگی خسارت مستأجران اراضی ملی شهرضا

شهرضا - مدیر جهاد کشاورزی شهرضا از بخشودگی خسارت تاخیر تاییدیه پرداخت نکردن اجاره‌ بهای سنوات گذشته مستأجران اراضی ملی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، رضا باقری صبح امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: مستاجران اراضی ملی و دولتی واگذارشده کمیسیون مواد ۳۱، ۳۲ آیین‌نامه اجرایی لایحه قانونی واگذاری و احیاء اراضی مواد ۲۲ و ۲۱، درصورت واریز اجور معوقه تا پایان سال ۹۸، مشمول بخشودگی خسارت تاخیر تادیه پرداخت پرداخت اجاره‌ بهای سنوات گذشته خواهند شد.

وی تصریح کرد: همه اجور معوقه سنوات گذشته، حسب مورد با محاسبه نرخ تاخیر تادیه، براساس مفاد دستورالعمل اصلاحی ضوابط واگذاری محاسبه و اخذ می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا از تصویب طرح آبیاری قطره‌ای تیپ در سطح ۴۰ هکتار اراضی منطقه مهیار این شهرستان خبر داد و افزود: این طرح اعتبار پنج میلیارد و ۴۶۹ میلیون اجرا می‌شود.

باقری با بیان اینکه اجرای این طرح باعث صرفه‌جویی حداکثری منابع آب کشاورزی منطقه می‌شود، خاطرنشان کرد: یکی از شرکت‌های بخش خصوصی به عنوان پیمانکار طرح مشخص شده است.

وی همچنین از تصویب طرح آبیاری کم فشار در سطح ۶۲.۶ هکتار از اراضی منطقه چغاد شهرضا خبر داد و یادآور شد: این طرح با اختصاص پنج میلیارد و ۷۳۶ میلیون ریال اجرا می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا با اشاره به ردیابی آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در این شهرستان، اظهار کرد: با نصب تله‌های فرمونی در چند ایستگاه از میدان میوه و تره بار، پایش این آفت انجام شد.

باقری با بیان اینکه تاکنون آفت مگس میوه مدیترانه‌ای در این شهرستان مشاهده نشده است، خاطرنشان کرد: این آفت از مخرب‌ترین آفات کشاورزی است که با تخم‌ریزی در پوست میوه و تغذیه لارو از میوه، باعث ایجاد لهیدگی و تغییر در میوه و در نهایت ایجاد خسارت می‌شود.

وی با بیان اینکه ردیابی آفت بیدکلم نیز در مزارع شهرستان انجام شده است، تصریح کرد: هدف از این پایش که در ۹ ایستگاه در مزارع کلزا منطقه مهیار انجام شد، ردیابی تعداد شکار حشره بالغ، پیش آگاهی و تعیین بهترین زمان مناسب جهت مبارزه بود.

کد خبر 366898

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.