افزایش ۳۰ درصدی سهم درآمد از پروژه‌های مشارکتی در بودجه ۹۸

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سهم درآمد از پروژه‌های مشارکتی سال ۹۷ یک درصداز کل بودجه را تشکیل می‌داد که به سقف سه درصد در سال ۹۸ یعنی ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده است.

شیرین طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: موضوع مشارکت با این رویکرد که سهم درآمد شهرداری در پروژه‌های مشارکتی افزایش پیدا کند، یکی از مباحث مهم شورای پنجم و در دستور کار کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی و همچنین کمیسیون اقتصادی و حقوقی قرار گرفته است.

وی افزود: خوشبختانه با تأکید انجام شده، بازتاب آن را در بودجه ۹۸ مشاهده می‌کنیم، به طوری که سهم درآمد از پروژه‌های مشارکتی سال ۹۷ یک درصداز کل بودجه را تشکیل می‌داد، اما در بودجه ۹۸ به سقف سه درصد یعنی ۳۰ درصد افزایش رسیده است.

رییس کمیسیون عمران، معماری و شهرسازی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: با توجه به اینکه ظرفیت مدیریت شهری بسیار زیاد است، باید به سمت پروژه‌های مشارکتی حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه سال آینده هر منطقه از شهرداری باید ۱۰ درصد از سهم بودجه خالص عمرانی خود را به پروژههای مشارکتی اختصاص دهد، افزود: البته این مهم هنوز تصویب نشده، اما اگر این اتفاق بیفتد پروژه‌های مشارکتی مسیر درست‌تری را طی خواهد کرد.

طغیانی ادامه داد: تاکنون بیشترین سهم پروژه‌های مشارکتی در بخش‌های ساختمانی و صرفاً کالبدی خلاصه می‌شد، اما نظر کمیسیون عمران شورای شهر این است که سهم پروژه های مسکونی کمتر شده و باید بیشتر به سمت پروژه‌های خدماتی حرکت کنیم.

وی تاکید کرد: کیفیت پروژه‌ها و چگونگی ارتقاء پروژه‌های مشارکتی باید مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 366896

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.