از صف‌های گوشت تا «سلطان خودرو»

سکوت نفتی زنگنه و انتقاد او از کیهان، انتقاد به صفهای طولانی گوشت قرمز، طرح موضوع«سلطان خودرو» و تهدیدات برج میلاد برای پایتخت نشینان از مهمترین عناوین خبری امروز چهارشنبه-۱۷بهمن- روزنامه‌های کشور بودند.

 به گزارش ایمنا، همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی و دهه فجر، نشست خبری بیژن زنگنه، وزیر نفت روز گذشته (سه شنبه، ۱۶ بهمن ماه) در محل سالن شهید بهشتی ساختمان مرکزی وزارت نفت با نمایندگان رسانه های جمعی برگزار شد. زنگنه ضمن اشاره به دستاوردهای صنعت نفت طی ٤٠ سال گذشته و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی از مشکلات فعلی کشور برای تولید و صادرات نفت سخن گفت.

روزنامه ایران صفحه نخست خود را به صحبت‌های بیژن زنگنه اختصاص داد و در تیتر یک خود به نقل از او نوشت: «ما باید خودمان را فدای ملت ایران کنیم» ایران در ادامه به پرسش های خبرنگار از زنگنه پرداخت؛ وزیر نفت در پاسخ به سوال خبرنگار کیهان مبنی  بر اینکه(پس از سه سال از اجرای برجام قرار بود به نفت در برابر غذا برسیم؟)، گفت: شما برجام را بر هم زدید. شما که دعا کردید به‌هم بخورد. برجام که آمد، تولید نفت را در چهار ماه یک میلیون بشکه اضافه کردیم. اردیبهشت ۹۷ روزانه دو میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه نفت صادر کردیم و پولش را هم به خزانه دادیم. برجام برای ما مثبت بود. اگر برجام نبود پالایشگاه ستاره خلیج فارس راه نمی‌افتاد و کمبود بنزین داشتیم و امروز به مشکل می‌خوردیم. اما شما از ابتدا مخالف برجام بودید. بعد از آن هم که آقای ترامپ آمد و با تحریم کردن ایران، نشان داد که برجام موفق بود و بعد از کنار رفتن آن به ما فشار آمد. البته ما مقاومت می‌کنیم و سرتسلیم در مقابل هیچ کس فرود نمی‌آوریم.

روزنامه ابتکار در واکنش به احتکار خودروهای صفر در تیتر یک خود نوشت « گم‌شدن سلطان خودرو در مجمع‌السلاطین بازار » ابتکار در ادامه افزود:  این روزها خبر از سلطان‌های مختلف به گوش می‌رسد؛ یک روز سلطان سکه در صحنه خبرها خودنمایی می‌کند و روز بعد سلطان قیر و خبر اعدامش به میان می‌آید. در بازارهای مختلف که در آن‌ها سود زیاد و قابل توجهی وجود دارد، افرادی به فعالیت مشغول هستند که ثبات و نظم بازار را با چالش می‌کشانند و یک‌طرفه تنها برای سود خودشان بازی می‌کنند. حالا پس از کم‌رنگ شدن اخبار مربوط به سلطان سکه و قیر، زمزمه‌هایی از سلطان خودرو به میان آمده است.

صف های طولانی دریافت گوشت به صفحه نخست روزنامه صدای اصلاحات رسید و در تیتر یک خود نوشت: « از وعده های دیروز روحانی تا صف های گوشت امروز و گرانی» صدای اصلاحات در ادامه با انتقاد از صف های طولانی  خرید گوشت نوشت: دیدن صف های مردم برای دریافت گوشت منجمد، یاد آور روزهای کوپن و صف های طولانی مردم  برای دریافت کالا است. افزایش بی سابقه ی قیمت گوشت در روزهای اخیر تا قیمت ۱۰۰ هزار تومان مردم را مجددا به صف های کوپن بازگرداند؛ به طوری که در این میان اتفاقات عجیبی هم در صف های گوشت رخ داد و انتقادات گسترده ای هم متوجه آن بود .کمبود گوشت و زمینه سازی برای قاچاق و مشکلات واردات یکی دیگر از مسائلی می باشد که در صف های طولانی گوشت  مردم را در خرید و تقاضای ان دچار مشکل کرده است  عرضه مرغ و گوشت منجمد در میادین تربار با کارت ملی ، حالا فراتر از یک نیاز اقتصادی و تغذیه ای پیش رفته است و صف های امروز یاد آور وعده های دیروز مسئولان است.

اتحادیه اروپا، روز گذشته  بیانیه‌ای ۱۲ بندی موسوم به «جمع‌بندی» را درباره ایران منتشر کرد. که وزارت امور خارجه ایران در جوابی کاملا هوشمندانه  به بیانیه اروپا گفت: جمهوری اسلامی ایران با استقبال از مواضع مثبت اعلامی در بیانیه اتحادیه اروپا درخصوص ایران به ویژه برجام و دیگر نکات قابل قبول، برخی نکات و انتقادات خود را از بیانیه مزبور اعلام می‌دارد. روزنامه کیهان با انتقاد به وزارت امور خارجه در تیتر یک خود نوشت: «۱۲ غلط زیادی اروپا به جای عمل به تعهدات برجام» کیهان در ادامه افزود: متاسفانه وزارت خارجه کشورمان در مواجهه با گستاخی اروپایی، همچنان رویکردی کاملا منفعلانه و تحقیرآمیز را در پیش گرفته است. بیانیه اروپا سراسر توهین و گستاخی علیه ایران است، اما وزارت خارجه در رویکردی حقارت بار و از موضع ضعف در بیانیه خود تاکید می‌کند که از مواضع مثبت اعلامی در بیانیه اتحادیه اروپا استقبال می‌کنیم!

روزنامه تجارت در گزارش امروز خود به ابرچالش‌های اقتصاد ایران پرداخت؛ فرار مالیاتی همچنان یکی از چالش‌ها و حتی ابرچالش‌های اقتصاد ایران به حساب می‌آید که هر روز بر ابعاد آن افزوده می‌شود و منبع گسترده و قابل توجهی از دارایی کشور را از دسترس برنامه ریزان تصمیم گیرندگان خارج می‌سازد. جالب این که مدیران اجرایی و اقتصادی کشور در هر فرصتی بر مقابله با فرار مالیاتی تاکید می‌ورزند، اما تا به امروز این معضل ریشه کن نشده است روزنامه تجارت در ذیل تیتری با عنوان «افزایش اعتماد عمومی با عدالت مالیاتی» مدعی شد که: این در حالی است که با برقراری عدالت مالیاتی می‌توان به افزایش اعتماد عمومی‌ و عبور بهتر از مشکلات اقتصادی یاری رساند.

روزنامه جمهوری اسلامی نیز عکس یک خود را به سفر معاون اول ریس جمهور به استان همدان و افتتاح چندین پروژه اختصاص داد و در ادامه به صحبت های اسحاق جهانگیری پرداخت. جهانگیری با اشاره به اینکه دشمنان نظام همواره از همان ابتدای پیروزی انقلاب چوب لای چرخ توسعه کشور گذاشتند، اما موفق نشدند گفت: جنگ نابرابری که تمام دنیا علیه ایران به راه انداخت، بدون اینکه تجهیزاتی از جایی برایمان برسد با پیروزی کشور ما تمام شد.

وی اضافه کرد: جنگ که تمام شد علیه ملت ایران تحریم‌های سخت اعمال کردند، با آنها توافق کردیم، اما از توافق کنار رفتند مشکلی که دشمن با ما دارد مشکل با رهبری، دولت و... نیست بلکه مشکل دشمن با ایران و ملت ایران است.

روزنامه قانون در صفحه نخست خود به بررسی وضعیت ایمنی و حواشی برج میلاد پرداخت و در ادامه به گفت و گو با سیدرضا میرصادقی، مجری پروژه برج میلاد نشست. میرصادقی در زیر تیتری با عنوان «تهدید غول ۴۳۵ متری»به خبرنگار «قانون» گفت: متاسفانه سال‌هاست بهره‌برداری و نگهداری از برج به شکل غیرتخصصی درحال انجام است. از سال گذشته هشدار داده‌ام باید نگاه تخصصی‌تری به این مساله شود و حوزه بهره‌برداری توسط کارگروه تخصصی و فنی صورت بگیرد. می‌توانم بگویم که سال‌هاست تقریبا از هیچ تیم فنی و تخصصی به همکاری جدی دعوت نشده است.

روزنامه دنیای اقتصاد در گزارش امروز خود به بررسی وضعیت بازار ملک در سراسر کشور پرداخت و در تیتر یک خود نوشت:«نبض زمستانی معاملات مسکن» دنیای اقتصاد در ادامه با اشاره به کاهش توان خرید مسکن افزود:دی‌ماه امسال حجم معاملات خرید خانه در شهرهای کشور بدون احتساب تهران، ۲۲ درصد نسبت به دی‌ماه پارسال کاهش یافت. در این فاصله، معاملات ملک در پایتخت ۶۵ درصد افت کرده بود. طی ۷ ماه اول ۹۷، خرید و فروش واحد مسکونی در شهرهای کشور ماهانه به‌طور متوسط ۴۰ درصد نسبت به ماه‌های مشابه در سال ۹۶ رشد داشت.رکود مسکن تحت‌تاثیر دو علت اصلی به‌وجود آمده است. کاهش توان خرید مسکن در شهرهای بزرگ و متوسط ناشی از رشد قابل توجه قیمت‌ها باعث خروج تقاضای مصرفی شده و در کنار این رخداد، کاهش تقاضای سرمایه‌ای نیز زمینه افت معاملات را تقویت کرده است.

روزنامه شرق پیرامون نشست خبری زنگنه درتیتر یک امروز خود نوشت: «سکوت نفتی زنگنه». شرق در بخشی از گزارش امروزش در این رابطه نوشت: زنگنه بار دیگر بر موضع خود پافشاری کرد تا نشان دهد، اطلاعات نفت قابل فاش‌کردن نیست، او گفت: ما نمی‌توانیم همه‌چیز را به مردم بگوییم. مردم غریبه نیستند، اما آنچه منتشر می‌شود تنها به گوش مردم نمی‌رسد، بلکه اسرائیل و اشرار منطقه و آمریکا نیز می‌شنوند. 

سرویس فرهنگ هنر روزنامه خراسان عکس یک امروز خود را به تصویری از فیلم سینمایی شبی که ماه کامل شد اختصاص داد در تیتر نوشت: «عشق در مسلخ تروریسم ». خراسان در ادامه به برسی فیلم پرداخت و نوشت:با تمام نکاتی که گفته شد، مهم ترین نقطه قوت «شبی...» شخصیت‌های آن است. چهار شخصیت اصلی و یک شخصیت فرعی که در نیمه دوم فیلم نقش مهمی در پیشبرد قصه دارد، به دقت در فیلم نامه پرداخت شده‌اند. هر پنج نفر به مدد بازی‌های قوی بازیگران به انسان‌هایی کاملاً ملموس تبدیل شده‌اند. فیلم ساز در شخصیت‌پردازی جانب انصاف را رعایت کرده و از تروریست‌ها، هیولاهای بی‌منطق نمایش نداده است. نکته بسیار جذاب و کم‌سابقه در «شبی...»، آن است که در ابتدای فیلم «عبدالحمید» شخصیت اصلی است و در سیری تدریجی، «فائزه» به عنوان شخصیت اصلی فیلم مطرح می‌شود. میزانسن در تمام طول اثر، در خدمت شخصیت‌پردازی و تحول تدریجی شخصیت‌هاست و برای مخاطب جدی‌تر سینما، لحظاتی جذاب و قاب‌هایی تماشایی را خلق می‌کند. 

کد خبر 366889

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.