فاز ۴ خط انتقال پروژه آبرسانی گلسار کلنگ زنی شد

خوانسار- فرماندار خوانسار گفت: فاز چهار پروژه آبرسانی گلسار کلنگ زنی شد که برای اجرای این فاز بیش از سه میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است.

به گزاش خبرنگار ایمنا از شهرستان خوانسار، منصور کمالی در آیین کلنگ زنی فاز چهار پروژه آبرسانی گلسار با بیان این‌که پروژه‌های آبرسانی گوشه‌ای از خدمات دولت تدبیر و امید است، اظهار کرد: مسئولان کشور با وجود مشکلات اقتصادی و فشارهای خارجی تمام تلاش خود را برای خدمت به مردم انجام داده‌اند.

وی گفت: یکی از موهبت‌های الهی در این ۴۰ سال تنوع و فراوانی دستاوردهای انقلاب و خدماتی است که در شهرستان خوانسار شاهد بوده‌ایم.

فرماندار خوانسار تصریح کرد: فاز چهارم پروژه مجتمع آبرسانی گلسار با هدف تامین آب شرب سالم و پایدار به روستای تیدجان، قودجان و شهرک یاسر است و به تصفیه خانه آب شرب شهرستان متصل می‌شوند.

وی افزود: خط انتقال این پروژه به طول ۵.۱۰ کیلومتر کلنگ زنی می‌شود و این پروژه مخازن شهرک‌های یاسر و قودجان را به مخزن ۵۰۰ مترمکعبی در فاصله ۱۰ کیلومتری قودجان وصل می‌کند.

کمالی خاطرنشان کرد: لوله‌های مورد استفاده در این طرح از نوع چدن، اکتیل و پلی اتیلن با سایز ۲۰۰ و ۱۶۰ میلی‌متر است، در این طرح یک باب مخزن فشار شکن با حجم ۵۰ متر مکعب ساخته می‌شود.

وی با بیان اینکه هزینه اجرای این فاز ۳۳ میلیارد ریال است، گفت: با اجرای این طرح روستای قودجان و شهرک‌های یاسر و تیدجان و شهرک صنعتی از آب شرب سالم و پایدار بهرمند می‌شوند.

فرماندار خوانسار اظهار کرد: امروز فاز سه طرح هادی روستای قودجان و زیر سازی و آسفالت به میزان ۱۰ هزار مترمکعب، دو هزار متر طول جداول از محل اعتبارات تملک دارایی افتتاح می‌شود.

وی با اشاره به پروژه‌های دیگر روستایی اضافه کرد: ۹ هزار متر مربع زیرسازی و آسفالت کاری و ۱۲۰۰ متر جدول گذاری با صرف ۸۰۰ میلیون تومان اعتبار در روستای قودجان اجرا شده بود که مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

کمالی ادامه داد: سه طرح عمرانی در روستاهای شهرستان با اعتبار شش میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به بهره‌برداری رسید.

وی عنوان کرد: این طرح‌ها شامل طرح هادی روستای لایجُند شامل هفت هزار و ۵۰۰ مترمربع زیرسازی، پنج هزار مترمربع آسفالت، هزار متر جدول سنگی، اصلاح هزار و ۲۰۰ متر از شبکه آبرسانی روستای سنگ سفید خوانسار با استفاده از لوله‌های پلی اتیلن است.

فرماندار خوانسار افزود: دارالقرآن خیرساز روستای رحمت آباد در زمینی به مساحت ۱۰۵ مترمربع در دو طبقه افتتاح شد.

وی ادامه داد: زمین دارالقرآن را دو خیّر به نام صغری و زهرا رضایت و هزینه ساخت آن به مبلغ یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از سوی خیّر نیک اندیش عبدالله عزیزی اختصاص یافته است.

کد خبر 366887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.