آلبوم بودجه ۹۸ شهرداری مشهد روی سایت شورای شهر بارگذاری شد

رییس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد از بارگذاری آلبوم بودجه ۹۸ شهرداری بر روی سایت شورای اسلامی شهر مشهد خبر داد.

به گزارش ایمنا، بتول گندمی با اشاره به مختصات و جزئیات بودجه سال ۹۸ این شهر اظهارکرد: در همین راستا همانند سال قبل در انتظار دریافت نظرات و پیشنهادات صاحب نظران، حوزه های دانشگاهی و متخصصان هستیم تا تصویب این آلبوم و لایحه با نگاه کارشناسی بالایی صورت پذیرد.

وی با بیان این که آلبوم بودجه ۹۸ شهرداری مشهد دارای دو بخش آلبوم عمومی و آلبوم اقتصادی است، افزود: در همین راستا چهار هزار و ۵۹ میلیارد تومان برای بخش عمومی و چهار هزار و ۳۷۲ میلیارد تومان برای بخش اقتصادی پیش بینی کسب درآمد شده است.

از حمل و نقل تا هوشمندسازی

رییس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد اضافه کرد: برنامه حمل و نقل و ترافیک در حوزه آلبوم عمومی شهرداری دارای ۳۳۳ میلیارد تومان بودجه جاری و ۹۲۶ میلیارد تومان بودجه عمرانی است که در مجموع ۴۱ درصد درآمدهای شهر در سال ۹۸ را شامل می شود. همچنین سهم این حوزه در بخش درآمدهای اقتصادی با ۹۹۹ میلیارد تومان ۴۲ درصد است.

وی برنامه خدمات شهری را از دیگر حوزه های مهم شهرداری در خصوص بودجه ریزی دانست و بیان کرد: این حوزه نیز در بخش آلبوم عمومی با ۶۱۷ میلیارد تومان بودجه جاری و ۲۲۰ میلیارد تومان بودجه عمرانی، سهمی ۲۷ درصدی دارد که البته این سهم در بخش اقتصادی با ۱۳۰ میلیارد تومان، ۵ درصد است.

گندمی ادامه داد: حوزه شهرسازی و معماری نیز با ۱۷۸ میلیارد تومان بودجه جاری و ۵۸ میلیارد تومان بودجه عمرانی، سهمی ۸ درصدی در آلبوم عمومی شهرداری دارد و از حیث اقتصادی نیز با پیش بینی ۵۸۵ میلیارد تومانی ، ۲۵ درصد سهم این بخش را به خود اختصاص داده است.

وی بودجه جاری و عمرانی حوزه فرهنگی در بخش درآمدهای عمومی را به ترتیب ۱۲۷ میلیارد تومان و ۳۶ میلیارد تومان برشمرد و ابرازخرسندی کرد: این بودجه از ۳ درصد سال ۹۷ به پنج درصد در سال ۹۸ افزایش یافته که خود نشان دهنده رویکرد فرهنگی اعضای شورای اسلامی شهر در دوره پنجم است.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد متذکرشد: همچنین در حوزه عمرانی بخش اقتصادی نیز این موضوع با چهار میلیارد تومان دارای ۲ دهم درصد اعتبارات این قسمت است.

وی با بیان این که حوزه ایمنی و بحران نیز با اعتبار جاری ۱۴۵ میلیارد تومان و اعتبار عمرانی ۱۰۲ میلیارد تومان دارای ۸ درصد سهم درآمدی آلبوم عمومی است، گفت: این حوزه در بخش اقتصادی با ۱۹ میلیارد تومان اعتبار عمرانی هشت دهم درصد از پیش بینی های درآمدی این بخش را به خود اختصاص داده است.

گندمی خاطرنشان کرد: در بخش آلبوم عمومی شهرداری حوزه مدیریت و هوشمندسازی شهر نیز در قسمت جاری ۱۸۳ میلیارد تومان و در قسمت عمرانی ۱۳۶ میلیارد تومان در نظر گرفته شده که سهمی ۱۰ درصدی از بودجه این بخش دارد. همچنین این موضوع در بخش اقتصادی با ۶۳۸ میلیارد تومان که ۶۲۳ میلیارد تومان آن مربوط به برنامه های دیپلماسی و اقتصاد شهری است، سهمی ۲۷ درصدی دارد.

کمک ۸۷ میلیارد تومانی دولت

وی افزود: همچنین از مجموع اعتبارات پیش بینی شده در بخش آلبوم عمومی شهرداری، ۸۷ میلیارد تومان به کمک های دولت، ۴۰ میلیارد تومان به واگذاری دارایی های سرمایه ای و ۱۱۰ میلیارد تومان به واگذاری دارایی های مالی و عمده منابع درآمدی مربوط به درآمدهای عمومی که ۳۸۲۲ میلیارد تومان اختصاص دارد.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد اظهارکرد: در بخش اقتصادی نیز ۱۴۰ میلیارد تومان به درآمدهای عمومی و کمک دولت، ۲ هزار و ۲۳۰ میلیارد تومان به واگذاری دارایی های سرمایه ای و ۲ هزار و ۳ میلیارد تومان به واگذاری دارایی های مالی اختصاص دارد.

وی با بیان این که در بازپرداخت اصل تسهیلات بانکی نیز در مجموع یک هزار و ۲۱۶ میلیارد تومان برای دو بخش آلبوم عمومی و اقتصادی پیش بینی شده است، اضافه کرد: ۶۰۵ میلیارد تومان این میزان مربوط به آلبوم عمومی است که از این مقدار ۴۰۵ میلیارد تومان به دیون و ۲۰۰ میلیارد تومان نیز به بازپرداخت اصل تسهیلات بانکی اختصاص پیدا می کند.

گلایه از بی انگیزگی

گندمی همچنین با گلایه از شهرداری برای دریافت و کسب درآمدهای پایدار برای شهر گفت: معتقدم که شهرداری تلاش لازم را برای دریافت کدهای درآمدی پایدار به دلیل سخت بودن وصول آن ها ندارد.

وی ادامه داد: به طور مثال یکی از این کدها، سهمی است که از دریافت جرایم راهنمایی و رانندگی باید به شهرداری داده شود که از ابتدای سال تا به امروز، یک ریال از آن هم به شهرداری اختصاص پیدا نکرده است.

رییس کمیسیون برنامه، بودجه، فناوری اطلاعات و منابع انسانی شورای اسلامی شهر مشهد با بیان این که سهم شهرداری از این رقم باید بیش از ۷۰ میلیارد تومان در نظر گرفته می‌شد، متذکرشد: با این حال امسال فقط ۳۰ میلیارد تومان برای این منظور در بودجه در نظر گرفته شد که با این وجود بر اساس تفاهم شهرداری و استانداری قرار است فقط چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون از این محل به شهرداری تزریق شود.

وی با بیان این که سهم شهرداری مشهد از محل ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده از دیگر مطالباتی است که در حوزه درآمدهای پایدار باید دنبال شود، گفت: در حالی که یک مرکز استان که کلانشهر هم نیست سالانه رقمی بیش از ۸۰۰ میلیارد تومان از دولت بابت مالیات بر ارزش افزوده دریافت می کند، سهم شهر مشهد در سال ۹۶ فقط ۲۲۵ میلیارد تومان بوده و امسال نیز تاکنون از ۳۷۰ میلیارد تومان که تاکنون فقط ۱۸۰ میلیارد تومان محقق شده است.

گندمی همچنین از انجام پروژه های بزرگی در سال ۹۸ خبر داد و افزود: سال گذشته به دلایلی از جمله انباشت بدهی‌ها و آماده نبودن طرح‌ها و مطالعات نتوانستیم در بودجه ۹۷ اعتبار ویژه ای برای پروژه های شاخص داشته باشیم اما در بودجه ۹۸ رقمی بالغ بر ۱۰۴۴ میلیارد تومان برای توسعه شبکه ریلی، ۹۷ میلیارد تومان برای تقاطع های غیرهمسطح، ۴۹ میلیارد تومان برای توسعه ایستگاه ها و ناوگان آتش نشانی، ۸۸ میلیارد توان برای توسعه فضای سبز شهری، ۷۳ میلیارد تومان برای تامین و تجهیز ناوگان اتوبوسرانی، ۶۷ میلیارد تومان برای هوشمندسازی زیرساخت های شهری، ۴۰ میلیارد تومان برای حوزه فرهنگی و اجتماعی، ۲۲۷ میلیارد تومان برای تملک املاک مورد نظر پروژه های عمرانی و ۱۶۵ میلیارد تومان برای توسعه شبکه معابر، سواره رو و آسفالت در نظر گرفته شده است.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا برای سال آینده اجرای پروژه های مهمی همچون چپ‌گرد خین عرب، تقاطع غیرهمسطح مصلی، تقاطع میدان نمایشگاه، دوربرگردان ابوطالب شمالی، توسعه شبکه آب های خاکستری، بدنه سازی کال ها و مسیل ها و دوربرگردان میثاق( آیت ا... هاشمی رفسنجانی) در دستور کار قرار گرفته است.

شهروندان عزیز برای مشاهده آلبوم بودجه سال ۹۸ شهرداری مشهد و ثبت نظرات و پیشنهادات خود می‌توانند به آدرس زیر مراجعه نمایند:   http://yon.ir/۷lv۷y

کد خبر 366869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.