۵۸ پروژه جهاد کشاورزی تیران و کرون افتتاح شد

تیران- ۵۸ پروژه جهاد کشاورزی تیران‌وکرون به مناسبت چهل سالگی پیروزی انقلاب اسلامی مورد بهره برداری قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان تیران و کرون، محسن حاج عابدی، مدیرجهاد کشاورزی تیران و کرون در آیین افتتاحیه پروژه‌های جهاد کشاورزی تیران‌و کرون اظهار کرد: ۵۸ طرح در بخش کشاورزی، دامداری، آبزیان و دامپروری این شهرستان با صرف اعتباری نزدیک به ۲۰۰ میلیون ریال با ایجاد ۳۰۰ فرصت شغلی به بهره برداری رسید.

وی افزود: این پروژه‌ها شامل احداث گلخانه، راه اندازی مرکز پرورش دام و طیور و آبزیان، تولید گیاهان دارویی، اجرای طرح‌های آبرسانی کشاورزی و تولید قارچ است که با مشارکت بخش خصوصی و اعتبارات دولتی انجام شده و برای پروژه‌های بخش خصوصی تسهیلات بانکی اختصاص یافته است.

مدیرجهاد کشاورزی تیران و کرون با بیان اینکه از میان ۳۰۰ پروژه جهاد کشاورزی استان اصفهان ۵۸ طرح آن در تیران و کرون اجرا می‌شود، خاطرنشان کرد: این شهرستان بیشترین پروژه را نسبت به دیگر مناطق داشته و رتبه نخست استان اصفهان را دارد.

وی ادامه داد: توسعه کشاورزی و افزایش تولید در این حوزه محور توسعه اقتصادی تیران وکرون است و در حال حاضر این شهرستان با ۱۳۰ هکتار فضای گلخانه‌ای رتبه نخست گلخانه‌های مدرن استان را نیز دارد.

حاج عابدی با اشاره به فرصت‌های شغلی و اقتصادی ایجاد شده در حوزه کشاورزی، یادآور شد: شرکت تعاونی گلخانه داران این شهرستان تشکیل شده و فعالیت‌های مربوط به بسته بندی و عرضه به بازارهای داخلی و خارجی توسط آن انجام می‌شود.

وی مدیریت منابع آبی و مقابله با خشکسالی را مورد توجه دانست و گفت: راه اندازی کشت‌های گلخانه‌ای در این شرایط از توقف تولید جلوگیری کرده و با مدیریت منابع آبی تولید در این بخش انجام می‌شود.

کد خبر 366855

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.