۲ امتیاز صدرنشین در آبادان جا ماند

دیدار تیم‌های صنعت نفت آبادان و سپاهان با نتیجه تساوی بدون گل به پایان رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال، امروز از ساعت ۱۶ تیم‌های صنعت نفت آبادان و سپاهان در ورزشگاه تختی آبادان به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی بدون گل به پایان رسید.

هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال

دیدار تیم‌های صنعت نفت آبادان و سپاهان

ورزشگاه: تختی آبادان

تماشاگر: ۲ هزار نفر

اخطار: مسلم مجدمی (دقیقه ۴۵) و وینیسیوس فرانکو (دقیقه ۸۷) از صنعت نفت

صنعت نفت آبادان: شهاب گردان، حسین ساکی، ‌ وفا هخامنش، محمد قریشی، سیروان قربانی، مسلم مجدمی، طالب ریکانی (۸۳- فردین عابدینی)، مصطفی احمدی، میلاد جهانی (۶۹- وینیسیوس فرانکو)، جعفر سلمانی (۶۹- رضا جبیره) و جاناتان بالوتلی

سرمربی: پائولو سرجیو

سپاهان: پیام نیازمند، سعید آقایی، محمد ایران‌پوریان، عزت الله پورقاز، سیاوش یزدانی، مهدی کیانی، بختیار رحمانی (۶۰- حامد بحیرایی)، ولادیمیر کومان (۸۴- محمد کریمی)، سجاد شهباززاده، مهرداد محمدی (۶۲- جلال الدین علی‌محمدی) و علی قربانی

سرمربی: امیر قلعه نویی

داور: کوپال ناظمی

شرح بازی:

اولین دیدار دو تیم پس از وقفه‌ای بلند مدت در نیم فصل دوم لیگ برتر در حالی برگزار می‌شد که در ۲۰ دقیقه ابتدایی بازی دو تیم بازی را متعادل آغاز کردند و بیشتر به ارزیابی یکدیگر می‌پرداختند. سپاهان که بیشتر از جناح چپ خود روی دروازه صنعت نفت حمله ور می‌شد در اواسط نیمه نخست دو موقعیت عالی بدست آورد اما بی دقتی بازیکنان این تیم مانع پیش افتادن سپاهان شد. البته صعنت نفت نیز بیکار نبود و روی فضایی که به سبب بالا بازی کردن سپاهان به دست آورده بود صاحب دو موقعیت بسیار خوب شد اما تیم میزبان هم نتوانست از موقعیت‌هایش استفاده کند تا نیمه نخست با تساوی بدون گل به پایان برسد.

بازی در نیمه دوم هم متعادل دنبال شد و شاید بتوان گفت در نیمه دوم این صنعت نفت بود که برتری نسبی به مهمان خود داشت و سپاهان که در دفاع چندان مقتدر نشان نمی‌داد چند موقعیت خطرناک به نفتی‌ها داد. سپاهان البته نسبت به نیم فصل نخست لیگ در فاز تهاجمی هماهنگی بیشتری داشت و شاید اگر قدر موقعیت‌ها را در این بازی می‌دانست می‌توانست دروازه میزبان خود را باز کند و ۳ امتیاز ارزشمند بازی را کسب کند.

سپاهان که در ۱۰ دقیقه پایانی با نفرات زیاد برای زدن گل برتری پیش کشیده بود یک موقعیت بسیار خوب در دقایق پایانی بدست آورد که با بدشانسی توپ از کنار دروازه صنعت نفت به بیرون رفت تا سپاهان به همان یک امتیاز بسنده کند.

دقایق حساس:

دقیقه ۲۷- ارسال کوتاه سعید آقایی از سمت چپ را علی قربانی از دو قدمی دروازه نتوانست تبدیل به گل کند.

دقیقه ۲۹- با اشتباه وفا هخامنش سعید آقایی با دروزاه‌بان نفت تک به تک شد اما ضربه بی دقت او با فاصله زیاد از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۳۱- در یک موقعیت عالی توپ در محوطه جریمه سپاهان به جهانی رسید که پاس عرضی او در دهانه دروازه را بالوتلی نتوانست تبدیل به گل کند.

دقیقه ۳۳- با اشتباه آقایی توپ در موقعیت بسیار خوب به سلمانی رسید که ضربه خطرناک او از فاصله‌ای نزدیک را آقایی از نزدیکی خط دروازه راهی کرنر کرد.

دقیقه ۴۷- ضربه بالوتلی در حالتی نامتعادل می‌رفت که از بالای سر نیازمند تبدیل به گل شود اما او با هوشیاری توپ را از زیر طاق دروازه بیرون کشید.

دقیقه ۶۳- نفوذ ایران پوریان از سمت راست درون محوطه جریمه صنعت نفت با پاس رو به بیرون او همراه شد که در نهایت ضربه جلال الدین علیمحمدی با واکنش گردان تبدیل به گل نشد.

دقیقه ۶۹- ارسال ایران پوریان از سمت راست محوطه جریمه صنعت نفت در دهانه دروازه نفت با ضربه‌ای همراه نشد تا توپ با اثر ناقص مدافعان نفت عرض دروازه را رد کند و راهی کرنر شود.

دقیقه ۸۰- شوت سنگین طالب ریکانی از پشت محوطه جریمه سپاهان زوزه کشان از کنار دروازه سپاهان به بیرون رفت.

دقیقه ۹۰+۳- توپ سرگردان در محوطه جریمه نفت آبادان با ضربه بسیار خطرناک بحیرایی همراه شد اما توپ با فاصله کم به بیرون رفت.

اتفاق ویژه:

سپاهان در حالی این بازی را هم بدون کسب برد پشت سر گذاشت که در ۲ دیدار قبلی نیز بردی به دست نیاورده بود و بدین ترتیب سومین تساوی متوالی سپاهان در فصل جاری رقم خورد.

بهترین بازیکن:

مهدی کیانی از سپاهان در کنار وفا هخامنش از صنعت نفت از بهترین بازیکنان دوتیم در این دیدار بودند.

کد خبر 366852

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.