راهیان نور یکی از ابزارهای قدرت نرم ایران است

جانشین فرمانده کل سپاه گفت: راهیان نور دشمن را با ابزارهای مخرب امروزی که بعضا مانند سلاح اتمی عمل می‌کنند در جنگ فرهنگی شکست داده است و آنها با راهیان نور به عنوان یکی از ابزارهای قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران، این شکست را تجربه کرده‌اند.

به گزارش ایمنا، سردار یعقوب سلیمانی فرمانده جدید قرارگاه مرکزی راهیان نور سپاه و بسیج با سردار حسین سلامی جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی دیدار کرد.

سردار سلامی در این دیدار، ضمن تاکید بر ضرورت توسعه راهیان نور اظهار داشت: سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج از زمانی که فعالیت های خود در زمینه اردویی و راهیان نور را آغاز کرده است، همواره روش های درست و اصولی را به کار گرفته و الحمدالله بسیار موفق بوده و سالانه شاهد حضور افراد زیادی در اردوهای بسیج هستیم.

وی با بیان اینکه ظرفیت های بسیار خوبی در مجموعه سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری بسیج وجود دارد که بر اساس آن کارهای بسیار زیادی می توان انجام داد، افزود: برنامه های مردمی راهیان نور استقبال از زائران غیر ایرانی اربعین حسینی، برگزاری همایش های بازسازی واقعه غدیرخم و برنامه هایی از این دست، حقیقتا انسان ها را منقلب می کند و کارهای تربیتی و فرهنگی بسیج که به جوهر محبت اخلاص و مهربانی آغشته است، عمق دارد و دلهای مخاطبان را به شدت تحت تاثیر قرار می دهد.

سردار سلامی با اشاره به اینکه باید حماسه های دفاع مقدس را به واقعیت نزدیک تر کرد و با برنامه های موثر آن را به گونه ای که هیجان های عملیات ها به جوانان امروزی منتقل شود شبیه سازی کرد، گفت: نزدیک شدن مخاطبین برنامه های راهیان نور آنها را با هویت جنگ که شجاعت و ایمان و مجاهدت و ثبات قدم بود، نزدیک تر می کند و روح جاری و ساری در دفاع مقدس که منشا پیروزی بود را در زمان حال در بطن جامعه و به خصوص در جوانان و نوجوانان تسری می دهد.

جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، تصریح کرد: امروز اگر چه جنگ نیست، ولی راهیان نور برنامه ای برای ایجاد پیوند با فرهنگ و ارزش های انسان ساز دفاع مقدس است و برنامه های بسیار خوب و فاخری از جمله نمایش آبی –خاکی «یک شب زندگی به سبک رزمندگی» که در منطقه عملیاتی هور و برای دانشجویان و نخبگان اجرا شده است، باید گسترش پیدا کند چرا که بازسازی برخی شاهکارهای عملیاتی در دفاع مقدس نشان می دهد که عقل مومنانه باعث می شود این چنین استراتژی ها و عملیات ها پیاده سازی شود و حقیقتا عقل غیر مؤمنانه، انجام این عملیات ها را ممکن نمی داند و مدرن ترین ارتش های دنیا هم زیر بار انجام این کارها نرفته و نخواهند رفت و بازسازی این حماسه ها، بسیار ارزشمند است.

وی با اشاره به اینکه جوان امروز ما با حضور در این چنین برنامه هایی، گذشته و حال را بهم پیوند خورده می بینند و حقیقت ها و شجاعت ها به او القا می شود، گفت: کارهای اردویی و گردشگری بسیج فوق العادهپرزحمت و پر فشار است، و با توجه به اثرگذاری آنها، تلاش برای تداوم و ارتقای آنها از نظر کمی و کیفی، کار بسیار بزرگی است و به نظر من، هیچ عملیات فرهنگی به اندازه راهیان نور بر جوان و نوجوان موثر نیست.

سردار سلامی خاطر نشان کرد: راهیان نور نه فقط در چند استان، بلکه تمام سرزمین ایران را تبدیل به زیارتگاه کرده است و کشور تبدیل به جغرافیای کار جهادی و کار فرهنگی شده است. حقیقتا راهیان نور باعث شده است تا دفاع مقدس، فقط قطعه ای از تاریخ نباشد بلکه شبیه عاشورا بشود که همیشه زنده است؛ تا جایی که دشمن را با ابزارهای مخرب امروزی، که بعضا مانند سلاح اتمی عمل می کنند، بنابر فرمایش اخیر مقام معظم رهبری به خصوص در بخشی از دهه ۷۰ و دهه ۸۰ و در جنگ فرهنگی شکست داده است و آنها با راهیان نور به عنوان یکی از ابزارهای قدرت نرم جمهوری اسلامی ایران، این شکست را تجربه کرده اند.

وی در پایان تاکید کرد: امروزه میلیون ها زائر اربعین حسینی بر اساس قضا و قدر الهی می آیند و از کربلاهای ایران به کربلای حسینی، سفر می کنند و با تداوم این برنامه راهیان نور، و برنامه های از این دست، و صدور فرهنگ، معارف و ارزشهای دفاع مقدس ان شالله این سفرها به زودی زود تا قدس هم ادامه پیدا خواهد کرد.

منبع:فارس

کد خبر 366846

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.