آثار نفیس دوره صفویه در کاخ موزه چهلستون به نمایش درآمد

هم زمان با دهه فجر اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اصفهان نمایشگاه‌هایی در موزه‌های مختلف شهر برگزار کرده است. در این نمایشگاه‌ها آثار تاریخی کشف شده توسط یگان حفاظت از میراث فرهنگی، آثار و اشیا تقلبی و همچنین برخی آثار نفیس دوره صفوی به نمایش درآمده است.

مدیرکل اداره میراث فرهنگی استان اصفهان درباره این نمایشگاه‌ها به خبرنگار ایمنا گفت: در موزه هنرهای معاصر اشیا و آثار تقلبی که از متخلفان کشف و ضبط شده بود همچنین برخی از ابزار و ادوات که این متخلفان استفاده می‌کنند نیز به نمایش درآمد. این نمایشگاه با هدف آگاهی رسانی و فرهنگ سازی برپا شد.
فریدون الهیاری با اشاره به نمایشگاه کاخ موزه چهلستون اظهار کرد: پس از 40 سال آثار و اشیا موجود در موزه چهلستون عوض شدند. به دلیل اینکه فضای موزه چهلستون به دوره صفوی بازمی‌گردد، تصمیم گرفتیم برخی از آثار نفیس این دوره را در این کاخ موزه نمایش دهیم. اشیائی مانند اسلحه (کلاه خود، زره، شمشیر و غیره) و ابزار الات نظامی دوره صفوی در چهلستون برپا است.
وی استفاده از ظرفیت دانش آموزان در گردشگری استان را مهم دانست و عنوان کرد: برای توجه به ظرفیت دانش آموزان در گردشگری به 40 نفر از دانش آموزان به صورت نمادین کارت همیار گردشگر اهدا شد.
مدیرکل سازمان میراث فرهنگی استان اصفهان تصریح کرد: در بخش سوم برنامه‌های سازمان با توجه به لزوم دقت در بسته بندی و ارسال صنایع دستی، نخستین باجه تخصصی پستی صنایع دستی کشور در اصفهان افتتاح شد. این باجه با هدف سرویس و خدمات دهی به گردشگرانی که صنایع دستی اصفهان را خریداری می‌کنند، راه اندازی شد.

کد خبر 366842

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.