احداث نخستین ساختمان مدیریت بحران شهری کشور در اصفهان

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری اصفهان گفت: نخستین ساختمان مدیریت بحران شهری کشور در اصفهان در حال احداث است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احمدرضا مرادی امروز ( سه شنبه) در نشست دبیران مدیریت بحران فرمانداری‌های استان اصفهان با بیان اینکه مدیریت بحران در سال ۹۱ در شهر اصفهان ایجاد شد، اظهار کرد: درصدد بودیم از سال ۹۴ تلاش کردیم که مدیریت سنتی به سمت مدیریت مدرن و به روز حرکت کنیم در این راستا تصمیم گرفته شد هر ساله برنامه‌ریزی منسجمی برای مدیریت بحران تعریف کنیم که بر این اساس چهار هدف برای این مهم پیش‌بینی شده است.

وی ادامه داد: مدیران و مسئولان دستگاه‌های حکومتی در مدیریت بحران باید برنامه‌ریزی دقیق‌تری داشته باشند به علاوه در هدف دیگر این سند آمده که باید سرمایه‌گذاری مناسب برای ایجاد زیرساخت‌های شهری انجام و تجهیزات و اقدامات برای مقاوم‌سازی در نظر گرفته شود.

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری اصفهان ادامه داد: آموزش عمومی شهروندان برای آمادگی و مقابله با بحران نیز از دیگر اهداف است و در این راستا باید همه دستگاه‌ها هماهنگ و هم سو حرکت کنند از جمله این دستگاه‌ها مدیریت بحران و مدیریت پدافندغیرعامل است که بنابر وظایف خود باید در یک راستا عمل کنند، اما در زمان بحران جداگانه وارد عمل می‌شوند. 

مرادی تأکید کرد: ستاد مدیریت بحران شهرداری‌ها براساس قانون امدادرسانی کرده، اما انتظارات دستگاه‌های حکومتی از شهرداری فراتر از آن است، بنابراین باید ضوابط و چارچوب قانونی در این زمینه فراهم شود و نیرو و تجهیزات لازم برای مدیریت بحران بر اساس قانون به وجود آید.

وی با اشاره به بحث معین بودن اصفهان برای تهران گفت: اصفهان نه تنها برای تهران و منطقه دو آن معین است، بلکه برای شهرهای اطراف خود نیز معین بوده به علاوه در مناطق ۱۵ گانه شهرداری اصفهان براساس همجواری، برنامه‌ریزی به منظور امدادرسانی به مناطق اطراف انجام شده است.

دبیر ستاد مدیریت بحران شهرداری اصفهان اظهار کرد: با همت مدیران شهری، معاون خدمات شهری شهرداری اصفهان و حمایت آنان، نخستین ساختمان مدیریت بحران شهری در ضلع غربی باغ فدک و در شهر اصفهان در حال ساخت است؛ تمام مدیران در زمان وقوع بحران به منظور مدیریت آن در این ساختمان حضور و برنامه ریزی خواهند کرد؛ به علاوه به منظور مدیریت بهتر بحران، اتاق فکری با استفاده از اساتید و به صورت دوره‌ای در این ساختمان برگزار می‌شود.

کد خبر 366836

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.