حقوق خرید خدمات آموزشی معوق مانده است

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: بخشی از حقوق خرید خدمات آموزشی در آموزش و پرورش استان اصفقهان معوق مانده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدمیرپور ظهر امروز (سه‌شنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه استان اصفهان در بخش کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش استان اصفهان رتبه چهارم کشور را به خود اختصاص داده است، اظهار کرد: در سال تحصیلی امسال آموزش و پرورش استان اصفهان به حدود ٣٤ هزار و ٥٠٠ نفر نیروی آموزشی نیاز داشت و این در حالی بود که نیروی رسمی و پیمانی موجود  ۲۸ هزار و ۸۰۵ نفر بود که برای یک هزار و ۸۱۵ نفر مرخصی پیش بینی شده است و برای دو هزار و ۸۲۸  نفر هم تغییر ساعت را داشتیم.

وی با تاکید به اینکه کمبود نیروی انسانی در سال تحصیلی امسال ۱۳ هزار ۱۴۸ نفر بوده است که برای جبران کسری نیرو تعداد ۹۶۵ نفر نیروها از طریق ورودی دانشگاه فرهنگیان و ماده ۲۸ تامین کردیم، افزود: تدریس مدیر و معاون و مربی پرورشی بر مبنای سیاست گذاری ها و ساماندهی نیروی انسانی بوده که به وسیله وزارت به آموزش و پرورش استان ابلاغ شد و حدود ۷۱۱ نفر در این بخش برای کسری نیروها تامین کردیم و استقرار هزار و ۷۰۰ نیرو برا مقاطع پیش دبستانی را بر مبنای مجوز ها داشتیم و از ۳۳۰ نفر سرباز معلم و به کارگیری نیروهای بازنشسته و شاغل به صورت حق التدریس در برنامه‌ها برای جبران کمبود نیروها انجام شد.

میرپور با بیان اینکه با این کمبود نیرو، آموزش و پرورش استان اصفهان مدیریت می‌شود، گفت: با استفاده از افزایش سهمیه استخدام و ورودی دانشگاه فرهنگیان می‌توانیم کمبود نیرو را تأمین کنیم.

وی در مورد ارایه خدمات در قالب خرید خدمات اظهارکرد: به استناد ماده ۴۱ قانون الحاق برخی از مواد قانون تنظیم بخشی از مقررات دولت مصوبه سال ۹۳ و بر اساس دستور رییس جمهور در شهریورماه سال ۹۶ جواز ارائه خدمات به مردم در قالب خرید خدمات به مجموعه آموزش و پرورش برای پوشش کامل تحصیل دانش‌آموزان داده شده است که بر اساس این مقررات در قانون می‌توانیم از مؤسسات غیردولتی در این زمینه کمک  گرفته و کسری نیروهای آموزشی را جبران کنیم.

معاون توسعه منابع و پشتیبانی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: مؤسسه غیردولتی تعهداتی به آموزش و پرورش دارد اما بخش سرمایه‌دار نیست، سال گذشته ۶۰ درصد خرید خدمات به وسیله وزارت آموزش و پرورش تأمین و پرداخت شده و معوقاتی هم باقی مانده است، برای قراردادهای مؤسسات غیردولتی نگرانی نداریم و در بودجه ۹۸ درصد دیگری به مجموعه خرید خدمات اختصاص داده شده است.

وی با تاکید به اینکه میزان اعتبارات برای هزینه‌های آموزش و پرورش به صورت ملی تامین می شود و سپس ردیف اعتباری در اختیار استان ها قرار می گیرد، افزود: امسال به وسیله دولت ردیف اعتباری مستقلی برای خدمات تعیین شد.

میر پور با اشاره به آمار مدارس فرسوده استان اصفهان اظهار کرد:  مطابق آمار اداه کل نوسازی مدارس استان اصفهان ٣٢ درصد مدارس مستحکم، ٤٠ درصد نیازمند مقاوم سازی و ٢٩ درصد تخریبی هستندو اجرای ٥٠ درصد پروژه های سیستم آموزش و پرورش به وسیله خیران استان انجام می شود.

جذب ۵۱۷ بازمانده از تحصیل در متوسطه اول

همچنین محمد رضا ناظم زاده معاون آموزش متوسطه اول اداره کل آموزش و پرورش اصفهان با اشاره به آمار امسال بازماندگان از تحصیل دوره متوسطه اول اظهار کرد: در این دوره آموزشی تعداد دو هزار و ٣١٤ نفر از تحصیل بازماندند که با انجام تمهیدات لازم توانستیم تعداد ٥١٧ نفر را به تحصیل جذب کنیم.

وی با تاکید به علل بازماندن این گروه از دانش‌آموزان از تحصیل گفت: برخی اتباع مهاجر و تعدادی هم به دلیل بیماری‌های خاص و یا بد سرپرست بودن از ادامه تحصیل جا ماندند.

معاون آموزش متوسطه اول اداره کل آموزش و پرورش اصفهان با بیان اینکه در مقطع متوسطه دوم تعداد ١٠ هزار و ٣٧٤ نفر از تحصیل بازماندند، افزود:  از این تعداد توانستیم حدود شش هزار و ٣٤٥ نفر را به تحصیل جذب کنیم.

وی گفت: طی سال‌های گذشته حلقه مفقوده آموزش نبود مهارت آموزی بوده است  ودر سال های اخیر مهارت آموزی از اولویت های آموزش و پرورش بوده و پیشرفت این برنامه نیازماند فرهنگ سازی بیشتر در این بخش است و باید خانواده‌ها از کلاس‌های تست خودداری کرده و به مهارت‌آموزی روی بیاورند.

ناظم زاده ادامه داد: طرح ویژه مدرسه در این زمینه در دوره دوم ابتدایی و در دوره اول متوسطه اجرا می‌شود که یکی از سیاست‌های مدرسه محوری است و در این طرح به مدیران مدارس این اختیار را می دهد دو ساعت از ساعت رسمی مدرسه را با صلاح دید خودشان به آموزش مهارت به دانش‌آموزان اختصاص دهند.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان خاطرنشان کرد: دوره ایران مهارت در دوره متوسطه اول اجرا می‌شود و قریب به ۱۰ درصد مدارس به صورت اختیاری این طرح را اجرا کردند.

کد خبر 366835

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.