اصفهان چهار هزار و ۶۶۹ بازمانده از تحصیل دارد

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: چهار هزار و ۶۶۹ بازمانده از تحصیل در استان اصفهان شناسایی شده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، شهین جوانی ظهر امروز (سه‌شنبه) در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت جذب کودکان بازمانده از تحصیل در مدارس اصفهان اظهار کرد: بازماندگان از تحصیل دو گروه هستند یکی نو آموزانی که باید وارد دوره اول ابتدایی شوند و این اتفاق نیفتاده افتاده و گروه دیگر دانش‌آموزان خواهان تحصیل هستند و در سیستم سناد ثبت نام آنها انجام شده اما به دلایلی دیگر ادامه تحصیل ندادند.

وی با بیان اینکه طی آماری که در ابتدای سال تحصیلی استخراج شد چهار هزار و ۶۶۹ نفر دانش آموز بازمانده از تحصیل به آموزش و پرورش اصفهان معرفی شدند، افزود: از این تعداد یک هزار و ۱۲۴ نفر بازمانده از  ورودی‌های پایه اول ابتدایی هستند که باید وارد سیستم  آموزشی می‌شدند و بر اساس اطلاعات ثبت‌احوال وارد نشدند و سه هزار و ۵۴۵ نفر تارک تحصیل بودند که در مجموع نتوانستیم آنها را در نظام آموزشی رصد کنیم.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان با تاکید بر اینکه روند رشد و جذب و شناسایی این کودکان در این برنامه‌ها افزایش داشته است، گفت: در حقیقت از سال ۹۴ و ۹۵ که وارد این مقوله شدیم توانستیم نزدیک به ۲۱.۴۱ درصد جذب داشته باشیم و امروز در سال تحصیلی ۹۷ مرحله جذب را ادامه داده و موفق به جذب و ۲۸.۹۹ درصد این دانش آموزان شدیم و فعالیت های بسیار خوبی در این زمان با همکاری مدیران سایر دستگاه ها و ارگان ها انجام شده است.

وی ادامه داد: با افتخار اعلام می کنیم که یک مدرسه ابتدایی  آموزش و پرورش در دورترین روستای استان توانسته پرچم جمهوری اسلامی را بر افراشته نگه دارد و این در حالی است که هیچ دستگاه و یا ارگانی در این روستا وجود ندارد و به واسطه اینکه بتوانیم این کودکان را جذب تحصیل کنیم اکنون در دورترین روستاهای استان یک معلم و یک دانش آموز مشغول به تحصیل و کار هستند.

جوانی با بیان اینکه ارایه خدمات آموزشی به دانش آموزان صعب العلاج رایگان است، گفت: طی مذاکراتی که با والدین و روسای بیمارستان شده است قرار بر این شده که با تعیین زمانی مشخص و فعالیت معلمان بدون مرز که بدون هیچ حق الزحمه‌ای حاضر هستند در خانه یا در بیمارستان این دانش‌آموزان را آموزش دهند شرایط  لازم را برای تحصیل آنها فراهم کنیم و این گروه از دانش آموزان شناسایی شدند و در خدمت افراد طالب خدمت به این بچه ها بودیم.

وی اضافه کرد: با اجرای طرح خواهرخواندگی درحاشیه شهر و مناطق کمتر برخودار با مدارس برخوردار و راهبران آموزشی و تربیتی را برای مدارس روستایی و چند پایه داشتیم به دلیل اینکه  معتقد هستیم آموزش با کیفیت از حقوق مسلم کودکان این سرزمین است تا و نظارت مفید بر این نوع مدارس تلاش می‌شود تا دانش‌آموزی به دلیل عدم وجود آموزش با کیفیت ترک تحصیل نکند.

جوانی با اشاره به اینکه در راستای توسعه عدالت آموزشی توسعه مدارس عشایری را در روند برنامه‌ها در دستور کار داریم، افزود: در سال ۹۲ و ۹۳ مدرسه‌ای به نام مدرسه عشایر در استان نداشتیم و با پیگیری‌ها و حمایت‌های انجام شده اکنون توانستیم برای ۱۶۱ مدرسه عشایری کد فضا تهیه کنیم و گرفتن کد فضا برای تعداد ۱۷۱ مدرسه را در ادامه برنامه برای سال آینده  به تهران ارسال کردیم.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش اصفهان خاطرنشان کرد: در دوره پیش دبستان جذب کودکان را داشتیم که با روند رو به رشد اکنون آمار به بیش از ۷۴ درصد  رسیده است. همچنین ارسال پیامک برای تمام فرهنگیان سطح استان در برنامه‌ها بوده است تا فرهنگیان بتوانند در بخش شناسایی و جذب این کودکان در سیستم آموزشی به سازمان آموزش و پرورش استان اصفهان  کمک کنند.

وی ادامه داد: پیگیری خانه به خانه این گروه از کودکان برای جذب تحصیل  بوده و اجرای این طرح در شورای آموزش و پرورش استان و مناطق و نواحی در دستور کار قرار گرفته است. همچنین انجام مصاحبه های رادیویی و برگزاری جلسات با خبرگزاری ها، جلسات با سایر دستگاه‌ها، سمن‌ها و گروه‌های مردم نهاد برای معرفی این کودکان بوده است و پیگیری این مساله برای آموزش و پرورش استان بسیار ارزشمند بوده است تا حتی یک نفر این دانش آموزان را بتوانیم شناسایی کرده و به تحصیل تشویق کنیم.

جوانی با تاکید به اینکه جذب کودکان بازمانده از تحصیل یک عزم ملی را می طلبد، افزود: فعالیت شناسایی جذب نگه داشت کودکان لازم تعلیم و بازمانده از تحصیل یک عزم ملی را می طلبد و آموزش و پرورش به تنهایی نمی تواند ازعهده این کار بر آید.

وی در زمینه ممنوع بودن استفاده از کتب کمک آموزشی در مدارس ابتدایی خاطرنشان کرد: روز گذشته وزیر آموزش و پرورش اعلام کردند که استفاده از هر گونه کتب کمک آموزشی و آزمون های زاید و حل المسایل در مدارس ابتدایی ممنوع است.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان تصریح کرد: اهداف این طرح به طور کامل مشتخص است و قبل از اینکه وزارت آموزش و پرورش این مورد را اعلام کند طی سه سال گذشته این برنامه پیگیری شده  و به مدارس اعلام شد و مدیران در جریان این مساله بودند و در صورت مشاهده هر نوع تخلفی در این باره بررخوردهای قانونی اعمال می شود.

کد خبر 366827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.