حاکمیت باید از تعدی برخی به حقابه مردم جلوگیری کند

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: تاکید دولت بر اجرای پروژه هایی نظیر طرح طوبی، بن- بروجن و بارگذاری های جدید خلاف شرع قانون است، باید حاکمیت در این خصوص با اقتدار وارد عمل شود  و از تعدی برخی به حقابه مردم جلوگیری نماید، نظام نباید تاوان سستی وزارت نیرو و کشور را بپردازد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ناصر موسوی لارگانی در نشست علنی امروز - سه شنبه ۱۶ بهمن ماه- مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تبریک دهه فجر و چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با بیان اینکه مردمان نجیب استان اصفهان تنها حق خود را می خواهند، اظهار کرد: دولت باید تکلیف حقابه مردم استان و محیط زیست را مشخص کند؛ احیای زاینده رود منجر به حل بسیاری از معضلات اقتصادی، اجتماعی و امنیتی در فلات مرکزی کشور می شود.

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی خطاب به رییس جلسه گفت: آقای مطهری، چرا از جایگاه مجلس دفاع نمی کنید؟ مجلس قانون تصویب کرده وام ها ی زیر صد میلیون تومان کشاورزان را استمهال کنند،چرا به این قانون عمل نمی کنند؟ بانکها دارند طفره می روند و کشاورزان بیچاره و بدبخت شدند، خودتان از جایگاه مجلس دفاع کنید.  

بی تدبیری دولت‌ها بحران آب را به چالش امنیتی تبدیل کرده‌است

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی گفت: نابخردی ها فقط در حوزه سیاسی و اقتصادی و فرهنگی نبوده است بلکه کج فهمی، سوء مدیریت، دهن کجی به قانون و بی تدبیری دولت‌های مختلف باعث شده بحران آب در کشور از یک بحران زیست محیطی و اقتصادی تبدیل به یک چالش امنیتی شود.  

موسوی لارگانی با بیان اینکه ضعف دولت در حل موضوع آب باعث اختلاف شدید قومیتی و استانی بین مردمان ایران شده است، ادامه داد: زاینده رود زندگی ساز از اواسط دهه ۷۰ به دلیل افزایش شدید بارگذاری‌های دولت و انتقال آب از اصفهان به سایر استان‌ها و فروش حقابه‌های مردم، کشاورزان و محیط زیست بدون رضایت آنها به صنعت، آرام آرام دچار بیماری شد.

وی تصریح کرد: در دولت قبلی بیماری زاینده رود به دلیل بی مبالاتی‌ها بغرنج تر شد و این رود خشک شد، با روی کار آمدن دولت یازدهم، اصفهانی‌ها امیدوار بودند که نشاط به استان اصفهان بازگردد اما زهی خیال باطل؛ به‌رغم وعده های صریح رییس جمهور مبنی بر جاری کردن آب در زاینده رود به صورت دائمی همچنان شاهد اصفهان ستیزی و تصمیمات خلع ساعه هستیم.

بسیاری موضوعات امروزِ کشور زیبنده انقلاب اسلامی نیست

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی با بیان  اینکه چهل سالگی انقلاب را در حالی سپری می کنیم که بسیاری فکرش را هم نمی کردند که این انقلاب حتی چهل روز هم دوام بیاورد اما به‌رغم تمام دستاوردهای بی نظیر و گسترده در این ۴۰ سال که مجالی برای بیان آنها نیست، بسیاری از موضوعاتی که امروز در کشور اتفاق می افتد زیبنده انقلاب اسلامی نیست.

وی با بیان اینکه برخی مسئولان ما اصل انقلابی خود را فراموش کرده‌اند و فرهنگ خدمت رسانی در برخی از مسئولان بسیجی‌وار نیست، افزود: تدابیر لیبرالی دولت باعث شده که طی پنج سال اخیر سفره خانواده‌ها روز به روز کوچک‌تر شده و تورم افسار گسیخته کمر مردم را بشکند.

موسوی لارگانی ادامه داد: امید دولت اعتدال به گره گشایی‌های برجام و حتی دل‌بستن به وعده‌های اروپایی‌ها در خصوص برجام بدون کدخدا هم باعث شد که دولت به جای کار جدی صرفا تماشاگر این فاجعه اقتصادی باشد، قرار بود برجام چرخه زندگی مردم را هم راستا با چرخ سانتریفیوژها به حرکت در آورد ولی متاسفانه مسئولان ما امروز در تریبون‌های رسمی می گویند هدف برجام اقتصادی نبوده است این اظهارات موجب می شود که اعتماد مردم سلب شده و هر روز بیشتر از مسئولان فاصله بگیرند.

مردم انقلاب نکردند که نظام بانکی کشور ربوی باشد

وی خطاب به وزیر امور خارجه اظهار کرد: اقای ظریف بیایید با مردم رو راست باشید اساسا چالش‌های پیش روی کشور در حوزه تبادلات مالی متوجه تحریم های ثانویه آمریکا است و نه پایبندی به لوایحی همچون اف ای تی اف و پالرمو، تجربه شکست خورده برجام را به خاطر داشته باشید.

لارگانی خطاب به رییس جمهور نیز گفت: آقای رییس جمهور مردمی که به شما رای داده اند کاهش مشکلات اقتصادی را توقع داشتند این روزها جوانان حامی شما بعد از گذشت پنج سال سرخورده شده و همه حامیان سابق شما در حال سبقت گرفتن از یک دیگرند تا در اعلام برائت از وضع موجود عقب نمانند، هنرمندان و ورزشکاران در فضای مجازی حامیان سیاسی شما هم از پشت تریبون مجلس اظهار شرمندگی می کنند که به خاطر حمایت از شما نمی توانیم رو در روی مردم نگاه کنیم.

وی افزود: اقای رییس جمهور در میان این موج ناامیدی همزمان با انفجار قیمت ارز، سکه و مسکن تصاویری از تصویر شما در تفریح توچال و جشن تولد معاون اول‌تان در کاخ سعد آباد دیده شد که جان و دل همه را آتش زد، آیا نشنیده اید این سخن مردم را که می گویند اگر تفریح گروهیتان تمام شده است سری هم به بازار زده و از نزدیک ببنید که بر ما چه می گذرد؟

نماینده مردم فلاورجان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: انگار حضرات انقدر فراغت احوال دارند که بی اعتنا به مصائب این روزهای ملت به کاخ نشینی و خوش گذرانی می پردازند؛ مردم شاه را از کشور بیرون نکرند که برخی از مسئولان در نظام جمهوری اسلامی برای خود زندگی شاهانه در لواسان و شمال شهر تهران ترتیب دهند و فرزندانشان را به سوییس و کانادا بفرستند.  

وی افزود: چگونه ممکن است فردی با چهل سال کارمندی و مسئولیت امروز هزاران میلیارد تومان سرمایه داشته باشد؟ مردم انقلاب نکردند تا نظام بانکی کشور از همه کشورهای لاییک، ربوی تر باشد و فساد اقتصادی سازمان یافته روز به روز گسترش یابد.

گوشت که دیگر حصر و فیلترینیگ نیست

لارگانی با بیان اینکه سبدغذایی مهم ترین بخش زندگی خانواده ها است و افت کیفی و کمی آن ملموس تر از سایر بخش هاست، اظهار کرد:  دولت متعهد شده بود که حداقل سفره مردم را کوچک نکند، وعده ای که عاقبتش همچون سایر وعده های دولت شد. گوشت ازسفره مردم حذف شده است چرا دولت تامین گوشت به قیمت مناسب را برای ملت ندارد؟

وی بیان کرد: آقای روحانی، گوشت که دیگر حصر و فیلترینیگ نیست که به قول خودتان دست شما نباشد و مقصر دولت پنهان باشد؛ صفی که الان برای خرید گوشت منجمد تشکیل شده همان صفی است که برای انتخابات ریاست جمهوری و مجلس به ما رای دادند چرا با عملکردمان کرامت مردم را اینگونه خدشه دار می کنیم ؟ اولویت اصلی مردم این روزها معیشت است آنوقت تعدادی از وزرا برای سیاسی کاری به رهبری عزیز نامه می نویسند علی برکت الله ...

لارگانی با اشاره به اینکه یکی از اهداف اصلی انقلاب مباحث فرهنگی بوده است، اظهار کرد: متاسفانه توسعه فرهنگ در سایه سار توسعه سیاسی مغفول مانده؛ از اسفندماه سال گذشته تاکنون تنها ۹ جلسه از جلسات شورای عالی انقلاب فرهنگی تشکیل شده است، سند ۲۰۳۰  بی سر و صدا و با کمک بهاییان در حال اجرایی شدن است اصلا مشخص نیست که چه کسی پاسخگوی این تعهدات در کشور است.

کد خبر 366817

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.