فینال از همان اول کار

هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران با برگزاری دو دیدار چهارشنبه -۱۷ بهمن ماه- از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه پیگیری می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، هفته شانزدهم لیگ برتر فوتبال ایران با برگزاری دو دیدار چهارشنبه -۱۷ بهمن ماه-  از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه ادامه پیدا می‌کند.

در دیدار نخست، تراکتورسازی از ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه در ورزشگاه یادگار امام تبریز میزبان نفت مسجدسلیمان است؛ تا قبل از این دیدار تراکتورسازی با ۲۶ امتیاز در رده چهارم به عنوان نزدیک‌ترین تعقیب‌کننده صدرنشینان و سپیدرود با ۱۵ امتیاز در رده سیزدهم جدول جای دارند؛ این دیدار را رضا کرمانشاهی با کمک محمدرضا ابوالفضلی و سیدیعقوب حجتی سوت می‌زند؛ فریدون اصفهانیان، رییس کمیته داوران نیز به‌ عنوان ناظر در این بازی حضور دارد؛ ساسان انصاری از تراکتورسازی تبریز و محمد احمدپور به همراه مصطفی بیژن از نفت مسجد سلیمان محرومان این دیدار هستند.

پرنفوذترین مربی تاریخ بلژیک در پی اثبات خود

در آخرین دیدار رو در روی این دو تیم، نفت مسجد سلیمان در روزی که گواردیولای ایران روی نیمکتشان نشسته بود به تساوی برابر تراکتورسازی رضایت داد تا تراکتورسازان با یک امتیاز از نخستین بازی به خانه برگردند؛ در آن دیدار عبدالله ویسی سکاندار نفت مسجد سلیمان بود و جان توشاک، کاشف گرت بیل نیز روی نیمکت تراکتورسازان نشسته بود؛ ولی در بازی پیش‌رو علیرضا مرزبان جای عبدالله ویسی را گرفته و لیکنز نیز پس از کش و قوس‌های فراوان جانشین محمد تقوی شد که قبلا جای جان توشاک را روی نیمکت تراکتورسازی گرفته بود.

تراکتورسازی در بازی آخر خود از دور رفت لیگ برتر فوتبال ایران در روز شگفتی‌سازی شاگردان امپراطور دو بر یک در ورزشگاه یادگار امام مغلوب فولاد خوزستان شدند تا نخستین برد شیرین قطبی در اولین حضورش بر روی نیکمت فولاد رقم بخورد و از طرف دیگر آخرین شکست محمد تقوی نیز روی نیمکت تراکتورسازی ثبت شود.

شاگردان علیرضا مرزبان در بازی آخر خود در دور رفت لیگ برتر فوتبال ایران میزبان شاگردان منصوریان بودند و توانستند با یک امتیاز در روزی که هوادارانشان سکوها را تسخیر کرده بودند به مسجد سلیمان برگردند؛ پس از پایان این بازی حواشی زیادی به وجود آمد و حتی در نبود مسئولین حفاظتی ورزشگاه تعدادی از تماشاگران وارد میکس‌زون شدند که حتی با برخی خبرنگاران نیز درگیری لفظی پیدا کردند.

استارت تیم شهر اولین‌ها برای بقا

تیم نفت مسجدسلیمان که در فصل نقل و انتقالات بازیکنانی نظیر محمد شادکام، مهرداد طهماسبی، احسان ابوعلی، فرشید پاداش، هیثم هاشمی‌زاده را به خدمت گرفته تا مرزبان مأموریت دوم خود برای بقاء و موفقیت نفت از تبریز شروع کند.

محمد شادکام مهاجم ۲۸ ساله تهرانی که قبلا جزو شاگردان مهدی تارتار در پارس جنوبی جم بود و در ۱۲ بازی حضورش در پارس جنوبی تنها یک گل را به ثمر رسانده است بعد از توافق با باشگاه نفت مسجدسلیمان راهی این تیم شد؛ شادکام در خوزستان سابقه بازی در تیم نفت آبادان را در کارنامه دارد.

تیم فوتبال نفت مسجدسلیمان برای تقویت خود در نیم فصل دوم با سیدهیثم هاشمی‌زاده مهاجم نیم‌فصل اول فولاد خوزستان به توافق نهایی رسید تا به مدت نیم‌فصل و به طور قرضی شاگرد مرزبان شود.

شروع مجدد "تیم ملی کوچک" از کهکشان تبریز

باشگاه تراکتور در نخستین فعالیت نقل و انتقالاتی خود اقدام به بازگرداندن آنتونی استوکس کرد؛ مهاجم ایرلندی تراکتوری‌ها که با گل‌های فوق‌العاده خود خیلی زود به موفق‌ترین خرید آن‌ها در نقل و انتقالات تابستانی تبدیل شده بود که در هفته‌های پایانی دور رفت بنا به برخی مشکلات تبریز را ترک و دیگر بازنگشت؛ باشگاه تراکتورسازی حدود دو ماه برای بازگشت استوکس صبر کرد و سرانجام پس از مذاکرات فراوان محمدرضا زنوزی، مالک متمول باشگاه تراکتورسازی مطابق انتظار یک پیشنهاد مالی بسیار خوب به استوکس ارائه کرد که او نتوانست آن را رد کند و به این ترتیب تراکتوری‌ها بار دیگر صاحب استوکس شدند. در ادامه مسیر تراکتوری‌ها بازیکنانی چون محمدرضا اخباری، کوین کنستانت و ساسان انصاری را به خدمت گرفتند تا بهتر از قبل با رقیبانشان بجنگند.

محمدرضا اخباری که پس از کش و قوس های فراوان سرانجام در نقل و انتقالات زمستانی به تراکتورسازی پیوست تا برای تکرار خاطرات خوش خود در این تیم تلاش کند. به این ترتیب تراکتوری‌ها در نیم‌فصل دوم دو دروازه‌بان سرشناس خواهند داشت که می‌تواند رقابت در این پست را از رکورد نیم‌فصل اول در آورد.

کوین کنستانت ستاره گینه‌ای که سابقه بازی در میلان را دارد به خدمت گرفتند؛ ملی پوش ۳۱ ساله تیم ملی گینه که تا کنون ۲۴ بازی برای تیم ملی کشورش انجام داده، در اوج پختگی به تراکتورسازی پیوسته تا چالشی متفاوت را تجربه کند.

در آخرین روز نقل و انتقالات تراکتوری‌ها مهاجمی را به خدمت گرفتند که طی سه فصل گذشته و همینطور نیم‌فصل اول رقابت‌های لیگ برتر موفق به ثبت ۴۰ گل شده و از این حیث رکورددار است؛ ساسان انصاری، مهاجم مورد نظر تراکتوری‌ها بود که از سپاهان به تراکتورسازی پیوست تا در کنار استوکس یک خط حمله زهردار برای سرخ‌پوشان در نیم فصل دوم بسازد.

فینال از همان اول کار

در دومین دیدار روز سوم هفته شانزدهم مسابقات لیگ برتر از ساعت ۱۷ پرسپولیس تهران در ورزشگاه ۸۰ هزار نفری آزادی میزبان پدیده شهر خودرو است. این دیدار حساس‌ترین بازی در صدر جدول است؛ تا قبل از این بازی شاگردان برانکو و یحیی گل محمدی به صورت مشترک همرا با سپاهان ۳۱ امتیاز دارند ولی سپاهان به‌دلیل تفاضل گل بهتر نسبت به رقبا صدرنشین است.

این دیدار را سیدمهدی سیدعلی به همراه سعید قاسمی و علیرضا ایلدروم سوت می‌زند. ضمن اینکه نظارت این بازی بر عهده زهد بحرینی است و برای نخستین‌بار در لیگ برتر از علیرضا فغانی به عنوان کمک داور ویدویی استفاده می‌شود. علی نعمتی از پدیده مشهد و مهدی ترابی از پرسپولیس تهران محرومان این دیدار هستند.

یحیی تایم در انتظار پروفسور

در آخرین دیداری که این دو تیم رو در روی یکدیگر قرار گرفتند پرسپولیس به لطف گل دقیقه ۹ علیپور از روی نقطه پنالتی در ورزشگاه امام رضا (ع) میزبانش را شکست داد تا با برد لیگ را شروع کند.

تیم پرسپولیس تهران در آخرین بازی دور رفت لیگ برتر شاگردان مهدی تارتار را در روزی که علیپور دو گل زد با نتیجه سه بر یک در ورزشگاه آزادی شکست داد. تیم پرسپولیس تهران در آخرین بازی خود در جام حذفی نیز چند روز پیش سپیدرود علی کریمی را با تک گل دقایق پایانی سعید کریمی مغلوب خود کرد تا در مرحله بعد جام حذفی رقیب پدیده شهر خودرو شود.

شاگردان یحیی گل محمدی در آخرین بازی دور رفت لیگ برتر در تهران از استقلال یک امتیاز ارشمند گرفت تا در انتهای دور رفت نام خود را به نام یکی از بالانشینان جدول ثبت کند.

پدیده بدون پدیده به امید آینده

پدیده شهر خودرو که این روزها بیشتر موضوع تغییر مالکیتش بحث‌ساز شده بود در میان ناباوری محمدرضا خلعتبری پدیده موثرش را از دست داد؛ از طرف دیگر هم فریبرز گرامی را به پارس جنوبی و محمد ناصری را نیز به پیکان فرستاد و در جذب بازیکن فقط بهنام برزای و میلاد فراهانی را جذب کرد.

بهنام برزای هافبک جنگنده‌ای که در ابتدا فصل با جدایی از استقلال تهران به صنعت نفت آبادان رفت و در نیم‌فصل نخست لیگ هجدهم را با پیراهن این تیم در لیگ برتر حضور یافت با عقد قراردادی یک سال و نیم تا پایان فصل به عضویت تیم پدیده شهر خودرو مشهد درآمد؛ برزای توانایی بازی در پست هافبک‌های کناری و همچنین مهاجم را دارد و می‌تواند جایگزین مناسبی برای محمدرضا خلعتبری به حساب آید.

میلاد فراهانی سنگربان سابق تیم نفت مسجدسلیمان طی قراداد یک و نیم ساله به باشگاه پدیده شهر خودرو پیوست؛ در کارنامه فراهانی، این گلر با سابقه حضور در نفت تهران، صبای قم و داماش گیلان، پیکان و غیره نیز به چشم می‌خورد.

هرکه بامش بیش، برفش بیشتر

سرمربی پرسپولیس بیشتر از هر مربی در فوتبال ایران به جای بازیکن محوری، اساس تیمش را بر پایه تمامی بازیکنان و پتانسیلی که در اختیار داشته گذاشته و به همین دلیل بوده که محرومیت از دو پنجره و جدایی ستاره‌ها نیز نتوانسته خللی در مسیر آن‌ها شکل داده باشد؛ آن‌ها در سومین پنجره بعد از آخرین حضورشان در بازار نقل و انتقالاتی همان سیاست چند وقت اخیر را یعنی جذب حداقلی و تنها بر پایه نیاز تیم صورت داده‌اند؛ اکنون پرسپولیس با جذب هفت بازیکن که طبق شنیده‌ها نزدیک به ۱۰ میلیارد هزینه برای جذب آن‌ها صرف شده است، بعد از پشت‌سر گذاشتن دو محرومیت نقل و انتقالاتی خود را بار دیگر با اسم‌هایی همچون: سعید کریمی، بودمیر، محمد نادری، مهدی شریفی، سروش رفیعی، مهدی ترابی و مهدی شیری خود را مهیای ادامه فصل کرده است.

کد خبر 366811

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.