ثبت تخلفات ترافیکی از طریق خودروهای هوشمند

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان گفت: خودروهای هوشمند در هفت منطقه شهر اصفهان از جمله مناطق یک، سه، پنج، شش، ۱۰، ۱۱ و ۱۵ تخلفات ترافیکی را ثبت و ضبط می‌کنند.

هادی کریمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: خودروهای مجهز به سامانه هوشمند، تخلفات خودروهای ایستایی را ثبت می‌کنند که شامل ثبت تخلفاتی از جمله پارک دوبل، توقف در ایستگاه‌های اتوبوس، تاکسی، حریم تقاطع‌ها و دور میادین است.

وی افزود: این سامانه مجهز به نرم افزاری است که به دوربین پلاک‌خوان متصل می‌شوند و این خودروها با سرعت حداکثر ۴۰ کیلومتر حرکت و تمام تخلف‌های حاشیه‌ای را از طریق برداشتن پلاک خودروهای متخلف و مجزا کردن پلاک‌ها از طریق تکنولوژی OCR، ذخیره در دیتا بیس داخل خودرو، ارسال به مرکز کنترل ترافیک و سرور راهور ثبت می‌کنند و در نهایت رانندگان متخلف مورد اعمال قانون قرار می‌گیرند.

مدیر مرکز کنترل ترافیک شهرداری اصفهان تاکید کرد: از مهمترین اهداف این طراحی افزایش ظرفیت معابر، پاکسازی ایستگاه‌های اتوبوس و تاکسی، حذف توقف‌های در حریم تقاطع‌ها و در نتیجه افزایش ظرفیت عبوردهی تقاطع‌ها است؛ از دیگر اهداف طرح ثبت تخلفات ترافیکی از طریق خودروهای هوشمند، افزایش ایمنی و آسایش مسافران حمل و نقل عمومی است.

کد خبر 366802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.