توسعه سینماها به رشد متوازن فرهنگی شهر کمک می‌کند

رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان گفت: احداث سینماها، محرک توسعه مناطق شهری اصفهان است؛ همین موضوع به شهرداری‌ها برای ایجاد مراکز فرهنگی در نقاط پیرامونی شهر انگیزه می‌دهد تا آن‌ها با برنامه‌ریزی مناسب در این زمینه ورود کنند.

محمد عیدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا یکی از وظایف شهرداری‌ها را احترام به حقوق فرهنگی شهروندان دانست و اظهار کرد: همه شهروندان حق دارند با صرف کمترین زمان و خدمات ممکن به خدمات شهری دست پیدا کنند، به خصوص مناطق حاشیه‌ای همچون خوراسگان که از جمعیت زیادی برخوردار هستند نیز باید از امکانات شهری مناسب بهره مند باشند.

وی با بیان اینکه گسترش مراکزی مانند سینما و سالن تئاتر به توسعه و رشد متوازن فرهنگی شهر کمک می کند تاکید کرد: برای رسیدن به یکی از اهداف شهرداری که همان توسعه فرهنگی پایدار است، ایجاد مراکز فرهنگی در مناطق پیرامونی شهر مورد توجه قرار گرفته است.

رییس سازمان فرهنگی، تفریحی و ورزشی شهرداری اصفهان با بیان اینکه محرک‌های توسعه در سه محور فضاهای کالبدی، فرهنگی - اجتماعی و زیست محیطی شکل می‌گیرد تصریح کرد: ایجاد و گسترش سینماها سبب توزیع محرک‌های توسعه شده و همین امر انگیزه کافی را به شهرداری‌ها برای ایجاد مراکز فرهنگی در نقاط پیرامونی شهر می‌دهد تا آن‌ها با برنامه‌ریزی مناسب در این زمینه ورود کنند.

وی با اشاره به اینکه توسعه در کشور نباید به گونه‌ای باشد که تمام امکانات در پایتخت خلاصه شود توضیح داد: اصل اساسی در مفهوم توسعه ایجاد زنجیره‌ای آن است بنابراین در مقیاس شهری نیز باید محلات و در نگاه استانی لازم است تمام شهرهای یک استان در بحث توسعه درگیر شوند تا زمینه مهاجرت به نقاط برخوردار ایجاد نشود.

کد خبر 366797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.