۵ طرح احیای دریاچه ارومیه را آب برد/ثبت ملی آرامگاه مبارزان مشروطه‌خواه گیلانی

در بسته خبری امروز شهرهای ایران از تنبیه بدنی دانش آموز مشگین شهری تا بدهی ۲۴۰ میلیارد ریالی شهرداری بناب همچنین هوشمندسازی گمرک بازگان و ثبت ۱۳ بهمن ماه به عنوان روز رامسر را بخوانید.

هفته گذشته شهرهای شمالی کشور شاهد رویدادهای مهمی در عرصه‌های مختلف عمرانی، اجتماعی و فرهنگی بود که می توان گفت هفته پر خبری را پشت سر گذرانده است، در بسته خبری ایمنا (کوتاه از شهرهای ایران) سر فصل مهم‌ترین رویدادهای خبری را مرور می‌کنیم.

تخصیص آب سد به برنج کاران خراسان شمالی نصف شد

خراسان شمالی: بر اساس مصوبه هیئت وزیران برای تخصیص آب به برنج کاران، ضوابطی برای کشت این محصول لحاظ شده و بر این اساس تخصیص آب سد به این کشاورزان در استان خراسان شمالی هم به نصف کاهش یافت.

رونمایی از نخستین آلبوم تصویری موسیقی درخراسان شمالی

خراسان شمالی: حسین حصاری، معاون حوزه هنری خراسان شمالی گفت: آلبوم سرآو به‌عنوان نخستین آلبوم تصویری موسیقی در خراسان شمالی به همت حوزه هنری خراسان شمالی پس از دو سال رونمایی شد.

دعوت از بوکسور خراسان شمالی به اردوی تیم ملی جوانان

خراسان شمالی: حسن ذبیحی، نائب رییس هیئت بوکس خراسان شمالی از دعوت شایان سید نظری بوکسور خوش آتیه و تازه کشف‌شده استان به اردوی تیم ملی جوانان خبر داد.

******************************************************************************

ریزگردها و گردوغبار خشکی میانکاله را به همراه می‌آورد

مازندران: حمید عمونیا سماکوش، یک فعال زیست محیطی گفت: یکی از مخاطرات ناشی از خشکی منطقه میانکاله ایجاد شرایط کانونی برای پدیده‌های گردو غبار و ریزگردها در منطقه است که می‌تواند در بسیاری از موارد استان‌های مازندران و گلستان را تحت تاثیر مستقیم و غیرمستقیم خود قرار دهد.

نمره خوبی به معدن‌داران شن و ماسه مازندران نمی‌دهم

مازندران: غلامرضا سرمستی، رییس کمیته شن و ماسه خانه صنعت و معدن مازندران گفت: نمره خوبی به معدن‌داران شن و ماسه نمی‌دهم و اصلاحاتی باید برای آن اجرایی شود و بررسی وضعیت آنان باید با توجه به شرایط کارگران و سایر موارد باشد.

۱۳ بهمن‌ماه به‌عنوان روز رامسر ثبت شود

مازندران: محمد آزاد، فرماندار رامسر گفت: خواسته مهم مردم و سازمان‌های مردم‌نهاد رامسر این است که روز کنوانسیون رامسر(۱۳ بهمن‌ماه) به نام روز رامسر در تقویم گنجانده شود.

******************************************************************************

گلستان سرآب مهاجران گریزان از فقر

گلستان: گلستان در سال جاری میزبان صدها خانوارمهاجری است که از استان‌های دیرآَشنا با رویایی پر امید گلستان را برای زندگی بهتر انتخاب می‌کنند، رویایی که جز سراب مفهوم دیگری ندارد.

گلستان باید وارد تولید چغندرقند شود

گلستان: عباس کشاورز، معاون وزیر جهاد کشاورزی در امور زراعت با بیان اینکه عملکرد گندم آبی گلستان طی سه سال الی پنج سال باید متوسط به هفت تن برسد، گفت: استان گلستان باید وارد تولید چغندرقند شود.

تاسیس بندر اختصاصی «واردات چوب» در گمیشان

گلستان: با توجه به ممنوعیت بهره‌برداری از جنگل‌های شمال و افزایش نیاز کشور ایران به «واردات چوب»، نماینده‌های مردم استان گلستان در مجلس شورای اسلامی به همراه مدیران استان از جمله استاندار گلستان در حال پیگیری تاسیس یک بندر در نواحی سواحل شرقی دریای خزر هستند که می‌تواند بهترین منطقه احداث آن در منطقه اطراف گمیشان باشد.

******************************************************************************

تنبیه بدنی دانش آموز مشگین شهری؛ آموزش و پرورش:هنوز محرز نشده است

اردبیل: دانش آموز دختر کلاس چهارم ابتدایی روستای نولی بلاغی مشگین شهر می گوید که بشدت توسط معلم خود تنبیه بدنی شده اما روابط عمومی آموزش و پرورش استان اردبیل اعلام می کند که این موضوع در دست بررسی بوده و هنوز تنبیه بدنی محرز نشده است.

خلخال به سامانه الکترولیز سیستم آب‌رسانی مجهز شد

اردبیل: یحیی سیف‌اللهی، مدیرکل شرکت آب و فاضلاب شهری استان اردبیل گفت: با هدف جلوگیری از خطرآفرینی کپسول‌های گاز کلر و نگهداری آنان در کنار شهر خلخال، اولین دستگاه الکترولیز نمک طعام و تولید گاز کلر به سیستم آب‌رسانی را در شهر خلخال مستقر شد و آغاز به کار کرد.

 ۱۸۰ هزار بوته گل محمدی در استان اردبیل توزیع شد

اردبیل: خلیل نیکشاد، رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل گفت: با هدف توسعه کشت گل محمدی در منطقه بیش از ۱۸۰ هزار بوته ازاین گل در بین کشاورزان استان توزیع شده که ۸۵ هزار از آن به شهرستان خلخال اختصاص دارد.

*******************************************************************************

ثبت ملی آرامگاه مبارزان مشروطه‌خواه گیلانی

گیلان: محمدحسن عاقل، رییس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر رشت گفت: در تلاشیم تا با همراهی و مساعدت اداره کل میراث فرهنگی گیلانی آرامگاه چهار مبارز مشروطه‌خواه گیلانی واقع در خیابان پرستار، پشت بیمارستان پورسینا ثبت ملی شود.

افزایش ۲ برابری سرانه درآمد شهری در بندر انزلی

گیلان: حسن پورقربان، شهردار بندر انزلی با بیان اینکه سرانه درآمد شهر بندر انزلی نسبت به شهرهای دیگر با افزایش دو برابری رو به رو بوده گفت: سرانه درآمدی شهر بندر انزلی در سال ۹۶ چیزی در حدود پنج میلیون و ۸۰۰ هزار ریال بوده که این مبلغ در سال ۹۸به ۱۳ میلیون و ۴۰۰ هزار ریال رسیده که نشان‌دهنده رشد دو برابری است.

صادرات ۷۴ درصدی کالا به کشورهای روسیه و آذربایجان

گیلان: ابوالقاسم یوسفی نژاد، مدیرکل گمرک بندر انزلی با تأکید بر لزوم توجه به برنامه اقتصاد مقاومتی در گمرکات کشور و استان گیلان گفت: با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به تجارت با کشورهای همسایه در گمرک بندرانزلی به این امر توجه ویژه‌ای شده و ۳۸ درصد صادرات استان روسیه و ۳۶ درصد به کشور آذربایجان داشته‌ایم.

*******************************************************************************

رتبه سوم مرکز تحقیقات نجوم و اختر فیزیک مراغه در تولید علم فیزیک در کشور

آذربایجان شرقی: محمد عبادی، رییس مرکز تحقیقات نجوم و اختر فیزیک مراغه گفت: براساس اعلام سایت ارزیابی مراکز پژوهشی جهان ( نیچر ایندکس -  Nature Index) محقان این مرکز سال میلادی گذشته در تولید مقالات علم فیزیک رتبه سوم کشور را کسب کرده است.

بدهی ۲۴۰ میلیارد ریالی شهرداری بناب به ادارات و پیمانکاران!

آذربایجان شرقی: محبوب تیزپاز نیاری، شهردار بناب با بیان اینکه حدود ۵۰ درصد بودجه پیش‌بینی شده شهرداری بناب تحقق خواهد یافت؛ گفت: در شرایط فعلی شهرداری بناب ۲۴۸ میلیارد ریال بدهی قطعی دارد که ۱۳۰ میلیارد ریال آن مربوط به تأمین اجتماعی است و ۱۰ میلیارد ریال آن نیز مربوط به اداره امور مالیاتی که امیدواریم با تلاشی که می شود، با همکاری شورا و همکاران بخشی از این مشکلات در سال ۹۸ مرتفع شود.

۵ طرح احیای دریاچه ارومیه را آب برد

آذربایجان شرقی: اکبر فتحی، رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان شرقی گفت: برای احیای دریاچه ارومیه پنج پروژه در بخش کشاورزی توسط ستاد احیای دریاچه ارومیه مشخص شد اما متاسفانه ابتدا برنامه گلخانه و سپس انتقال آب با لوله در ستاد احیای دریاچه ارومیه رد شد و به عبارتی طرح‌ها را آب برد.

*******************************************************************************

سالانه ۶۰ هزار تن شاه‌میگو از آذربایجان‌غربی به کشورهای خارجی صادر می‌شود

آذربایجان غربی: معصوم فصیح، مدیر شیلات و آبزیان آذربایجان‌غربی گفت: دریاچه پشت سد ارس در شمال استان از مهمترین ذخایر تولید ماهی و شاه میگوی دراز آب شیرین در کشور است و در سال‌های اخیر سالیانه بیش از ۶۰ هزار تن شاه میگو از آن صید و به کشورهای دیگر صادر می‌شد.

ایجاد قطب دیتاسنتر در منطقه آزاد ماکو/هوشمندسازی گمرک بازگان

آذربایجان غربی: قاسم جلیلی نژاد، مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان‌غربی گفت: ایجاد قطب دیتاسنتر در منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از پنج قطب دیتاسنتر کشور و پیگیری تامین زیرساخت‌های ارتباطی برای هوشمندسازی گمرک بازرگان به عنوان گمرگ نمونه هوشمند از برنامه‌های اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات به شمار می‌رود.

تولید موز پایه‌کوتاه در آذربایجان‌غربی برای نخستین بار در شمال‌غرب کشور

آذربایجان غربی: امین رستم زاده، سرپرست جهاد دانشگاهی آذربایجان‌غربی با اشاره به فعالیت واحدهای فناور کشاورزی مستقر در مراکز رشد جهاد دانشگاهی استان گفت: تولید موز پایه‌کوتاه برای نخستین بار در شمال‌غرب کشور توسط یکی از شرکت‌های مستقر در مرکز رشد جهاددانشگاهی انجام شد.

کد خبر 366782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.