جریان آب زنده‌رود در دشت مهیار شهرضا

شهرضا – مدیر جهاد کشاورزی شهرضا گفت: با بازگشایی رودخانه زاینده‌رود، سهمیه آب کانال دشت مهیار نیز اختصاص یافت.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان شهرضا، رضا باقری امروز (سه‌شنبه) در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با بازگشایی رودخانه زاینده‌رود، سهمیه آب کانال دشت مهیار نیز اختصاص یافت.

وی با اشاره به برگزاری جلسه هماهنگی با کشاورزان برای کشت دیرهنگام گندم و بهره‌برداری از سهمیه آب این کانال، تصریح کرد: با توجه به فرصت اندک باقی مانده برای استفاده از این سهمیه، لازم است کشاورزان برای آماده کردن زمین برای کاشت و جهت تحویل گرفتن بذر یارانه‌دار گندم و اعلام میزان تعرفه بیمه کشت گندم توسط صندوق بیمه محصولات کشاورزی، اقدام کنند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا همچنین از استمهال وام‌های بخش کشاورزی این شهرستان خبر داد و افزود: به‌موجب مصوبات بند "خ" تبصره ۳۳ قانون "برنامه ششم توسعه" درخصوص استمهال وام‌های کشاورزی، همه بهره‌برداران باید برای تعیین تکلیف بدهی و برخورداری از تمهیدات پیش‌بینی شده به بانک کشاورزی شهرستان مراجعه کند.

باقری اضافه کرد: براساس دستورالعمل اجرایی این بند از قانون برنامه ششم توسعه، سررسید تسهیلات از ابتدای مهرماه ۹۶ تا پایان اسفندماه امسال، ملاک عمل و آخرین مهلت مراجعه متقاضیان به بانک، دهم اسفندماه است.

وی با بیان اینکه تسهیلات تا سقف ۱۶۰ میلیون ریال مشمول بخشش سود و دیرکرد و استمهال می‌شود، یادآور شد: تسهیلات بالاتر از این مبلغ، مشمول مساعدت ویژه بانک برای استمهال می‌شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرضا از افتتاح ۲۶ پروژه بخش کشاورزی این شهرستان در دهه فجر امسال خبر داد و افزود: این طرح‌ها  با اختصاص اعتباری بالغ بر ۱۲۲ میلیارد ریال ایجاد و  با ایجاد ۸۲ فرصت شغلی، زمینه بهره‌مندی هزار و ۸۶ خانوار را فراهم کرده است.

باقری ادامه داد: بهره‌برداری از یک مرکز پرورش مرغ تخم‌گذار به ظرفیت ۶۰ هزار قطعه و با سرمایه گذاری ۱۳ میلیارد ریال و یک مرکز پرورش اسب ۶۰ رأسی با سرمایه‌ گذاری ۵۰ میلیارد ریال، مهمترین پروژه‌های قابل افتتاح در این دهه هستند که زمینه اشتغال ۱۰ نفر و بهره‌مندی ۲۹ خانوار را فراهم می‌کند.

کد خبر 366780

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.