خاطره بازی زیر سقف عمارت هنرمند

اولین چراغ انجمن سینما جوانان در دهه ۶۰ روشن شد و در عصر زمستانی همان جوان‌های اهل سینما دوباره گرد هم آمدند تا زیر سقف عمارت هنرمند از خاطرات و روزهایی که بر آن‌ها گذشته است تا به اینجا برسند بگویند خاطراتی از اولین چراغ تا چهلچراغی که امروز روشن است.

به گزارش خبرنگارایمنا، نشست صمیمانه اعضای انجمن سینمای جوانان روز گذشته _دوشنبه ۱۵ بهمن_ درحالی برگزار شد که هر کدام در شهرهای مختلف درحال گذران عمر هستند و هر هنرمند در شغل و حرفه‌ خود درگیر زندگی شخصی خود شده اند.

حالا در عمارت هنرمند گرد هم آمده‌اند تا بگویند هر کجا باشند باز هم می‌آیند و خاطرات گذشته را زنده می‌کنند همان خاطراتی که حالا اگر محسن کمالی بگوید، سید محمد طباطبایی هم یادش می‌آید و شروع به ادامه دادن می‌کند و دیگران لبخند می‌زنند.

از فرازها می‌گویند و یادش بخیرها از گوشه و کنار بلند می‌شود و از فرودهایشان هم می‌گویند همان جاهایی که زمین خورده‌اند و دست یکدیگر را گرفته و بلند شده‌اند و در صورت هم لبخند می‌زنند.

فرید صلواتی در میان خاطره گویی ها و سخنان شیرین هنرمندان گفت: هدف از برگزاری این نشست یادآوری فضایی است که در دهه ۶۰ جمع شده‌اند و همچنین یکی از پرخاطره‌ترین نسل‌ها که با عشق، علاقه و مهربانی آثاری ماندگار خلق کردند، گرد هم جمع شوند.

وی ادامه داد: این فضا باید پاتوقی باشد برای گپ زدن همچنین برای ایجاد جلسات و ارتباطات که از حال یک دیگر خبرداشته باشیم چرا که ما یک خانواده هستیم و باید جویای حال هم باشیم.

حالا در این پاتوق همگی دور هم هستند حال دلشان خوب است هر چند نمی‌توان خیلی اطمینان داشت که از وضعیت سینما راضی هستند اما از حضور جوانان در عرصه سینما خوشنودند همانطور که سید محمد طباطبایی میان حرف‌هایش گفت دوهزار فیلمساز و عکاس زیر مجموعه انجمن هستند.

طباطبایی ادامه داد: من و همکاران تلاش کردیم چراغ انجمن را روشن نگه داریم حال انجمن خوب است چراکه زیرمجموعه‌های قابل توجهی دارد و این باعث افتخاراست چراکه با تحمل ناملایمتی ها و ناراحتی‌ها و با بودجه کم توانستیم کارهای بسیاری تولید کنیم.

انجمن سینمای جوانان در دهه ۶۰ ریشه‌ دواند و اکنون به یک درخت تنومند تبدیل شده است درختی که با همه سختی‌ها و مشکلات ایستاده است و میوه می‌دهد درختی که ریشه‌هایش جوانان دیروز هستند و میوه‌هایش جوانان امروز و در میان خاطره بازی‌های جوانان دیروز مشکلات و سختی‌ها گم می‌شود.

کد خبر 366778

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.