ناگزیر به اختصاص ۱۱۰ میلیون‌مترمکعب آب برای شرب تابستان هستیم

استاندار اصفهان گفت: از ۱۹۸ میلیون مترمکعب آب موجود در پشت سد در ابتدای بازگشایی ناگزیر هستیم ۱۱۰میلیون مترمکعب را برای مصرف شرب در فصل تابستان اختصاص دهیم.

به گزارش خبرنگار ایمنا، عباس رضایی عصر امروز در برنامه گفت‌وگوی هفته در شبکه اصفهان با تبریک دهه مبارک فجر اظهار کرد: از زنده شدن دوباره زاینده‌رود خوشحالم هرچند بازگشایی آن برای کشت پاییزه کشاورزان بوده است اما به طور حتم لطف الهی بزرگترین عامل این برکت و نعمت بوده است.

وی با اشاره به اینکه میزان بارش سال گذشته در بالادست تنها ۱۲۵میلیمتر بوده است، افزود: اگرچه امسال این بارش‌ها بالای ۱۰۵۰ میلیمتر بوده اما این جاری بودن زاینده‌رود دائمی نیست چرا که از ۱۹۸ میلیون مترمکعب آب پشت سدها در ابتدای بازگشایی ناگزیر هستیم ۱۱۰میلیون مترمکعب را برای مصرف شرب در فصل تابستان اختصاص دهیم.

استاندار اصفهان با تاکید بر لزوم توجه شهروندان به موضوع صرفه‌جویی گفت: مردم فهیم استان خود توجه لازم را به امر صرفه‌جویی دارند و امیدواریم شاهد بارش نزولات بیشتر باشیم تا رودخانه زاینده رود به طور همیشگی جاری باشد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی تحولات بزرگی برای کشور رقم زده است، افزود: اگرچه این انقلاب برکات بسیاری داشته اما بزرگترین برکت آن تغییر دنیا با گفتمان انقلاب بوده است که بسیاری از اندیشمندان از آن به عنوان معجزه قرن یاد می‌کنند.

رضایی با تاکید بر اینکه این انقلاب با هیچ انقلاب دیگری در دنیا قابل مقایسه نیست، تصریح کرد: در بسیاری از حوزه‌ها اعم از آموزش‌وپرورش، بهداشت و درمان و بسیاری موارد دیگر به شاخص‌های خوبی رسیدیم برای مثال در بهداشت‌ودرمان صرفا در بخش آمار مرگ‌ومیر مادران از مرگ ۲۳۷ مادر از هر ۱۰۰ هزارنفر به ۱۹ نفر رسیدیم که این دستاورد بزرگی است.

وی با تاکید بر اینکه در بسیاری حوزه‌ها ایران الگوی مجامع جهانی است، اظهار کرد: تمام این موفقیت‌ها بدین معنا نیست که امروز مردم هیچ مشکلی ندارند هرچند منشا بیشتر این مشکلات به خاطر دشمنی دشمنان ایران است.

استاندار اصفهان با بیان اینکه دغدغه همه مسئولان تسهیل در مسائل معیشتی جامعه است، افزود: مردم فهیم استان اصفهان هم این محدودیت‌ها را می‌دانند و در روز ۲۲ بهمن بار دیگر شاهد دفاع این مردم از اهداف والای این انقلاب خواهیم بود.

کد خبر 366758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.