طرح بازی یادگیری در ۱۰ استان اجرا می‌شود

وزیر آموزش‌وپرورش گفت: طرح بازی، یادگیری در ۱۰ استان به طور آزمایشی اجرا می‌شود که در آن امر آموزش به دانش آموزات با وسایل بازی دنبال می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدمحمد بطحایی در برنامه تلویزیونی گفت‌وگوی هفته شبکه اصفهان با تبریک چهلمین سال پیروزی انقلاب اظهار کرد: امروز برای من حضور در استان فرهیخته اصفهان افتخار بزرگی بود هرچند برای استانی چون اصفهان فرصت یک روزه بسیار کم است.

وی در خصوص برنامه‌های امروز خود در استان اصفهان افزود: بعد از ادای احترام به ساحت شهدا و فرهیختگان استان در جلسه‌ای با حضور ۶۰۰ نفر از مدیران و معلمان تعدادی از همکاران به نمایندگی از فرهنگیان استان پیشنهاداتی برای ارتقای کار داشتند، همچنین امروز ۴۰ پروژه آموزش‌وپرورش به طور همزمان به صورت ویدئو کنفرانس در شهرستان‌های استان افتتاح شد و بعد از آن با نماینده ولی فقیه و امام جمعه اصفهان دیدار کردیم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به افزایش زیرساخت‌های آموزشی در کنار افزایش تعداد دانش‌آموزان تصریح کرد: از نظر تعداد دانش‌آموزان امسال حدود ۱۴ میلیون و ۷۵۰ هزار دانش‌آموز در کشور به مدرسه رفتند در حالی که این رقم در سال ۵۷ حدود ۸ میلیون و ۳۰۰ هزارنفر بوده است که این خود نشانگر رشد بسیار تعداد دانش‌آموزان در این ۴۰ سال است.

وی در خصوص افزایش سرانه فضای آموزشی گفت: در ابتدای انقلاب سرانه فضای آموزشی برای هر دانش‌آموز ۱.۴۴ متر بود در حالی که این رقم به ۵.۱۸ مترمربع افزایش داشته است که در این امر پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته‌ایم.

بطحایی با بیان اینکه از بین ۱۰۰ هزار مدرسه بیش از ۶۵ هزار مدرسه به شبکه اطلاعات و ارتباطات ملی دسترسی مستقیم دارند، افزود: عدالت آموزشی بین دختران و پسران از ۳۸ درصد در گذشته به ۴۸ درصد رسیده است که گویای قدم‌های مثبت در راستای ایجاد عدالت جنسیتی بین دانش‌آموزان دختر و پسر است که برابری یکسان بین آنها جزء شاخص‌های توسعه‌یافتگی آموزش‌وپرورش است.

وی با اشاره به تقدیر مجامع بین‌المللی از نظام آموزش‌وپرورش ایران گفت: این تقدیر به دلیل دستیابی به حضور ۷۰ درصدی کودکان در دوره‌های پیش‌دبستانی بوده که این رقم در گذشته تنها ۲۰ درصد بوده است و این شاخص ایران را در طراز کشورها جزء کشورهای سرآمد قرار داده است.

وزیر آموزش‌وپرورش در خصوص میزان باسوادی کشور اظهار کرد: در سال ۵۷ تنها ۴۸ درصد از افراد گروه سنی ۱۰ تا ۴۹ سال باسواد بودند که امروز در این گروه سنی بیش از ۹۵ درصد باسواد هستند.

مدارس از نشاط خالی است

بطحایی یکی از نقاط ضعف نظام آموزشی کشور را نبود نشاط در مدارس و در بین دانش‌آموزان دانست و افزود: متاسفانه در مدارس کشور فرآیند یادگیری با فشار و تحمل شرایط سخت برای دانش‌آموزان توام است که سرزندگی ناشی از نشاط را از کودکان سلب کرده که برای رفع موانع این بی‌نشاطی و تحمل فشار تمهیداتی اندیشیده‌ایم.

وی با اشاره به اجرای طرح بازی، یادگیری در ۱۰ استان کشور گفت: این طرح به طور آزمایشی در ۱۰ استان کشور اجرا می‌شود که یادگیری بچه‌های دوره ابتدایی اول با وسایل اسباب‌بازی انجام می‌شود چرا که نشاندن یک بچه ۷ ساله در یک محیط خشک و غیرقابل انعطاف بسیار کار مشکلی است که در حال آماده‌سازی زیرساخت‌های این طرح در کل کشور هستیم.

وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به افزایش بودجه آموزش‌وپرورش در سال ۹۸ اظهار کرد: با عنایت دولت محترم علیرغم مشکلات اقتصادی بسیار در سال ۹۸ شرایط بهتری خواهیم داشت و بودجه این وزارتخانه از ۱۱.۳ درصد در سال ۹۷ به ۱۳.۳ درصد در سال ۹۸ خواهد رسید هرچند این رقم کافی نیست اما تلاش ما بر این است تا در حوزه تجهیزات و فضای آموزشی همچنین تامین وسایل گرمایشی سال پرفروغی داشته باشیم.

کد خبر 366754

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.