خاموشی‌ها در استان اصفهان به ۲۶۰ دقیقه کاهش یافته‌است

معاون هماهنگی شرکت توزیع برق استان اصفهان گفت: میزان خاموشی‌ها در سال ۹۳ حدود ۷۵۰ دقیقه در سال بود که در سال ۹۷ این رقم به ۲۶۰ دقیقه رسیده و به طور کلی یک سوم از خاموشی‌های شرکت نسبت به چهار سال قبل کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، رسول روستایی در نشست خبری شرکت توزیع برق استان، امروز – دوشنبه ۱۵ بهمن ماه- در جمع خبرنگاران، در خصوص طول شبکه و تعداد ترانس موجود در استان اظهار کرد: ۳۸ هزار و ۹۸۶ کیلومتر طول شبکه استان، ۳۳ هزار و ۶۳۰ دستگاه ترانس با ظرفیت پنج هزار و ۵۵۹ مگاولت آمپر با تعداد ۵۹۸ فیدر در این استان موجود است و این استان از لحاظ طول شبکه رتبه دوم، تعداد مشترکان رتبه چهارم و تعداد ترانس رتبه ششم کشوری را دارا است.

روستایی با بیان اینکه چشم‌انداز پنج ساله این شرکت در سال ۱۳۹۳ تدوین شده است، تصریح کرد: چشم‌انداز شرکت برای سال ۹۸ رسیدن به رتبه یک جایگاه کشوری، یک‌هزار و ۳۹۸ روز فعالیت بدون حادثه و کاهش خاموشی‌ها به ۱۹۸ دقیقه است.

معاون هماهنگی شرکت توزیع برق استان اصفهان گفت: خاموشی‌ها در ابتدای برنامه چشم‌انداز در سال ۱۳۹۳ حدود ۷۵۰ دقیقه در سال بود که در سال ۱۳۹۷، این رقم به ۲۶۰ دقیقه کاهش داشته و نسبت به چهار سال قبل به طور کلی یک سوم از خاموشی‌های شرکت کاهش یافته است.

وی در خصوص نصب سامانه مانیتورینگ پایش در استان افزود: این سامانه به صورت پایلوت در فرمانداری شهرستان‌های لنجان و چادگان نصب شده است، فرمانداران می‌توانند برخی شاخص‌های شرکت توزیع برق شهرستان خود اعم از میزان و بالا رفتن پیک بار مصرف را روی آن مشاهده کنند تا تدابیر لازم در زمان‌های اضطراری درنظر بگیرند، در صورت رضایت‌بخش بودن این سامانه در فرمانداری‌های کل استان نصب خواهد شد.

معاون هماهنگی شرکت توزیع برق استان اصفهان با اشاره به تدوین سند راهبردی برنامه‌ریزی شده تا سال ۱۴۰۵ برای استان گفت: این سند با عنوان برنامه راهبردی در مسیر رویت‌پذیری تا هوشمندسازی تا سال ۱۴۰۵ است که اهداف آن رسیدن به یک‌هزار و ۴۰۵ روز بدون حادثه، ۴۰ دقیقه خاموشی کل سال، کاهش پنج درصدی تلفات شبکه و به صفر رساندن میزان مراجعات حضوری مشترکان در استان است.

روستایی در خصوص هوشمندسازی شبکه، اظهار کرد: ۲۴ هزار دستگاه کنتور هوشمند برای مشترکان دیماندی استان نصب شده که عملکرد همه آنها از راه دور قابل رویت است، این کنتورها اطلاعات شبکه را برای شرکت می‌فرستد، شرکت توزیع برق استان اصفهان ششمین مرکز در جمع‌آوری داده‌های کنتور هوشمند در کشور است.

وی با اشاره به طراحی دو اپلیکیشن برای استفاده مشترکان افزود: در سامانه نیرونگار و سامانه فخیم، مشترکان صنایع و دیماندی می‌توانند به طور بر خط اطلاعات موردنیاز خود را دریافت کنند که قرار است این دو سامانه به یک سامانه و اپلیکیشن تبدیل و دیگر مشترکان می‌توانند درخواست نصب این اپلیکیشن را داشته باشند.

معاون هماهنگی شرکت توزیع برق استان اصفهان با بیان اینکه ۱۰۰۰ نقطه شبکه از راه دور رویت می‌شود، افزود: اطلاعات این نقاط همگی دریافت و بررسی می‌شود همچنین در سامانه سپنتا که یک سامانه جغرافیایی است عیوب شبکه ثبت می‌شود که برداشت اطلاعات به طور سالانه انجام و برای رفع عیوب تمهیدات لازم صورت می‌گیرد.

توسعه ۱۸۸ نیروگاه خورشیدی با ظرفیت ۴۲۰۰ کیلووات در استان

روستایی استفاده از ظرفیت دانشگاهی را در صدر برنامه‌های این شرکت دانست و تصریح کرد: با توجه به برنامه راهبردی شرکت و وجود ظرفیت دانشگاهی بسیار همچون دو دانشگاه اصفهان و صنعتی ارتباط با این مراکز علمی در برنامه‌های راهبردی قرار گرفته که توسعه ۱۸۸ نیروگاه انرژی خورشیدی با ظرفیت ۴۲۰۰ کیلووات در استان را با کمک آنها در دست اجرا داریم.

وی با اشاره به درنظر گرفته شدن دو طرح ملی برای استان اصفهان اظهار کرد: توسعه فراسامانه خدمات یکپارچه به مشترکان و سامانه اتوماسیون شبکه، دو طرح ملی برای اصفهان بوده که مجری آن شرکت توزیع برق استان است.

روستایی با اشاره به رونمایی از دو سامانه در این شرکت به مناسبت دهه فجر اظهار کرد: در راستای ارائه خدمات غیرحضوری به مشترکان و برقراری ارتباط مکانیزه با آنها سامانه‌ای بین نظام مهندسی و شرکت برق استان برای اولین بار در کشور طراحی شد تا از طریق بستر اینترنتی مراجعات حضوری کاهش یابد و همه درخواست‌ها و فرم‌های مربوطه در این سامانه ارائه شود که متقاضیان برق برای ساختمان‌های احداثی جدید می‌توانند خدمات خود را در این سامانه ثبت و دریافت کنند.

کد خبر 366736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.