روستایی بالای ۱۰ خانوار بدون برق نداریم

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان با اعلام اینکه در این استان روستای بالای ۱۰ خانوار بدون برق نداریم، تصریح کرد: در سال ۱۳۵۷ در استان اصفهان فقط ۱۵۵ روستای برق‌دار داشتیم اما در پایان دی‌ماه ۱۳۹۷ این تعداد به یک‌هزار و ۳۱۴ روستا افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حمید علاقمندان امروز –دوشنبه ۱۵ بهمن‌ماه- در نشست خبری اطلاع‌رسانی پروژه‌های افتتاح شده این شرکت با تبریک چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، با تاکید بر اینکه رویکرد توزیع متوازن بر مبنای عدالت همواره موردنظر بوده است، اظهار کرد: مهمترین فعالیت در طول سالیان گذشته برق‌دار کردن روستاهای کشور بوده است زیرا در ابتدای انقلاب تمام برق‌رسانی‌ها در حوزه شهرها انجام می‌شد و روستاها از این امر بی‌بهره بودند.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۵۷،  چهار هزار و ۳۶۷ روستاهای برق‌دار در کشور وجود داشت، اظهار کرد: روستاهای برق‌دار کشور در پایان سال ۱۳۹۶، ۵۷ هزار و ۳۰ روستا بوده است و روستایی بالای ۲۰ خانوار بدون برق نداریم و حتی روستاهای بالای ۱۰ خانوار نیز در حال برق‌دار شدن هستند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان گفت: در حال حاضر ۹۸ درصد متقاضیان انشعاب برق و ۹۱ درصد مشترکان خدمات خود را از این شرکت به صورت غیرحضوری دریافت می‌کنند که این امر در مرکز سمیع ۳۷۱۲۱ ارائه می‌شود.

وی در خصوص میزان تفاوت تولید برق در ابتدای انقلاب تا به امروز، افزود: در سال ۵۷ حدود هفت هزار مگاوات تولیدبرق در کشور داشتیم که این رقم در پایان سال ۹۶ بالغ بر ۸۰ هزار مگاوات است و رشدی ۱۰ برابری داشته است، همچنین بیشتر مصرف سوخت نیروگاه‌ها در گذشته از نفت کوره و گازوئیل بود در حالی که امروز بیش از ۸۵ درصد سوخت آنها از گاز است که کمترین حد آلودگی برای محیط زیست را دارد.

علاقمندان با اشاره به رشد هشت برابری در انتقال برق پست‌های ۲۳۰ کیلوواتی در کل کشور، تصریح کرد: در ابتدای انقلاب بخش توزیع خطوط شبکه‌های فشار متوسط ۳۲ هزار و ۷۷ کیلومتر و فشار ضعیف ۳۶ هزا رو ۱۳۷ کیلومتر بود که این رقم در سال ۹۶ به بیش از ۴۲۵ هزار و ۱۳۳ کیلومتر در شبکه فشار متوسط و ۳۶۱۹۸۵ کیلومتر در شبکه فشار ضعیف افزایش داشته است.

رشد بیش از ۶۳ درصدی تعداد مشترکان برق استان اصفهان

وی با اشاره به رشد بیش از ۶۳ درصدی تعداد مشترکان برق استان اصفهان، گفت: در ابتدای انقلاب مشترکان برق استان ۱۹۶ هزار و ۳۴۳ بود اما امروزه در استان یک میلیون و ۴۴۹ هزار و ۵۰۰ مشترک برق داریم که برابر با رشد ۶۳ درصدی است.

علاقمندان اظهار کرد: در زمینه کیفیت برق فعالیت گسترده‌ای داشته‌ایم که خاموشی‌ها را به کمتر از ۲۵۰ دقیقه در سال رسانده است، استان اصفهان در توزیع برق از دیگر کلانشهرهای کشور جلوتر است.

وی تلفات برق در استان اصفهان را ۷.۸ درصد عنوان کرد و افزود: میانگین کشوری تلفات برق ۱۱درصد است و وزارت نیرو برای رساندن این عدد به ۱۰ درصد تلاش می کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان در خصوص مدیریت بار و پیک‌زایی این شرکت، گفت: این شرکت موفق شد در تابستان امسال با پیک بار ۱۷۱۸ مگاوات بیش از ۶۰ مگاوات از میزان تعیین شده، کمتر باشد.

علاقمندان در خصوص اعتبار پروژه‌های سال ۱۳۹۷ در استان اصفهان، اظهار کرد: امسال ۵۳۰ پروژه برق‌رسانی با اعتباری بالغ بر ۷۴۰ میلیارد ریال در سطح ۲۳ استان انجام و به بهره‌برداری رسیده است.

وی افزود: این پروژه‌ها از ابتدای سال تاکنون در شهرستان‌های آران‌وبیدگل، اردستان، برخوار، بویین‌و میاندشت، تیران‌وکرون، چادگان، خمینی‌شهر، خوانسار، خوروبیابانک، دهاقان، سمیرم، شاهین‌شهر، شهرضا، فریدن، فریدونشهر، فلاورجان، کاشان، گلپایگان، لنجان، مبارکه، نایین، نجف‌آباد، نطنز افتتاح شده است.

کاهش مصرف مشترکان خانگی با اجرای طرح فرشتگان

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان با اشاره به وجود هشت طرح به منظور مصرف بهینه برق برای مشترکان، افزود: با انتخاب این طرح‌ها مشترکان می‌توانند از سهم پاداش به میزان مشارکت‌شان بهره‌مند شوند، پاداش اختصاص یافته به میزان مشارکت آنها در سال ۱۳۹۶ بالغ بر شش میلیارد تومان بوده است.

وی در خصوص طرح فرشتگان انرژی گفت: به منظور مشارکت خانواده‌ها و همراهی با اداره برق در کاهش مصرف مشترکان خانگی، طرحی در دو شهرستان کاشان و شاهین‌شهر در مدارس دبیرستان دخترانه به صورت پایلوت در حال اجراست تا در صورت نتیجه‌بخش بودن در کل استان اجرایی خواهد شد.

علاقمندان با بیان اینکه شرکت توزیع برق هیچ محدودیتی برای پاداش‌های مشارکت مصرف‌کنندگان ندارد، تصریح کرد: بیش از ۳۰ میلیارد تومان سهم مشارکت به بخش صنعت و در بخش کشاورزی ۲ میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان سهم مشارکت اختصاص یافت.

مدیرعامل شرکت توزیع برق استان اصفهان در خصوص درگاه‌های ارتباطی مردم با شرکت توزیع برق استان اصفهان، گفت: دو درگاه ارتباطی با شماره‌های ۱۲۱ برای اطلاع‌رسانی حوادث و اتفاقات و درگاه ۳۷۱۲۱ به منظور استفاده از تمام خدمات شرکت برق به صورت غیرحضوری طراحی شده است که در شماره ۱۲۱ روزانه ۳۰۰ تماس و در ۳۷۱۲۱ روزانه ۸۵۰ تماس شهروندان پاسخ داده می‌شود.

وی در خصوص خدمت‌رسانی این شرکت به مناطق برف‌گیر استان اصفهان، گفت: در هفته‌های اخیر بارش‌ برف فراوانی در منطقه پشتکوه فریدونشهر وجود داشت اما با استقرار اکیپ‌های برق امدادی به‌رغم بسته بودن جاده‌های مناطق غربی عملیات برق‌رسانی به مناطق پشتکوه با استفاده از برف‌پیما و کووادکوپتر انجام شد.

کد خبر 366731

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.