ترقی: رعایت حقوق انسانی؛ مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی

معاون بین الملل حزب موتلفه اسلامی گفت: استفاده از احکام قضایی مبتنی بر فطرت انسان و رعایت حقوق انسانی در محاکم قانونی یکی دیگر از مهم ترین دستاورد های انقلاب اسلامی در زمینه حقوق بشری است.

حمیدرضا ترقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه دستیابی به نظام حکومتی جمهوری اسلامی مهم‌ترین دستاورد انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: تغییر ساختار سیاسی کشور و رفع وابستگی‌های سیاسی و مدنی به بیگانگان از جمله قدرت‌های استکباری از مهم‌ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی افزود: استفاده از یک الگو و ساختار سیاسی جدید در عرصه بین الملل و جوابگو بودن آن برای دستیابی به اهداف والای ملت از جمله دستاورد های مهم انقلاب اسلامی در این چهل سال است.

مهم ترین دستاورد؛ استفاده از یک ساختار سیاسی غیر مشابه با سایر جهان

این نماینده دوره پنجم مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: وجود عنصر جمهوریت و محتوای اسلامی در کنار هم در انقلاب اسلامی و حفظ آن تا کنون نشان دهنده دستاورد های عظیم این انقلاب در چهل سال گذشته است و استقلال سیاسی نظام حکومتی از همه ساختارهای سیاسی موجود در جهان یکی دیگر از دستاورد های مهم انقلاب اسلامی است.

ترقی با اشاره به شاخص بودن نظام جمهوری اسلامی در تمام جهان و وجود نداشتن نظام شبیهی به آن در بستر سیاست بین الملل، گفت: مهم ترین دستاورد انقلاب اسلامی که استفاده از یک ساختار سیاسی غیر مشابه با سایر جهان است، بر آرمان‌های انقلاب اسلامی مبتنی است و همین سبب شده که تاکنون لطمه ای به آن وارد نشود.

وی ادامه داد: در الگوی سیاسی جمهوری اسلامی مردم سالاری و ایدئولوژی دو عنصر مهم و شاخص است و نقش دین را در سیاست به طور کامل مشخص می کند و به طور دقیق می توان گفت که نظام سیاسی جمهوری اسلامی ایران، اسلام و سیاست های اسلامی را در حوزه عمل پیاده کرده است.

همزیستی مسالمت آمیز اقوام و ادیان در پناه انقلاب

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به همزیستی مسالمت آمیز و تعامل سازنده اقوام و ادیان در کشور، افزود: همزیستی مسالمت آمیز اقوام و ادیان مختلف در کشور یکی از مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی در زمینه حقوق بشر است و بسیاری از اقوام و ادیان حاضر در کشور با استفاده از حسن همجواری، به پیشرفت های بسیار قابل توجهی دست یافته اند.

ترقی خاطر نشان کرد: استفاده از احکام قضایی مبتنی بر فطرت انسان و رعایت حقوق انسانی در محاکم قانونی یکی دیگر از مهم ترین دستاورد های انقلاب اسلامی در زمینه حقوق بشری است و قابل توجه است که در قوانین جمهوری اسلامی انسان حتی حق ظلم کردن به خود را نیز ندارد.

کد خبر 366728

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.